Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carpass nodig voor particulier (ipv handelaar) bij export

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Carpass nodig voor particulier (ipv handelaar) bij export

Ik zou mijn auto misschien toch aanbieden voor export, maar er reageren ook mensen die geen handelaar zijn, maar gewoon particulier maar wel voor export.
    Als de auto voor export aan een particulier meegegeven wordt, mag dit dan ook zonder carpass? Of is dit enkel voor export aan een handelaar.

Natuurlijk mag dat, zet dat allemaal op papier in tweevoud en klaar is kees.

Comment

Net even de website van carpas goed overlopen.
      Daar vind ik het volgende
      Bij elke verkoop van een tweedehands auto of lichte bestelwagen is de verkoper wettelijk verplicht een geldige Car-Pass te bezorgen aan de koper. Het doet er niet toe of de verkoper een particulier is dan wel een professionele handelaar of garage.

Enige uitzondering op deze regel: is de koper een vakman dan moet er geen Car-Pass worden afgeleverd.

Dus ook wie een tweedehands verkoopt aan een buitenlandse privé persoon moet deze een Car-Pass overhandigen.

Comment

Als ge een onderlinge overeenkomst maakt dat het voertuig verkocht wordt zonder keuring ... hoeveel keer heb ik dat al niet gedaan zonder problemen...
        Als je het echt niet vertrouwd ga dan maar naar de keuring hé, daar kunnen ze jou ook enkel die car-pass afleveren zonder het voertuig te keuren ... kostprijs 7 of 8 euro (weet het niet meer exact)

Comment

Working...
        X