Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke camionette/truck tot 7,5t voor deze toepassing?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke camionette/truck tot 7,5t voor deze toepassing?

    Beste mede-Autoforummers,

    Op het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met het opstarten van een nieuwe activiteit. De producten, dewelke relatief breekbaar zijn & nogal langwerpig (tot 4m), willen we zelf doorheen Europa vervoeren (2250km enkele rit). Hiervoor zoeken we een soort camionette of kleine truck (tot 7,5t?) waarmee we deze producten kunnen transporteren.

    Belangrijke must-haves:
    - Minimum laadvermogen van 2000kg, op te schalen tot 3000/3200kg (al dan niet met aanhangwagen).
    - Mogelijkheid om een slaapcabine voor de chauffeur te installeren.
    - Kwalitatief merk om dergelijke lange afstanden te doen (2250km x 2), mag niet uiteen vallen na 300.000km bij wijze van spreken.
    - Er wordt zowel door Duitsland als Nederland gereden, dus tachograaf verplicht?

    Iemand die suggesties heeft? Zo dachten we eerst aan een Iveco Daily waarbij we 3,5t (camionette) + 3,5t (aanhangwagen) om zonder tacho te moeten rijden. Echter zou deze alsnog verplicht zijn in landen als Duitsland & Nederland als we het goed hebben. Dan kunnen we zowel naar een kleine truck overschakelen dachten we. Maar hier heeft niemand op het werk kaas van gegeten... Nu zal er wel iemand in de transportwereld zitten met kennis van zaken, dus please help

    Grtz,
    Aiki

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
    Beste mede-Autoforummers,

    Op het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met het opstarten van een nieuwe activiteit. De producten, dewelke relatief breekbaar zijn & nogal langwerpig (tot 4m), willen we zelf doorheen Europa vervoeren (2250km enkele rit). Hiervoor zoeken we een soort camionette of kleine truck (tot 7,5t?) waarmee we deze producten kunnen transporteren.

    Belangrijke must-haves:
    - Minimum laadvermogen van 2000kg, op te schalen tot 3000/3200kg (al dan niet met aanhangwagen).
    - Mogelijkheid om een slaapcabine voor de chauffeur te installeren.
    - Kwalitatief merk om dergelijke lange afstanden te doen (2250km x 2), mag niet uiteen vallen na 300.000km bij wijze van spreken.
    - Er wordt zowel door Duitsland als Nederland gereden, dus tachograaf verplicht?

    Iemand die suggesties heeft? Zo dachten we eerst aan een Iveco Daily waarbij we 3,5t (camionette) + 3,5t (aanhangwagen) om zonder tacho te moeten rijden. Echter zou deze alsnog verplicht zijn in landen als Duitsland & Nederland als we het goed hebben. Dan kunnen we zowel naar een kleine truck overschakelen dachten we. Maar hier heeft niemand op het werk kaas van gegeten... Nu zal er wel iemand in de transportwereld zitten met kennis van zaken, dus please help

    Grtz,
    Aiki
    Een rit van 2250 kilometer is 3 dagen onderweg, en de realiteit zal eerder 4 zijn. Dus je kan niet op en af in 1 week.
    Laad je ook iets terug? Of reken je een lege terugrit?

    Waarom geen transporteur zoeken?
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #3
      Mogen die Minitrailers nog ?
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #4
        Iemand die suggesties heeft? Zo dachten we eerst aan een Iveco Daily waarbij we 3,5t (camionette) + 3,5t (aanhangwagen) om zonder tacho te moeten rijden. Echter zou deze alsnog verplicht zijn in landen als Duitsland & Nederland als we het goed hebben. Dan kunnen we zowel naar een kleine truck overschakelen dachten we. Maar hier heeft niemand op het werk kaas van gegeten... Nu zal er wel iemand in de transportwereld zitten met kennis van zaken, dus please help
        In Duitsland heb je een tacho nodig indien je met een MTM van boven de 2800 Kg zit dus camionette met aanhanger valt daar altijd onder. Ik zou wel voor Iveco + aanhanger gaan dan mag je 100 rijden ipv 90 als je rekent over de totale afstand scheelt dat wel wat 10% sneller over 100.000km reken maar uit.

        Verder moet je kijken door welke andere landen je zoal moet rijden Duitsland en Oostenrijk zorg maar dat de banden voor elke rit gecontroleerd worden op scheuren als ze u stoppen kijken ze naar alles. (altijd reserve spanriemen meepakken, zelfs al hangt er 1 vd 100 vezels los en ze zien het "levensgevaarlijk" om het met hun woorden te zeggen).

        Van waar naar waar is het traject? 2250km gok ik op Boekarest raamprofielen ofzo?
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
          In Duitsland heb je een tacho nodig indien je met een MTM van boven de 2800 Kg zit dus camionette met aanhanger valt daar altijd onder. Ik zou wel voor Iveco + aanhanger gaan dan mag je 100 rijden ipv 90 als je rekent over de totale afstand scheelt dat wel wat 10% sneller over 100.000km reken maar uit.

          Verder moet je kijken door welke andere landen je zoal moet rijden Duitsland en Oostenrijk zorg maar dat de banden voor elke rit gecontroleerd worden op scheuren als ze u stoppen kijken ze naar alles. (altijd reserve spanriemen meepakken, zelfs al hangt er 1 vd 100 vezels los en ze zien het "levensgevaarlijk" om het met hun woorden te zeggen).

          Van waar naar waar is het traject? 2250km gok ik op Boekarest raamprofielen ofzo?
          Stop ze dan maar in een container en zet ze op de trein, dat is half de prijs om materiaal hier te krijgen.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Mogen die Minitrailers nog ?
            Hangt van je rijbewijs af.
            Met een BE van voor mei 2013 mag je samenstel max 8.750 kg wegen
            Met een BE van na mei 2013 mag je samenstel nog maar max 7.000 kg wegen
            Met een C1E mag je dan weer met een samenstel van 12.000 kg rijden
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #7
              En denk aan uw communautaire vervoervergunning.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Een rit van 2250 kilometer is 3 dagen onderweg, en de realiteit zal eerder 4 zijn. Dus je kan niet op en af in 1 week.
                Laad je ook iets terug? Of reken je een lege terugrit?

                Waarom geen transporteur zoeken?
                4 dagen is op zich nog te doen. Op & af op 1 week wordt idd moeilijk. We rekenen een lege terugrit (althans in het meeste vd gevallen). Een externe transporteur bezorgt ons gegarandeerd een hoop transportschade (we spreken uit ervaring), dit is eventueel een alternatief maar eerst willen we zelf een poging wagen. Mogelijks doen we voor de opstartfase alsnog beroep op een externe transporteur.

                verbatim2 : Je zit aardig in de buurt, we komen idd van rond Boekarest.
                josenjef : aangezien we met lead times zitten die we moeten halen moet het een ‘makkelijk toegankelijke’ manier van transport zijn. Trein is dat vooralsnog niet, althans denken we. De producten mogen maximaal 3-4dagen verliezen in het transport (wat nu al niet eenvoudig zal zijn).

                Intussen zijn we op de Iveco Daily gekomen die blijkbaar beschikbaar is in versies met een laadbak. Tot 7,2t, waardoor je 3000kg lading kan meenemen. Iemand daar ervaring mee? Dit zit in het tussensegment tussen normale camionettes & 7,5t+.

                Alvast bedankt voor ieders mening.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                  4 dagen is op zich nog te doen. Op & af op 1 week wordt idd moeilijk. We rekenen een lege terugrit (althans in het meeste vd gevallen). Een externe transporteur bezorgt ons gegarandeerd een hoop transportschade (we spreken uit ervaring), dit is eventueel een alternatief maar eerst willen we zelf een poging wagen. Mogelijks doen we voor de opstartfase alsnog beroep op een externe transporteur.

                  verbatim2 : Je zit aardig in de buurt, we komen idd van rond Boekarest.
                  josenjef : aangezien we met lead times zitten die we moeten halen moet het een ‘makkelijk toegankelijke’ manier van transport zijn. Trein is dat vooralsnog niet, althans denken we. De producten mogen maximaal 3-4dagen verliezen in het transport (wat nu al niet eenvoudig zal zijn).

                  Intussen zijn we op de Iveco Daily gekomen die blijkbaar beschikbaar is in versies met een laadbak. Tot 7,2t, waardoor je 3000kg lading kan meenemen. Iemand daar ervaring mee? Dit zit in het tussensegment tussen normale camionettes & 7,5t+.

                  Alvast bedankt voor ieders mening.
                  Transportschade kan je beperken door een dedicated oplossing in te kopen. Dan betaal je die lege terugrit niet aan 100%

                  Van waar naar waar is het?
                  Last edited by josenjef; 18/11/2019, 15:06.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                    4 dagen is op zich nog te doen. Op & af op 1 week wordt idd moeilijk. We rekenen een lege terugrit (althans in het meeste vd gevallen). Een externe transporteur bezorgt ons gegarandeerd een hoop transportschade (we spreken uit ervaring), dit is eventueel een alternatief maar eerst willen we zelf een poging wagen. Mogelijks doen we voor de opstartfase alsnog beroep op een externe transporteur.

                    verbatim2 : Je zit aardig in de buurt, we komen idd van rond Boekarest.
                    josenjef : aangezien we met lead times zitten die we moeten halen moet het een ‘makkelijk toegankelijke’ manier van transport zijn. Trein is dat vooralsnog niet, althans denken we. De producten mogen maximaal 3-4dagen verliezen in het transport (wat nu al niet eenvoudig zal zijn).

                    Intussen zijn we op de Iveco Daily gekomen die blijkbaar beschikbaar is in versies met een laadbak. Tot 7,2t, waardoor je 3000kg lading kan meenemen. Iemand daar ervaring mee? Dit zit in het tussensegment tussen normale camionettes & 7,5t+.

                    Alvast bedankt voor ieders mening.
                    Ik weet niet hoe die Iveco is ingericht, maar chauffeurs zijn schaars, dus die durven kieskeurig zijn op het materiaal waar ze hun dagen moeten in doorbrengen.

                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind zo een Iveco zalig om mee te rijden, hebben op het werk zo eentje, tweedehands gekocht en van 5 ton terug laten omkeuren naar 3,5 to zodat iedereen met een B rijbewijs ermee kan rijden.
                      De enige op het werk die in de buurt van de Iveco komt is onze nieuwe Ford Transit.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Ik vind zo een Iveco zalig om mee te rijden, hebben op het werk zo eentje, tweedehands gekocht en van 5 ton terug laten omkeuren naar 3,5 to zodat iedereen met een B rijbewijs ermee kan rijden.
                        De enige op het werk die in de buurt van de Iveco komt is onze nieuwe Ford Transit.
                        Rijden is 1 ding er uw werkweek in doorbrengen is een ander.

                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • #13
                          Nissan NT400 Cab Star Dubbele Cabine bestaat ook in die grootte. Geloof dat Mitsubishi en Huyndai ook op deze markt werken. Iveco is hier in Europa, en zeker in Oost-Europa, wel meer aanwezig, denk ik.
                          Geen enkele ervaring met één van deze al vind ik dat josenjef wel een punt heeft dat jullie er zullen moeten op letten om iets aan te bieden waar je graag een week in vertoeft...
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Nissan NT400 Cab Star Dubbele Cabine bestaat ook in die grootte. Geloof dat Mitsubishi en Huyndai ook op deze markt werken. Iveco is hier in Europa, en zeker in Oost-Europa, wel meer aanwezig, denk ik.
                            Geen enkele ervaring met één van deze al vind ik dat josenjef wel een punt heeft dat jullie er zullen moeten op letten om iets aan te bieden waar je graag een week in vertoeft...
                            Er is een reden dat je die in bepaalde markten maar ziet. Daarom is ook de vraag zeer interessant van waar naar waar je gaat rijden. Want een transporteur inhuren van het bestemmingsland is misschien veel goedkoper
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                              4 dagen is op zich nog te doen. Op & af op 1 week wordt idd moeilijk. We rekenen een lege terugrit (althans in het meeste vd gevallen). Een externe transporteur bezorgt ons gegarandeerd een hoop transportschade (we spreken uit ervaring), dit is eventueel een alternatief maar eerst willen we zelf een poging wagen. Mogelijks doen we voor de opstartfase alsnog beroep op een externe transporteur.

                              verbatim2 : Je zit aardig in de buurt, we komen idd van rond Boekarest.
                              josenjef : aangezien we met lead times zitten die we moeten halen moet het een ‘makkelijk toegankelijke’ manier van transport zijn. Trein is dat vooralsnog niet, althans denken we. De producten mogen maximaal 3-4dagen verliezen in het transport (wat nu al niet eenvoudig zal zijn).

                              Intussen zijn we op de Iveco Daily gekomen die blijkbaar beschikbaar is in versies met een laadbak. Tot 7,2t, waardoor je 3000kg lading kan meenemen. Iemand daar ervaring mee? Dit zit in het tussensegment tussen normale camionettes & 7,5t+.

                              Alvast bedankt voor ieders mening.
                              -Dus een lege rit naar Roemenië heb je wel enig idee wat er van west naar oost vertrekt in die camionettes? Die zitten tot de nok vol met alles wat je je kan bedenken.
                              -En mag je met die 7.2T ook 100km/h rijden? Zoniet zo ik echt een Aanhangwagen overwegen die mag wel 100 km/h.
                              -Mijn transporteur doet er zo een 26uur over de rit (2050km) met geladen aanhangwagen Be RO €500 RO BE €280.
                              Polo 6n 1.4

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

                                -Dus een lege rit naar Roemenië heb je wel enig idee wat er van west naar oost vertrekt in die camionettes? Die zitten tot de nok vol met alles wat je je kan bedenken.
                                -En mag je met die 7.2T ook 100km/h rijden? Zoniet zo ik echt een Aanhangwagen overwegen die mag wel 100 km/h.
                                -Mijn transporteur doet er zo een 26uur over de rit (2050km) met geladen aanhangwagen Be RO €500 RO BE €280.
                                Wil je als bedrijf op die manier je goederen transporteren??



                                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #17
                                  Bedankt voor de verdere bijdrages iedereen!
                                  josenjef : De rit moet van regio Boekarest naar regio Brugge. Een chauffeur inhuren van België lijkt ons geen optie, we zijn dat tijdperk toch al een tijd voorbij meen ik . Het slaapruim op zich moet uiteraard deftig ingericht zijn. Alles netjes met stof bekleed, deftig ‘bed’ (thans in de mate dat je over een deftig bed kan spreken), verwarming binnenin etc... Het is bovenal niet de bedoeling hier ‘typische’ oostbloktoestanden van te maken. Iveco lijkt me deftig materiaal, ben een eind geleden eens gaan kijken. Het is maar hoe ze hun materiaal verzorgen natuurlijk...

                                  @gpdude: welke types zijn dit precies van deze merken?

                                  @verbatim2: Is dit een externe transporteur of is dat een eigen chauffeur? Het idee om in de opstartfase met een externe transporteur te werken en het transport niet voor onze rekening te nemen komt ook meer en meer een optie.

                                  Mvg,
                                  Aiki

                                  Comment


                                  • #18
                                    Was LF zeker? Ooit eens met mijn S tot bij u geraakt.
                                    IRIDIUM
                                    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                                    Groeipunt
                                    Helderzienden

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou dat probleem gewoon bij een paar transportondernemingen neerleggen.
                                      XSwift bv doet dedicated sprinters, wat betekent dat in de rit die jij betaalt er enkel jouw goederen in de vrachtwagen zitten, en dat er geen andere laadpunten aangedaan worden.
                                      De meeste transportondernemingen in de EU worstelen met het vinden van chauffeurs, dat gaat bij jou niet anders zijn. Als je chauffeur opstapt, dan sta je daar met je vrachtwagen zonder chauffeur...

                                      En het gaat ook gebeuren dat je vrachtwagen in Brugge staat, en dat je het materiaal dringend nodig hebt... Dan duurt het sowieso een paar dagen eer je spullen hier zijn.

                                      Denk eerder aan een heel goede retourverpakking die op een standaard trailer kan vervoerd worden, dan ga je pakken geld sparen, en veel flexibeler zijn.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Er rijden dagelijks treinen tussen RO en BE. Minder beschadiging dan over de weg en goedkoper.

                                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X