Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid assistentie systemen enkel voor executieve wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Veiligheid assistentie systemen enkel voor executieve wagens

    Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen.
    Deze wagen moet geen luxe wagen zijn (geen lederen zetels, geen navigatie, geen 18" velgen, geen auto-parkeren, ...).
    Wel belangrijk is de veiligheid :
    - sensors voor en achter
    - adaptieve cruise control met noodstop (in mist of voor voetgangers)
    - dode hoek sensor
    - rear cross trafic sensor
    Nu bij kleinere klassen vind je soms 1 van die items. Wil je ze allemaal dan ben je verplicht om een full option top segment te kiezen. Als optie lukt het niet meer.
    Bij de vraag bvb kun je bepaalde sensors bijplaatsen ? duidelijk negatief antwoord, dit mag niet van de invoerder

  • #2
    Het is niet omdat het niet mag van de invoerder dat je bijvoorbeeld geen achteruit-rij camera mag naplaatsen. Kwestie van verantwoordelijkheden als het misloopt. Jouw verantwoordelijkheid als je zelf laat naplaatsen.
    Als je veel rijhulpsystemen wil ben je waarschijnlijk beter af met oosterse merken ( Kia, Honda, Toyota, enz) De Europese constructeurs hebben nogal lange ( en vooral dure) optielijsten wat dat betreft.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Als je veel rijhulpsystemen wil ben je waarschijnlijk beter af met oosterse merken ( Kia, Honda, Toyota, enz)
      Ook bij de aziaten wordt je naar full-option executive wagens geleid.

      Comment


      • #4
        Een Yaris of een Camry scheelt al wat in prijs.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #5
          Misschien ook eens aangeven wat je budget is. Dat maakt de zoektocht al iets gerichter.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Misschien ook eens aangeven wat je budget is. Dat maakt de zoektocht al iets gerichter.
            Dat is het juist, voor die sensors moet je in de premium gaan.
            Mijn budget is < 30000 €, toch genoeg als je geen grote velgen ,leder, 150 pk, navigatie, ... nodig hebt

            Comment


            • #7
              Bij een golf kan je de systemen nemen die je opnoemt voor een niet al te grote meerprijs (ACC is zelfs standaard), behalve rear cross traffic sensor, daar ben ik niet zeker van.

              Comment


              • #8
                Die rear cross traffic sensor zit al op de Arona van mijn vrouw van minder dan 25K, dus die zal je bij Seat zeker wel kunnen krijgen op een Leon of iets dergelijks lijkt me.

                Kia Proceed heeft die goodies volgens mij ook, voor dat bedrag.

                Staar je ook niet blind op catalogus prijzen. Als je met 27-28K een garage binnen loopt is er veel mogelijk hoor.

                Comment


                • #9
                  Met dat budget vindt ge een hele resem wagens die aan u eisen voldoen.

                  Comment


                  • #10
                    Is er een reden waarom je zo gebrand bent op al die safety features?

                    Persoonlijk vind ik ze vaak eerder storend dan nodig.

                    Ik rij al bijna 35j met de wagen en eigenlijk heb ik op een jeugdzonde na, nog nooit zo'n systeem nodig gehad.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Is er een reden waarom je zo gebrand bent op al die safety features?

                      Persoonlijk vind ik ze vaak eerder storend dan nodig.

                      Ik rij al bijna 35j met de wagen en eigenlijk heb ik op een jeugdzonde na, nog nooit zo'n systeem nodig gehad.
                      de toenemende drukte in het verkeer, veel voetgangers, veel fietsers, op parkings vaak weinig plaats (veel grote SUV's), snelle e bikes, e steps, ...

                      Comment


                      • #12
                        Als motorrijder valt de toenemende drukte en onverdraagzaamheid nog meer op. Niet?
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #13
                          Ik moet het niet meer hebben, mijn ACC doet een noodstop als de grond nat ligt en er licht op weerkaatst. levensgevaarlijk zulke toestanden en das dan één van de laatste generatie.

                          Comment


                          • #14
                            Met een budget van €30000 hebt ge al een zeer mooie wagen met al die systemen die ge niet wilt, erop. Voordeel gaat ook zijn als ge hem ooit verkoopt dat hij uberhaupt nog verkoopbaar is. De zaken die gij niet wilt, gaat later iedereen net wel willen en dus gaan ze eerder een auto kopen die wel die snufjes heeft.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Ik moet het niet meer hebben, mijn ACC doet een noodstop als de grond nat ligt en er licht op weerkaatst. levensgevaarlijk zulke toestanden en das dan één van de laatste generatie.
                              Ik lees nu wel eens van die dingen hier op het forum, maar mijne Tiguan heeft het allemaal, maar ik heb totaal nog niets ermee meegemaakt op dat vlak. Niet bij nat wegdek, niet bij tunnels, niet in parkeergarages waar het donker is (mijne collega wel met zijne QQ),...

                              Mss komt dat omdat ik mijne auto te weinig kuis en die sensoren door het vuil minder snel reageren

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Met een budget van €30000 hebt ge al een zeer mooie wagen met al die systemen die ge niet wilt, erop. Voordeel gaat ook zijn als ge hem ooit verkoopt dat hij uberhaupt nog verkoopbaar is. De zaken die gij niet wilt, gaat later iedereen net wel willen en dus gaan ze eerder een auto kopen die wel die snufjes heeft.
                                Koop je dan een auto voor jezelf of voor de volgende eigenaar?
                                Z4 M40i

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                  Koop je dan een auto voor jezelf of voor de volgende eigenaar?
                                  Ik koop een auto met de bedoeling hem achteraf vlot te verkopen en er een mooie prijs voor te krijgen. Ik heb in vrienden en familiekring al veel mensen gezien die uiteindelijk hun auto na 6 maanden en langer verkocht kregen aan een pak minder dan dat ze er voor hoopten te krijgen. Gewoon omdat er van die modellen voldoende occasies zijn met wel de gewilde opties.

                                  Dus als ge uwe auto tot de gaten in de bodem op rijdt, is dat natuurlijk geen probleem. Maar veel mensen kopen om de 5 tot 8 jaar een nieuwe wagen en willen daar graag ook een mooie prijs voor terug krijgen. En er natuurlijk binnen de 2 maanden vanaf zijn.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Is er een reden waarom je zo gebrand bent op al die safety features?

                                    Persoonlijk vind ik ze vaak eerder storend dan nodig.

                                    Ik rij al bijna 35j met de wagen en eigenlijk heb ik op een jeugdzonde na, nog nooit zo'n systeem nodig gehad.
                                    De meesten moeten alles hebben en kunnen er niet mee werken, hoeveel zie je er niet in de dikste auto met hun telefoon aan hun oor,de sukkelaars.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                      De meesten moeten alles hebben en kunnen er niet mee werken, hoeveel zie je er niet in de dikste auto met hun telefoon aan hun oor,de sukkelaars.
                                      Yep, en vooral die met de dikste auto heb ik willen merken. Auto's waarvan ge weet dat ze standaard BT hebben.

                                      @Bud: Wat veiligheidssystemen betreft, moet ik wel zeggen dat ik 2 jaar terug een slipcursus heb gedaan in Zolder en dat ze ons daar de oefeningen met alle veiligheidssystemen uit en daarna met alles systemen aan. En het is een gigantisch verschil. Ik kan u verzekeren dat hierdoor enorm veel ongevallen vermeden worden. Zonder die veiligheidssystemen hebt ge bij het slippen geen enkele controle buiten wat aan uw stuur draaien. Zonder die cursus weet ge nog niet eens waarheen draaien. Maar met de systemen aan corrigeert uw wagen direct.
                                      Met de veiligheidsystemen aan was het natuurlijk wel minder leuk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Yep, en vooral die met de dikste auto heb ik willen merken. Auto's waarvan ge weet dat ze standaard BT hebben.

                                        @Bud: Wat veiligheidssystemen betreft, moet ik wel zeggen dat ik 2 jaar terug een slipcursus heb gedaan in Zolder en dat ze ons daar de oefeningen met alle veiligheidssystemen uit en daarna met alles systemen aan. En het is een gigantisch verschil. Ik kan u verzekeren dat hierdoor enorm veel ongevallen vermeden worden. Zonder die veiligheidssystemen hebt ge bij het slippen geen enkele controle buiten wat aan uw stuur draaien. Zonder die cursus weet ge nog niet eens waarheen draaien. Maar met de systemen aan corrigeert uw wagen direct.
                                        Met de veiligheidsystemen aan was het natuurlijk wel minder leuk
                                        Maar dan heb je het over ABS en ESP. Daar ben ik ook volledig mee akkoord.
                                        Dat zijn zeker life savers.

                                        Maar al die sensoren en automatische remsystemen, daar ben ik toch net iets minder voor gewonnen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X