Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto 14 jaar kosten doen of een nieuwe jonge tweedehands kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto 14 jaar kosten doen of een nieuwe jonge tweedehands kopen?

    Hallo

    Ik zou eens willen informeren wat ik best zou doen met mijn huidige auto. Het gaat om een Ford Focus 2, bouwjaar 2005, diesel, euro 4, 170 000km op de teller.

    Nooit echt grote kosten aan gehad buiten de EGR klep die eens moest worden vervangen, verder de normale slijtage.

    Waar sta ik nu voor, rembooster zou moeten vervangen worden + wat leidingen kostprijs ; 700euo +/-
    Banden achteraan zijn aan vervanging toe volgend jaar ; kostprijs 260 euro +/-
    Distributieriem zou normaal nog 2jaar moeten mee gaan voordat deze moet worden vervangen ; 350 euro+/-

    Alles bij elkaar een 1300 euro als ik er nog 2 jaar mee zou blijven rijden zonder andere kosten meegerekend.

    Op autoscout lopen de prijzen wat uitelkaar, er staan er op van 800 euro tot 2500 euro. Ik verwacht van mijn auto 1000 euro nog te krijgen, momenteel doe ik 10 000km per jaar.. wat zou ik best kunnen doen? Voor mij is de wagen nog goed, ik ben zeker niet nieuwsgezind, maar ik zou eens willen vragen wat jullie zouden doen om de juiste keuze te maken.


    Mvg
    Last edited by Buzze; 07/09/2019, 18:37.

  • #2
    Blijven karren.

    Comment


    • #3
      Zou ik ook doen.
      Gelijk welke andere occasie je zou kopen weet je ook niet waar je aan toe bent.

      Comment


      • #4
        Klopt, en na twee jaar heb je weer wat kunnen sparen voor een nieuwe mss en kan je de Focus inleveren voor een of andere mooie actie bij een dealer.

        Comment


        • #5
          als je een nieuwe koopt zit je al rap aan 25000 euro. Als je daar 10 jaar mee rijdt zonder kosten, kost je dat ook 2000 /jaar (gesteld dat je na 10 jaar nog 5000 voor je wagen krijgt)
          Ik heb zo'n beetje een vuistregel, als je een wagen met 500 euro per jaar in orde kan houden dan moet je dat zeker doen.

          Comment


          • #6
            Idd blijven rijden, dat is 9/10 altijd de goedkoopste keuze. Bij een andere 2dehands weet je ook nooit wat je koopt.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #7
              ik zou nooit 1300 euro kosten doen aan een euro 4 diesel van 14 jaar.
              als je niet meer dan 10000km doet per jaar ruil hem in voor een nieuwe dacia van 10000euro

              Comment


              • #8
                Bedankt voor het advies! Toch maar besloten om de rembekrachtiger te laten maken en dan zien we wel wat de toekomst brengt.

                ; Daar was ik eerst ook over aan het twijfelen, maar als ik het bekijk op 3 jaar en die 1300 euro daar door deel zit ik op iets meer dan 500 euro per jaar aan kosten en onderhoud wat ik nog wel aanvaardbaar vindt.

                het budget dat ik had voorzien voor een andere wagen is 15 000 euro wat ik meer dan genoeg vindt aangezien ik maar 10 000km per jaar doe. Veel zeggen bij mij op het werk voor een lease te nemen.
                Last edited by Buzze; 08/09/2019, 19:39.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Buzze Bekijk Berichten
                  Bedankt voor het advies! Toch maar besloten om de rembekrachtiger te laten maken en dan zien we wel wat de toekomst brengt.

                  ; Daar was ik eerst ook over aan het twijfelen, maar als ik het bekijk op 3 jaar en die 1300 euro daar door deel zit ik op iets meer dan 500 euro per jaar aan kosten en onderhoud wat ik nog wel aanvaardbaar vindt.

                  het budget dat ik had voorzien voor een andere wagen is 15 000 euro wat ik meer dan genoeg vindt aangezien ik maar 10 000km per jaar doe. Veel zeggen bij mij op het werk voor een lease te nemen.
                  In jou geval zou ik zeker eens kijken voor private lease! Zeker de kleine stads auto's zijn vaak heel interessant in de lease.

                  Edit: maar voorlopig dus nog even karren met de focus tot em helemaal uit elkaar valt!
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • #10
                    blijven buzze geven, Buzze!
                    2.0 JTDm

                    Comment


                    • #11
                      gee moar sjette

                      Comment

                      Working...
                      X