Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid assistentie systemen enkel voor executieve wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Maar dan heb je het over ABS en ESP. Daar ben ik ook volledig mee akkoord.
    Dat zijn zeker life savers.

Maar al die sensoren en automatische remsystemen, daar ben ik toch net iets minder voor gewonnen.
    Ik vind dat toch handig. Ik heb wel nog nooit een kop staart aanrijding gehad aan bv een oprit of kruispunt, maar de laatste jaren toch al een paar keer dat het systeem heeft ingegrepen. Soms staat er nog een sukkelaar voor u die niet durft op te rijden. Ge kijkt in de verte en ziet niemand en rijdt gewoon op omdat ge er vanuit gaat dat uwe voorligger al lang op is gereden. Daar staat meneer de sukkelaar dan nog te wachten. Ik zie vaak van die ongevallen waarbij die achterste de voorste heeft aangetikt. Awel, denk dat ik het al 2 x heb voorgehad dat mijne auto gewoon remde.

Vorige week in Dessel in de industriezone moest ik mijne auto parkeren tussen een rij auto's op een grasveldje. Toen ik opreed, stopte mijn wagen brut. Ik had geen idee wat er aan de hand was. Terug achteruit en toen zag ik dat daar nog een stuk PVC pijp met metalen deksel omhoog stak. Zonder mijn rem had mijne bumper vernield geweest. Dat spel was nauwelijks te zien tussen het hoge gras.

Bij vrachtwagens is het al verplicht door Europa en vermoed dat het op auto's binnen een paar jaar ook verplicht is. Ge kunt ervan vinden wat ge wilt, maar de statistieken zullen hoogstwaarschijnlijk aantonen dat er effectief mensen gered worden door het systeem desondanks soms een ongemakkelijkheid. Dat is zoals de gordel destijds. Velen die riepen dat ge er ook mee dood kunt blijven. Maar uiteindelijk worden er mss 5000 mensen door de gorden gered tegen 1 die eraan sterft.

Mss moeten de systemen gewoon nog meer ontwikkeld worden zodat de ongemakken eruit gaan. Maar zoals gezegd heb ik met de Tiguan nog geen enkel voorval gehad dat het ingreep terwijl het niet zou mogen. Behalve eens ne keer of 2 als ik een fietser passeerde dat ik een alarmpje kreeg en ge voelde dat hij wat begon te remmen. Maar nog nooit onterecht dicht gesmeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Velen die riepen dat ge er ook mee dood kunt blijven.
      Dat is nu niet echt moeilijk: eens dood blijft ge meestal dood.

Comment

VW Polo IQ drive.
        Met 20k (incl korting) moet dat lukken.

Adaptive Cruise wil ik nooit meer missen.
        Werkt perfect op mijn Volvo, en ik was er ook tevreden van op mijn A6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Als motorrijder valt de toenemende drukte en onverdraagzaamheid nog meer op. Niet?
          Gelijk heb je. Net daar is het merkbaar en kom je tot besef dat veiligheid geen luxe is.

Comment

Dus jullie hyundai fastback gaat de deur uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Ik moet het niet meer hebben, mijn ACC doet een noodstop als de grond nat ligt en er licht op weerkaatst. levensgevaarlijk zulke toestanden en das dan één van de laatste generatie.
              Dat is dan geen ACC met radar, vermoed ik? Als het wel zo is, dan is het een ander detectiesysteem dat je doet remmen (cameragebaseerde rijstrookbewaking bijvoorbeeld).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Dat is dan geen ACC met radar, vermoed ik? Als het wel zo is, dan is het een ander detectiesysteem dat je doet remmen (cameragebaseerde rijstrookbewaking bijvoorbeeld).
                ACC met radar en dan idd camera voor lane assist .

Maar dat ding grijpt in als ACC en lane assist afstaat. Tot nu toe 4 keer op de zelfde plek, namelijk de inrit van de ondergrondse parkeergarage op mijn werk

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Working...
                X