Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorisaties Audi/VW bij nieuwe wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Motorisaties Audi/VW bij nieuwe wagens

    We staan op het punt een nieuwe auto voor de echtgenote te kopen bij Cardoen. Dit is een tweede auto waar wellicht maar een 3000km per jaar mee gereden gaat worden.

    Vanmorgen een proefrit gedaan met een Golf 7 met 1.5 TSI BlueMotion van 130pk en dat beviel wel goed. Andere auto's op de shortlist zijn o.a. Audi A3 met 30 TSFI van 115pk. Toen we uitstapten kwam er toevallig een andere klant langs die ons afraadde van VW of Audi te nemen omdat er veel problemen met de motoren zouden zijn. Wist hij van een kennis van hem die in garage werkt. Dit deed mijn vrouw direct twijfelen... Haar voorkeur ging eigenlijk wel uit naar Audi, maar ze had dus niet door dat VW en Audi dezelfde motoren hebben . Bij Cardoen gaf de verkoper dan ook wel toe dat die 115pk motoren niet de beste zijn. Ik wist al dat dat maar 1 liters waren, maar zijn dus blijkbaar ook nog eens 3 cilinder.

    Anyway, ik vond een uitspraak als 'slechte motoren bij VW en Audi' nogal generiek, maar wou hier toch eens checken wat de meningen zijn.

    PS: nog vergeten te zeggen dat het een manueel is die we plannen te kopen.
    Last edited by Mercur; 17/09/2019, 12:58.

  • #2
    Niks mis met die nieuwe TSI's.

    Zijn uitspraak is inderdaad gewoon veel te generiek.
    Met 3000km/jaar krijg je die motor toch niet versleten.

    115pk voor de A3 is correct.

    Comment


    • #3
      En er zijn altijd veel meer mensen met geluk dan pech , gelukkig

      Een 3 cilinder is in veel mensen hun ogen per defenitie brol


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        zijn er geen andere merken waarvan je denkt dat ze goed zijn ?

        Comment


        • #5
          Met 3000km per jaar zou ik meteen aan een EV denken. Da's 10 x opladen per jaar

          Comment


          • #6
            Mijn vrouw rijdt een Seat Arona met de 1.0 115pk en dat ding draait al 2 jaar als een zonnetje.

            EV lijkt me ook wel een goed optie voor haar idd, maar nog altijd vrij duur in aanschaf natuurlijk.

            Comment


            • #7
              1.5TSI 150pk hier, 31.000km, 0.0 olieverbruik.

              Comment


              • #8
                Wat ik wel jammer vind, is dat je bij Audi, de 1.0 niet met DSG kan bestellen. Bij Seat kan dat dus wel.

                Dochter had zo de keuze tussen een A3 1.5 TSI DSG met een business pakket, of een 1.0 handgeschakeld, full option zo'n beetje.
                Ze heeft voor de laatste gekozen.

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor de feedback. Lijkt me dat we ons dus inderdaad weinig zorgen moeten maken. Keuze valt wellicht op de Golf met 130pk. Heb toch wat meer vertrouwen daarin, zeker omdat de vrouw toch ietwat sportief rijdt en dat toch niet zo compatibel is met een 1L motortje. Uiteindelijk is de A3 toch nog een paar duizend euro duurder voor minder motor en minder opties (bvb geen Apple Carplay).

                  Comment


                  • #10
                    Tja... voor 3000 km per jaar heb je toch geen opties nodig. Dat is minder dan 10km per dag.


                    Electrisch is dan ook niet interessant. Gewoon te duur voor de afstand.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      1.5TSI 150pk hier, 31.000km, 0.0 olieverbruik.
                      Wat verbruikt die gemiddeld?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                        Wat verbruikt die gemiddeld?
                        6.3 op 22km secundaire wegen (50 en 70, maar door drukte zie ik amper die 70 op mijn teller ). Das mijn dagelijks traject.

                        Autostrade is steevast 130 bij mij en dan is het 6.7.

                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk


                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          1.5TSI 150pk hier, 31.000km, 0.0 olieverbruik.
                          dus niet zoals die 1.4 tsi destijds ?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                            dus niet zoals die 1.4 tsi destijds ?
                            Neen, verre van.

                            Al heeft mijn vader zijn 1.4TSI 150 COD ook geen olieverbruik.

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Tja... voor 3000 km per jaar heb je toch geen opties nodig. Dat is minder dan 10km per dag.
                              Hangt er natuurlijk maar van af welke opties. Wij gebruiken bvb Waze letterlijk voor elke rit die we doen. Dan is CarPlay toch wel handig. En zo zie je vandaag bvb ook nog auto's te koop met manuele airco. Voor zo weinig km's was ik overigens zelf wel voorstander van een goede occasie, maar de missus wil geen occasie .

                              Comment


                              • #16
                                Die 1.0TSI is wel een zalige motor die echt goed presteert , veel mensen onderhouden hun auto ook niet zoals het hoort.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik heb ne golf 1.0 tsi DSG, nieuw idd niet meer met DSG te krijgen maar doet het schitterend, 0.0 olieverbruik en benzineverbruik 5.8 liter gemiddeld.
                                  Of die dingen 300000 km meegaan is moeilijk te zeggen.
                                  Bij een duurtest met een golf 1.4 tsi door autobild was de motor wel kapot bij 280.000 km.

                                  Dien 1.5 130 pk lijkt mij ni zo interessant want die is eig afgesteld om zo zuinig mogelijk te zijn en reageert ni vinnig op het gas, voelt dus eig ni rapper aan dan den 1.0. Heeft wel een iets gecultiveerdere loop alhoewel het roffeltje van de 1.0 net leuk is.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Best idd de 150pk versie nemen.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X