Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto verkoop particulier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vind het risico met cash nog groter.
    Als ze dat een beetje opzetten, dan komt de eerste de auto kopen en cash betalen, en een kwartier later staat er een gemaskerde voor de deur die het geld komt terugvragen....
    Tot 2000€ vind ik dat nog OK, maar daarboven wil ik dat niet cash in mijn handen hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus Bekijk Berichten

1) Isdirect payment dan 100% veilig, ik lees zoveel verhalen van zogezegd stortingen dat ik twijfel aan alles tegenwoordig. (western union enz enz)
      2) zelf als ik zeker ben van het geld (cash of desnoods direct payment) zijn er dan nog dingen waar ik moet op letten of kan ik dan gewoon niet bedrogen worden bij verkopen van een auto?
      Direct payment hangt af van je bank en klantenprofiel. ALLE betalingen gaan tegenwoordig door een anti-fraudefilter . Met andere woorden ben je een gewonen bediende met een gewoon maandelijks loon en je gaat plots 30000 euro overschrijven voor een autoaankoop dan zal de fraudefilter dit als riscobetaling beschouwen en de betaling opzij zetten. Je zie dan 30K van je rekening gaan en je aankoper zal niks zien verschijnen op zijn rekening. In het beste geval zal de bank het snel zien en je contacteren of jij die betaling wel gedaan hebt. Ben je nu bvb een autohandelaar die wekelijks 30k betalingen doet dan gaat de anti fraudefilter daar niet op reageren en de betaling wel laten doorgaan. Dus mijn advies bankcheque is nog altijd het beste betalingsmiddel. Ga met de verkoper naar het bankloket en laat de cheque onmiddelijk controleren en storten. Het zou niet de eerste zijn die een valse bankcheque probeert te verpatsen.
      Last edited by carman; 06/11/2019, 18:18.

Comment

Working...
      X