Beste mede-Autoforummers,
Op het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met het opstarten van een nieuwe activiteit. De producten, dewelke relatief breekbaar zijn & nogal langwerpig (tot 4m), willen we zelf doorheen Europa vervoeren (2250km enkele rit). Hiervoor zoeken we een soort camionette of kleine truck (tot 7,5t?) waarmee we deze producten kunnen transporteren.
Belangrijke must-haves:
- Minimum laadvermogen van 2000kg, op te schalen tot 3000/3200kg (al dan niet met aanhangwagen).
- Mogelijkheid om een slaapcabine voor de chauffeur te installeren.
- Kwalitatief merk om dergelijke lange afstanden te doen (2250km x 2), mag niet uiteen vallen na 300.000km bij wijze van spreken.
- Er wordt zowel door Duitsland als Nederland gereden, dus tachograaf verplicht?
Iemand die suggesties heeft? Zo dachten we eerst aan een Iveco Daily waarbij we 3,5t (camionette) + 3,5t (aanhangwagen) om zonder tacho te moeten rijden. Echter zou deze alsnog verplicht zijn in landen als Duitsland & Nederland als we het goed hebben. Dan kunnen we zowel naar een kleine truck overschakelen dachten we. Maar hier heeft niemand op het werk kaas van gegeten... Nu zal er wel iemand in de transportwereld zitten met kennis van zaken, dus please help
Grtz,
Aiki
Op het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met het opstarten van een nieuwe activiteit. De producten, dewelke relatief breekbaar zijn & nogal langwerpig (tot 4m), willen we zelf doorheen Europa vervoeren (2250km enkele rit). Hiervoor zoeken we een soort camionette of kleine truck (tot 7,5t?) waarmee we deze producten kunnen transporteren.
Belangrijke must-haves:
- Minimum laadvermogen van 2000kg, op te schalen tot 3000/3200kg (al dan niet met aanhangwagen).
- Mogelijkheid om een slaapcabine voor de chauffeur te installeren.
- Kwalitatief merk om dergelijke lange afstanden te doen (2250km x 2), mag niet uiteen vallen na 300.000km bij wijze van spreken.
- Er wordt zowel door Duitsland als Nederland gereden, dus tachograaf verplicht?
Iemand die suggesties heeft? Zo dachten we eerst aan een Iveco Daily waarbij we 3,5t (camionette) + 3,5t (aanhangwagen) om zonder tacho te moeten rijden. Echter zou deze alsnog verplicht zijn in landen als Duitsland & Nederland als we het goed hebben. Dan kunnen we zowel naar een kleine truck overschakelen dachten we. Maar hier heeft niemand op het werk kaas van gegeten... Nu zal er wel iemand in de transportwereld zitten met kennis van zaken, dus please help
Grtz,
Aiki
Comment