Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Vorige week in Dessel in de industriezone moest ik mijne auto parkeren tussen een rij auto's op een grasveldje. Toen ik opreed, stopte mijn wagen brut. Ik had geen idee wat er aan de hand was. Terug achteruit en toen zag ik dat daar nog een stuk PVC pijp met metalen deksel omhoog stak. Zonder mijn rem had mijne bumper vernield geweest. Dat spel was nauwelijks te zien tussen het hoge gras.
Bij vrachtwagens is het al verplicht door Europa en vermoed dat het op auto's binnen een paar jaar ook verplicht is. Ge kunt ervan vinden wat ge wilt, maar de statistieken zullen hoogstwaarschijnlijk aantonen dat er effectief mensen gered worden door het systeem desondanks soms een ongemakkelijkheid. Dat is zoals de gordel destijds. Velen die riepen dat ge er ook mee dood kunt blijven. Maar uiteindelijk worden er mss 5000 mensen door de gorden gered tegen 1 die eraan sterft.
Mss moeten de systemen gewoon nog meer ontwikkeld worden zodat de ongemakken eruit gaan. Maar zoals gezegd heb ik met de Tiguan nog geen enkel voorval gehad dat het ingreep terwijl het niet zou mogen. Behalve eens ne keer of 2 als ik een fietser passeerde dat ik een alarmpje kreeg en ge voelde dat hij wat begon te remmen. Maar nog nooit onterecht dicht gesmeten.
Comment