Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën Jumpy of gelijkwaardig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroën Jumpy of gelijkwaardig

Mijn vriendin heeft een Citroën Jumpy, vorige model (https://images.app.goo.gl/ovAiBd3kNfTnVsgy8), die binnenkort afgeschreven is.
    Is een model met dubbele cabine, dus twee rijen van 3 plaatsen, en laadruimte achter. 2 schuifdeuren voor de passagiers achter zijn ook een must.

Ze is nu van plan om een nieuwe te kopen, en gezien ze heel tevreden is van haar huidige Jumpy, is ze dan gisteren eens langsgeweest bij de Citroën dealer voor een offerte voor het nieuwe model, zelfde configuratie en ongeveer zelfde motorisatie.
    Is een XL maat, Driver uitvoering, 2 liter met 180 pk, 8-traps automaat, met nog een trekhaak als optie. Rond de 38k met 10k fleetkorting.
    Momenteel zijn er professional days bij Citroën, volgens de site van Citroën tot 30/11, de dealer zou gezegd hebben tot 31/10 (is ook de geldigheidsduur van de offerte).

Er zijn natuurlijk nog andere merken en daar staat ze zeker voor open (vreemd genoeg absoluut geen Peugeot, wat vrijwel identiek is aan Citroën, maar vroeger een half trauma aan opgelopen en wil geen 'Leeuwke' meer op haar auto zien staan ).
    Feit is wel dat het vrijwel een identieke configuratie moet zijn, dus zes plaatsen vooraan met laadruimte en twee schuifdeuren. Zelf ben ik daar niet zo in thuis, in bedrijfsvoertuigen, dus steek ik hier al eens m'n licht op. We gaan sowieso nog eens langs bij verschillende dealers, maar wellicht is wat meer info op voorhand mooi meegenomen.

Alle feedback is dus welkom !
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

toyota en opel verkopen net dezelfde

kan je daar al eens gaan kijken hoe zij die verkopen
    www.peugeotforum.be

Comment

Bij Toyota max 122 pk, Opel zit heel dicht bij Citroën, wat normaal is, nu ze ook bij de PSA groep zitten.
      Denk dat we sowieso ook eens gaan kijken bij Ford en Opel ook denk ik. Qua prijs zitten ze allemaal wel een beetje op 't zelfde maar heb de indruk dat Opel iets beter afgewerkt is en er nét iets mooier uitziet dan de Jumpy.
      De Mercedes Vito ziet er ook wat mooier uit, maar blijkbaar is een configuratie met 3 zetels voorin niet beschikbaar, voor zover ik op de site kan zien. Jammer.

Nissan NV300 is 'maar' een 1.6 met max 145pk en niet zo mooi uiteindelijk.
      Bij VW vind ik niet meteen de configuratie met dubbele cabine en 6 plaatsen terug. Eventueel nog Renault, moet ik nog eens bekijken.
      Ford is wel een kanshebber, de Transit Custom bevalt m'n vriendin wel. Denk ook qua techniek en betrouwbaarheid dat Ford beter scoort dan Citroën, hoewel ze geen enkele klacht heeft van haar huidige Jumpy...

Comment

Momenteel 3 modellen in de running : Citroën Jumpy, Ford Transit Custom en Mercedes Vito.
        Proefrit is gepland met de Jumpy, zaterdagvoormiddag gaan we naar de Ford dealer.
        M'n vriendin zou nu ook gaan kijken bij Mercedes omdat ze denkt dat die een betere restwaarde zal hebben dan de andere.

Veel reviews al bekeken op Youtube en ook gelezen. De Citroën voelt het meeste aan als een 'gewone' auto om mee te rijden, de Ford is lekker vinnig en rijdt gewoon heel goed. Over Mercedes alleen maar goede dingen, maar het kost ook wat... M'n vriendin haar broer heeft net zijn Peugeot Boxer vervangen door een Mercedes Sprinter, rijden privé met Mercedes en zijn daar zeer over te spreken.

Is het effectief zo dat ook bij dit type wagens de restwaarde hoger ligt bij een merk als Mercedes, of speelt dit minder mee dan bij personenwagens ?
        Bij de Citroën dealer waar ze nu is gaan kijken, krijgt ze 6800 euro (zonder BTW) voor haar oude Jumpy (bijna 4 jaar oud, ongeveer 85000 km)... Ze heeft 'm gekocht als eindereeks indertijd voor net geen 20k (normale prijs rond de 25k) maar bij een andere dealer waar ze niet meer tevreden van was. Ik vind dat persoonlijk heel weinig...
        Last edited by Kaneda; 05/11/2019, 10:43.

Comment

Dat is een gigantisch waardeverlies....
          Waarom rij je niet een paar jaar door met de huidige? Die gaat in de volgende 5 jaar nog amper zakken in waarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Dat is een gigantisch waardeverlies....
            Waarom rij je niet een paar jaar door met de huidige? Die gaat in de volgende 5 jaar nog amper zakken in waarde.
            Vriendin verkoopt hem liever wanneer hij afgeschreven is, is interessanter voor haar om een nieuwe te kopen en die weer af te schrijven dan verder te rijden met de oude, zegt ze.
            Zij is baas, he

Comment

Op het werk waren we ook op zoek naar een extra camionnet. Eerst wat zitten zoeken naar een 2de hand exemplaar, heel wat, maar de meesten euro 4.
              Baas kwam vorige week met de melding dat hij een Renault Master had gekocht, een nieuwe, met een korting van 32%.

vanaf januari zou die dus de Citroen jumpy komen vervoegen. Deze is wel leuk om mee te rijden, voldoet voor wat hij moet dienen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                Momenteel 3 modellen in de running : Citroën Jumpy, Ford Transit Custom en Mercedes Vito.
                Bij de Citroën dealer waar ze nu is gaan kijken, krijgt ze 6800 euro (zonder BTW) voor haar oude Jumpy (bijna 4 jaar oud, ongeveer 85000 km)... Ze heeft 'm gekocht als eindereeks indertijd voor net geen 20k (normale prijs rond de 25k) maar bij een andere dealer waar ze niet meer tevreden van was. Ik vind dat persoonlijk heel weinig...
                Ik vind dat ook weinig. Ik krijg 7000 voor een Kangoo Express 90pk dCi Euro 5 van dik 4 jaar en 110000km...
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Vriendin verkoopt hem liever wanneer hij afgeschreven is, is interessanter voor haar om een nieuwe te kopen en die weer af te schrijven dan verder te rijden met de oude, zegt ze.
                  Zij is baas, he
                  Dat moet je maar eerst eens door een boekhouder perfect laten narekenen. De aftrekbaarheid van een auto is beperkt, vroeger was dat in elk geval interessanter dan nu.
                  Maar ja, als zij een nieuwe auto wil....
                  Misschien is leasing dan ook een optie. Dan kan Merc wel eens meevallen gezien de hoge restwaarde.

Comment

aftrekbaarheid lichte vracht is toch nog hoog?

Comment

Is een XL maat, Driver uitvoering, 2 liter met 180 pk, 8-traps automaat, met nog een trekhaak als optie. Rond de 38k met 10k fleetkorting.
                      Momenteel zijn er professional days bij Citroën, volgens de site van Citroën tot 30/11, de dealer zou gezegd hebben tot 31/10 (is ook de geldigheidsduur van de offerte).

Ik heb een tijd terug een offerte laten maken voor een Opel Vivaro (idendiek model)
                      Ook de 180pk versie met 8-traps automaat, wel maar een enkele cabine maar een hoop opties.

Zat op 42000€ zonder korting en inclusief korting op 29000€

10K korting lijkt mij dus wat min bij die Citroën... en die professional days… die zijn er heel het jaar door. Nooit anders geweten dat er een basiskorting bestaat van 21% op het voertuig en 50% op alle opties.

Oja, die Jumpy van 4 jaar oud en 85000km kan je beter zo verkopen dan in te leveren bij de garage als ik die overnameprijs zie...

Last edited by A.S.Moto; 05/11/2019, 19:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dat moet je maar eerst eens door een boekhouder perfect laten narekenen. De aftrekbaarheid van een auto is beperkt, vroeger was dat in elk geval interessanter dan nu.
                        Maar ja, als zij een nieuwe auto wil....
                        Misschien is leasing dan ook een optie. Dan kan Merc wel eens meevallen gezien de hoge restwaarde.
                        Ben ook geen expert, ze heeft een eenmanszaak. Ze zal wel alles hebben afgewogen, ben ik zeker van. Ze sprak ook van leasing...
                        Van die dealer is ze trouwens ook niet echt overtuigd, er zijn er nog genoeg uiteindelijk.
                        Komt niet op een maand, we gaan nog wat dealers bezoeken, ook van Ford en Mercedes...

Comment

Wat je in elk geval kan doen is eens de modellen vergelijken op directlease.be
                          Dan heb je in elk geval een idee wat die auto's ongeveer per maand kosten als ze op dezelfde manier berekend worden.

Comment

Working...
                          X