Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke camionette/truck tot 7,5t voor deze toepassing?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Een rit van 2250 kilometer is 3 dagen onderweg, en de realiteit zal eerder 4 zijn. Dus je kan niet op en af in 1 week.
    Laad je ook iets terug? Of reken je een lege terugrit?

    Waarom geen transporteur zoeken?
    Wij hadden vroeger een transportfirma en reden continu tussen Benelux + Frankrijk naar Oostenrijk. Onze chauffeus vertrokken zondag avond om 22u en deden 2 x het traject Oostenrijk - Benelux/Frankrijk. Meestal vrijdag avond thuis en met wat ongeluk pas zaterdag middag thuis. En dan verliezen ze soms nog uren aan laden en lossen en destijds was het nog papieren regelen aan de grens met vaak nog loodje leggen. Dus valt nog mee dan.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
      Bedankt voor de verdere bijdrages iedereen!
      josenjef : De rit moet van regio Boekarest naar regio Brugge. Een chauffeur inhuren van België lijkt ons geen optie, we zijn dat tijdperk toch al een tijd voorbij meen ik . Het slaapruim op zich moet uiteraard deftig ingericht zijn. Alles netjes met stof bekleed, deftig ‘bed’ (thans in de mate dat je over een deftig bed kan spreken), verwarming binnenin etc... Het is bovenal niet de bedoeling hier ‘typische’ oostbloktoestanden van te maken. Iveco lijkt me deftig materiaal, ben een eind geleden eens gaan kijken. Het is maar hoe ze hun materiaal verzorgen natuurlijk...

      @gpdude: welke types zijn dit precies van deze merken?

      @verbatim2: Is dit een externe transporteur of is dat een eigen chauffeur? Het idee om in de opstartfase met een externe transporteur te werken en het transport niet voor onze rekening te nemen komt ook meer en meer een optie.

      Mvg,
      Aiki
      Ik zelf zou sowizo gewoon en transporteur in dat oostblokland zoeken die continu op en af wilt. Aan het einde van de rit gaat dat nog het goedkoopste zijn.

      Comment


      • #23
        Rotra voorziet in een door-to-door service voor uw wereldwijde zendingen per zee- en luchtvracht, binnenwater, per spoor en al uw special services zendingen!

        Comment


        • #24
          Essers is specialist op Roemenië. Zelf goede ervaringen mee.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Wij hadden vroeger een transportfirma en reden continu tussen Benelux + Frankrijk naar Oostenrijk. Onze chauffeus vertrokken zondag avond om 22u en deden 2 x het traject Oostenrijk - Benelux/Frankrijk. Meestal vrijdag avond thuis en met wat ongeluk pas zaterdag middag thuis. En dan verliezen ze soms nog uren aan laden en lossen en destijds was het nog papieren regelen aan de grens met vaak nog loodje leggen. Dus valt nog mee dan.
            Laat me raden, voor de digitale tacho en schaarste op de arbeidsmarkt
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #26
              Die zijn net hun transport activiteiten aan het verkopen aan K&N
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Laat me raden, voor de digitale tacho en schaarste op de arbeidsmarkt
                Nope, voor de prijs
                Er is geen schaarste op de arbeidsmarkt en die tacho of die nu digitaal is of niet, hij moet er zijn.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Nope, voor de prijs
                  Er is geen schaarste op de arbeidsmarkt en die tacho of die nu digitaal is of niet, hij moet er zijn.
                  Google FF op chauffeurs schaarste en kom dan nog eens terug ...

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Google FF op chauffeurs schaarste en kom dan nog eens terug ...

                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                    Dan zijn de tijden inderdaad wat verandert. Destijds toen wij nog een transportfirma hadden, liepen ze de deur plat om te kunnen rijden.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Dan zijn de tijden inderdaad wat verandert. Destijds toen wij nog een transportfirma hadden, liepen ze de deur plat om te kunnen rijden.
                      Daarom dat ik hier de trein blijf aanraden, is een duurzame en betrouwbare oplossing. En voor lokaal vervoer wat veel meer 9tot5 is vind je wel nog chauffeurs.

                      Het antwoord ligt ook niet in oost Europa, kijk maar eens naar Polen elk jaar stellen die hun wetgeving bij.

                      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Daarom dat ik hier de trein blijf aanraden, is een duurzame en betrouwbare oplossing. En voor lokaal vervoer wat veel meer 9tot5 is vind je wel nog chauffeurs.

                        Het antwoord ligt ook niet in oost Europa, kijk maar eens naar Polen elk jaar stellen die hun wetgeving bij.

                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                        Het gaat om breekbaar spul las ik. Dus in hun bedrijf in camionneke laden en ter plaatse afladen is het veiligst. Met de trein gaat het door heel wat verschillende handen. Transport naar trein, overladen naar trein, ter plaatse overladen naar camionneke en afladen aan bedrijf. Denk dat de risico's dan veel groter zijn. Geen idee over wat type product het gaat en wat de gevolgen ervan zijn als het mis gaat. Maar het kan natuurlijk altijd wel mis gaan.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Het gaat om breekbaar spul las ik. Dus in hun bedrijf in camionneke laden en ter plaatse afladen is het veiligst. Met de trein gaat het door heel wat verschillende handen. Transport naar trein, overladen naar trein, ter plaatse overladen naar camionneke en afladen aan bedrijf. Denk dat de risico's dan veel groter zijn. Geen idee over wat type product het gaat en wat de gevolgen ervan zijn als het mis gaat. Maar het kan natuurlijk altijd wel mis gaan.
                          Zo werkt het helemaal niet, de trailer of container gaat gewoon de trein op hoor. Je kan perfect laden en verzegelen en pas op eindbestemming open doen. Bovendien bolt een trein zeer constant en stabiel. Breekbaar/gevoelig is net een reden om het niet op een veredelde camionette te laden die bestuurd wordt door een overwerkte chauffeur die uren en uren gaat rijden.

                          Alles heeft zijn kost natuurlijk. Op en af dedicated naar Boekarest met een beroepschauffeur die zich aan de regels houd kost gewoon tegen de 4000 Euro.

                          De trein is goedkoper omdat je maar 1 chauffeur nodig hebt voor 40 trailers
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Dan zijn de tijden inderdaad wat verandert. Destijds toen wij nog een transportfirma hadden, liepen ze de deur plat om te kunnen rijden.
                            Dat is lang geleden.
                            Beroepsmatig zat ik overlaatst samen met een aantal grote Europese transportondernemingen (1000+ vrachtwagens per bedrijf), en 50% van de tijd zaten die te spreken over chauffeurstekorten.
                            Er was zelfs een bedrijf uit Roemenië dat aan het onderhandelen was met de overheid om chauffeurs uit de Filipijnen en Zuid-Amerika te mogen invoeren en aan het werk te stellen.

                            In onze streken haalden de meeste chauffeurs hun rijbewijs tijdens hun legerdienst, maar dat is gedaan sinds bijna 30 jaar, en wees eerlijk, het is geen "cool" beroep meer, zeker niet als je zelfs in het WE niet thuis bent.
                            Er wordt ook meer gewerkt met chauffeurs die een trailer 6-800km ver trekken in 1 dag, en de trailer doorgeven aan een tweede chauffeur die dat nog eens doet.
                            Dan is een chauffeur maar één nacht van huis.
                            UPS heeft zijn hubs zelfs op 350 km uit elkaar. Dan slaapt de chauffeur elke avond in zijn eigen bed.

                            Tenzij je goud te vervoeren hebt naar Roemenië kan je dat beter uitbesteden en gewoon zorgen voor een heel goede verpakking.

                            Comment


                            • #34
                              Bij ons enorm veel truckers in de familie, al dan niet gepensioneerd.

                              Op 1 stiefbroer na, rijden ze allemaal internationaal. Die ene stiefbroer wil wel, maar mag niet meer van zijn vrouw Die rijdt nu al een paar jaar predallen.

                              Comment


                              • #35
                                Bedankt iedereen voor de bijdrage. We nemen alle feedback mee in onze toekomstplannen!

                                Comment

                                Working...
                                X