Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ster in ruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ster in ruit

Hoi hoi,

Te morgen dus van een andere bestuurder die een steen in de lucht wierp op mijn voorruit gekregen. Met als gevolg gebarsten en een ster erin. De ster bevind zit iets links onder het zichtveld van de bestuurder. Nu naar de verzekering gebeld omdat hij volledig omnium verzekerd is. Wat zij voor stelden is dat Carglass langs komt of omwel de ster te maken of een nieuwe ruit erin te laten plaatsen. Nu als dit via Carglass gebeurde was alles door de verzekering gedekt. Mocht het willen dat ik dat in de VW garage liet doen dan had ik een vrijstellling van 150€. Daar kost het 475€ om de ruit te vervangen.

Nu zei de verzekering dat die ruiten die Carglass besteld idem zijn dan die van VW omdat zij ook die van buitenaf bestellen? Klopt dit bij jullie weten?

Ook raade hij me aan dat het beste is om de originele ruit te laten zitten omwille van de stevigheid ofzo? Iemand die hier iets meer van weet?

Wat zouden jullie in deze situatie doen als ik vragen mag

Bedankt en Greetz

Ik zou hem 100% zeker bij Carglass laten herstellen. Ten eerste omdat je het bedrag kan recuperen van je verzekering en ten tweede denk ik wel dat het originele ramen zijn.
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Comment

het beste is een originele ruit laten steken,want ik heb hier op 't forum al zotte verhalen gehoord over Carglass

Comment

Een verzekeraar is geen garagist hè. Wat weet die nu over de stevigheid van een autoruit van Carglass...

Ik toch dat er nog een bedrijf was de volledig door de verzekering gedekt was. Was toch zo toen ik omnium had. Ik kon toen kiezen uit Carglass of ???
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik verkies repareren nog steeds boven een volledige nieuwe ruit te laten steken. Ik heb het, toen ik mijn A3 nog maar 3 weken had, ook aan de hand gehad en was eerlijk gezegd opgelucht dat het plaatselijk kon gerepareerd worden ipv al een volledige vervanging van de ruit. Volledige vervanging brengt toch altijd wel risico's mee zoals beschadiging lak bij het uitsnijden, geen goede dichting nadien,...

En indien een volledige vervanging toch noodzakelijk zou zijn dan ben ik door mijn verzekering ook afhankelijk van Carglass maar zou imo precies eerder prefereren om het bij een Audi-garage te laten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Een verzekeraar is geen garagist hè. Wat weet die nu over de stevigheid van een autoruit van Carglass...

Ik toch dat er nog een bedrijf was de volledig door de verzekering gedekt was. Was toch zo toen ik omnium had. Ik kon toen kiezen uit Carglass of ???
            Ik was/ben ook omnium verzekerd en kan, denk ik, ook enkel bij Carglass gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
              Ik was/ben ook omnium verzekerd en kan, denk ik, ook enkel bij Carglass gaan.
              ik ben ook omnium verzekerd en ik kan men ruit bij elke BMW dealer of elk bedrijf dat ruiten plaats laten vervangen tegen 0% franchise

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                ik ben ook omnium verzekerd en ik kan men ruit bij elke BMW dealer of elk bedrijf dat ruiten plaats laten vervangen tegen 0% franchise
                Ik heb ook 0% franchise bij glasbraak maar weet niet zeker of ik de herstelling elders dan Carglass kan laten doen.

Comment

Ik heb ook 0% franchise bij glasbraak maar weet niet zeker of ik de herstelling elders dan Carglass kan laten doen.
                  ik heb 0% franchise voor alles,niet enkel voor glasbraak

Comment

Misschien is het wel slim om de ruit bij Carglass te laten vervangen, als die dan toch snel wéér kapot gaat kan je nog altijd naar VW gaan. Probeer het eens, het kost je niks.

*edit: bij Carglass te laten herstellen dus...
                    Last edited by ; 20/02/2007, 19:16.

Comment

Ik denk dat ze bij Carglass de ruit zullen herstellen als dit volgens hun doenbaar is. Zij zullen dus afhankelijk van de situatie kiezen tss herstellen of vervangen. Nu, ik zou ook liever naar de VW garage gaan, maar ik zou gene schrik hebben om naar Carglass of dergelijk te gaan. En als ik dan toch met een vrijstelling zou zitten als ik naar de garage ging dan werd het sowieso Carglass (of een andere firma die ruiten herstelt/vervangt). Is Carglass trouwens de enige keuze die je hebt? Kan goed zijn hoor, maar soms mag je ook naar andere firma's van de verzekering, zolang het maar een firma is die enkel ruiten herstelt en vervangt (bv. Novus Autoglass Clinic (dacht ik dat dat heette)). Nu, in ieder geval, mijn conclusie : ik zou bij Carglass of iets dergelijks gaan tenzij die vrijstelling van € 150 je totaal niets uitmaakt, dan kan je bij de dealer gaan.

Comment

Vandaag ook weer sterretje in ruit gekregen.

Al het tweede dit jaar

Nog maar es 95 euro

Comment

In m'n vorige wagen zat een ruit die gestoken was door Carglass. Die gasten zetten een haakske slijper erin om je ruit te demonteren. Met als gevolg dat m'n raamkader linksboven geraakt was => dikke bobbel met roest!

Ik heb nadat ik er 2 barsten in had een nieuwe laten steken bij m'n garage. Eerlijk gezegd was die kapotte ruit beter dan die nieuwe (denk replica maar maakt nie uit voor mij). Om een of andere reden kreeg ik altijd windgeruis terwijl ik dat niet had vroeger...
                          En had ook last van vochts rechtsonderaan aan de binnenkant

En toch zou ik bij carglass een nieuwe ruit steken. Ze betalen toch alles. Is het niet goed....hun probleem en oplossen zullen ze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            In m'n vorige wagen zat een ruit die gestoken was door Carglass. Die gasten zetten een haakske slijper erin om je ruit te demonteren. Met als gevolg dat m'n raamkader linksboven geraakt was => dikke bobbel met roest!

Ik heb nadat ik er 2 barsten in had een nieuwe laten steken bij m'n garage. Eerlijk gezegd was die kapotte ruit beter dan die nieuwe (denk replica maar maakt nie uit voor mij). Om een of andere reden kreeg ik altijd windgeruis terwijl ik dat niet had vroeger...
                            En had ook last van vochts rechtsonderaan aan de binnenkant

En toch zou ik bij carglass een nieuwe ruit steken. Ze betalen toch alles. Is het niet goed....hun probleem en oplossen zullen ze.
                            Idd, er is steeds kans op lakbeschadiging dus daarom dat ik alsnog gelukkig was dat het bij mijn ruit plaatselijk kon hersteld worden.

Je zit altijd met de miserie en wat bij de bovenvernoemde lakbeschadiging?

Comment

Idd, er is steeds kans op lakbeschadiging dus daarom dat ik alsnog gelukkig was dat het bij mijn ruit plaatselijk kon hersteld worden.

Je zit altijd met de miserie en wat bij de bovenvernoemde lakbeschadiging?
                              Tja...ik was zowel niet tevreden over carglass als over m'n eigen garage. Ergens moet je een keuze maken...

Ik veronderstel dat ik pech had met carglass. Het zal niet bij iedereen zo slecht zijn

Comment

Amai als Carglass u ruit vervangt er hij schuift uit en pats in de lak is het erger natuurlijk. Ik was kwaad op het moment zelf maar achteraf was ik toch blij dat het niet op mijn motorkap was dan sta je verder van huis als je dat gefixed wilt zien.

Ook verschoten van carglass maar je keist op voorhand niet of ne nieuwe in opleiding komt of ne ervaren rot van 30 jaar langskomt.

Ik weet niet als ze dat herstellen en er zitten 3 barsten in de ruit kunnen ze die barsten ook wegwerken of blijf je dat altijd een beetje zien? Want tja 1x het er is en je weet het... kijk je er wel naar

@Cayenne: Wat kost jouw 95€ ? een herstelling?

Comment

een sterretje herstellen kost 95 €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                    Amai als Carglass u ruit vervangt er hij schuift uit en pats in de lak is het erger natuurlijk. Ik was kwaad op het moment zelf maar achteraf was ik toch blij dat het niet op mijn motorkap was dan sta je verder van huis als je dat gefixed wilt zien.

Ook verschoten van carglass maar je keist op voorhand niet of ne nieuwe in opleiding komt of ne ervaren rot van 30 jaar langskomt.

Ik weet niet als ze dat herstellen en er zitten 3 barsten in de ruit kunnen ze die barsten ook wegwerken of blijf je dat altijd een beetje zien? Want tja 1x het er is en je weet het... kijk je er wel naar

@Cayenne: Wat kost jouw 95€ ? een herstelling?
                                    Bij één of meerdere barsten wordt de ruit steeds sowieso vervangen. Een herstelling wordt enkel gedaan bij een ster niet groter dan een 2euro-stuk.

Comment

ja het is niet groter dan 2€.

Maar stel zo'n herstelling 95€ unk voor 55€ opleg koop je een nieuwe ruit. Rest is voor de verzekering. Enkel wat sommige dan nog afvragen is de stevigheid.

Comment

ik ben persoonlijk erg tevreden over carglass
                                        -sterretje laten vermaken met de 'geltechniek', is echt grillig je ziet dat dus niet hé
                                        -nieuwe ruit laten steken: 200 euro voor de ruit (zonder het werk), nooit geen klagen van gehad al 1,5 jaar.
                                        Was alles via de verzekering en de ruiten zijn wel met nummer in geslepen, kweet zelfs niet of mijn volvo-dealer dat kan.

Comment

Working...
                                        X