Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke camionette/truck tot 7,5t voor deze toepassing?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk BerichtenBedankt voor de verdere bijdrages iedereen!
josenjef : De rit moet van regio Boekarest naar regio Brugge. Een chauffeur inhuren van België lijkt ons geen optie, we zijn dat tijdperk toch al een tijd voorbij meen ik . Het slaapruim op zich moet uiteraard deftig ingericht zijn. Alles netjes met stof bekleed, deftig ‘bed’ (thans in de mate dat je over een deftig bed kan spreken), verwarming binnenin etc... Het is bovenal niet de bedoeling hier ‘typische’ oostbloktoestanden van te maken. Iveco lijkt me deftig materiaal, ben een eind geleden eens gaan kijken. Het is maar hoe ze hun materiaal verzorgen natuurlijk...
@gpdude: welke types zijn dit precies van deze merken?
@verbatim2: Is dit een externe transporteur of is dat een eigen chauffeur? Het idee om in de opstartfase met een externe transporteur te werken en het transport niet voor onze rekening te nemen komt ook meer en meer een optie.
Mvg,
Aiki
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Wij hadden vroeger een transportfirma en reden continu tussen Benelux + Frankrijk naar Oostenrijk. Onze chauffeus vertrokken zondag avond om 22u en deden 2 x het traject Oostenrijk - Benelux/Frankrijk. Meestal vrijdag avond thuis en met wat ongeluk pas zaterdag middag thuis. En dan verliezen ze soms nog uren aan laden en lossen en destijds was het nog papieren regelen aan de grens met vaak nog loodje leggen. Dus valt nog mee dan.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenLaat me raden, voor de digitale tacho en schaarste op de arbeidsmarkt
Er is geen schaarste op de arbeidsmarkt en die tacho of die nu digitaal is of niet, hij moet er zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Nope, voor de prijs
Er is geen schaarste op de arbeidsmarkt en die tacho of die nu digitaal is of niet, hij moet er zijn.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGoogle FF op chauffeurs schaarste en kom dan nog eens terug ...
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dan zijn de tijden inderdaad wat verandert. Destijds toen wij nog een transportfirma hadden, liepen ze de deur plat om te kunnen rijden.
Het antwoord ligt ook niet in oost Europa, kijk maar eens naar Polen elk jaar stellen die hun wetgeving bij.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDaarom dat ik hier de trein blijf aanraden, is een duurzame en betrouwbare oplossing. En voor lokaal vervoer wat veel meer 9tot5 is vind je wel nog chauffeurs.
Het antwoord ligt ook niet in oost Europa, kijk maar eens naar Polen elk jaar stellen die hun wetgeving bij.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Het gaat om breekbaar spul las ik. Dus in hun bedrijf in camionneke laden en ter plaatse afladen is het veiligst. Met de trein gaat het door heel wat verschillende handen. Transport naar trein, overladen naar trein, ter plaatse overladen naar camionneke en afladen aan bedrijf. Denk dat de risico's dan veel groter zijn. Geen idee over wat type product het gaat en wat de gevolgen ervan zijn als het mis gaat. Maar het kan natuurlijk altijd wel mis gaan.
Alles heeft zijn kost natuurlijk. Op en af dedicated naar Boekarest met een beroepschauffeur die zich aan de regels houd kost gewoon tegen de 4000 Euro.
De trein is goedkoper omdat je maar 1 chauffeur nodig hebt voor 40 trailers'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dan zijn de tijden inderdaad wat verandert. Destijds toen wij nog een transportfirma hadden, liepen ze de deur plat om te kunnen rijden.
Beroepsmatig zat ik overlaatst samen met een aantal grote Europese transportondernemingen (1000+ vrachtwagens per bedrijf), en 50% van de tijd zaten die te spreken over chauffeurstekorten.
Er was zelfs een bedrijf uit Roemenië dat aan het onderhandelen was met de overheid om chauffeurs uit de Filipijnen en Zuid-Amerika te mogen invoeren en aan het werk te stellen.
In onze streken haalden de meeste chauffeurs hun rijbewijs tijdens hun legerdienst, maar dat is gedaan sinds bijna 30 jaar, en wees eerlijk, het is geen "cool" beroep meer, zeker niet als je zelfs in het WE niet thuis bent.
Er wordt ook meer gewerkt met chauffeurs die een trailer 6-800km ver trekken in 1 dag, en de trailer doorgeven aan een tweede chauffeur die dat nog eens doet.
Dan is een chauffeur maar één nacht van huis.
UPS heeft zijn hubs zelfs op 350 km uit elkaar. Dan slaapt de chauffeur elke avond in zijn eigen bed.
Tenzij je goud te vervoeren hebt naar Roemenië kan je dat beter uitbesteden en gewoon zorgen voor een heel goede verpakking.
Comment
Comment