Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ster in ruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Het kan zijn dat de originele ruit van VW even duur is als die van Carglass. Laat een prijs maken bij VW en vergeljkt die met Carglass en legt dit voor aan je verzekering.

Een origineel stuk is altijd beter.
    Bij de dealer heb je een franchise, bij CarGlass niet....

Comment

carglass werkt met piraatstukken.
      altijd iets anders qua maat of vorm.
      het enigste voordeel dat je uit carglass haalt is dat je dan niets moet betalen. Dat gaat volledig via de verzekering. terwijl je bij je garage zelf moet voorschieten en nadien het geld tergkrijgt van de verzekering. maar tzal idd beter gedaan zijn dan.
      ik heb zo 3 nieuwe ruiten laten steken bij carglass, telkens begonnen ze te fluiten of kwamen de rubbers los

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        carglass werkt met piraatstukken.
        altijd iets anders qua maat of vorm.
        het enigste voordeel dat je uit carglass haalt is dat je dan niets moet betalen. Dat gaat volledig via de verzekering. terwijl je bij je garage zelf moet voorschieten en nadien het geld tergkrijgt van de verzekering. maar tzal idd beter gedaan zijn dan.
        ik heb zo 3 nieuwe ruiten laten steken bij carglass, telkens begonnen ze te fluiten of kwamen de rubbers los
        Helemaal juist, maar bij Carglass kost het je niets, terwijl je bij de dealer met een franchise zit waar je niet vanonderuit kan.

Alle verzekeringsmaatschappijen werken samen met CarGlass.

Nu ja, als het niet in orde is, dan zien ze mij er vlug terug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
          Helemaal juist, maar bij Carglass kost het je niets, terwijl je bij de dealer met een franchise zit waar je niet vanonderuit kan.

Zeker van.
          van een franchise hebben ze mij toen niets verteld.
          enkel dat jij het bedrag moet betalen en ze dan het factuurbedrag nadien terugstorten.

Comment

ik heb bij mijn dealer ook geen franchise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              ik heb bij mijn dealer ook geen franchise.
              ow ik wel

Dat wist m'n verzekeraar toch te zeggen...

Comment

ow ik wel

Dat wist m'n verzekeraar toch te zeggen...
                hij bedoelde waarschijnlijk dat jij het eerst moest voorschieten.
                al zullen ze er wel een draai aangeven. Want het zal voor hun goedkoper uitkomen bij carglass dan bij een officiele dealer.

Comment

Deze morgen moest de bietel dus binnen.

Nieuw voorruit gestoken, en ziet er op het eerste zicht goed uit

Ga het wel goed in de gaten houden op geluid en water.

Ze hebben wel een clipke van de zonneklep aan de passagierskant afgebroken.
                  Maar dat ga ik vervangen ,en de factuur mag ik binnenbrengen.

Dus tot nu toe, goeie service en een tevreden klant

Comment

Ster in je voorruit.

Bijgevoegde Bestanden
                    A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                      Ster in je voorruit.

Jupke?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                        Jupke?

dude

Comment

'k Heb sinds gisteren een ster in mijn vooruit. Bij deze de vraag of iemand een goedkoop adres weet voor deze te herstellen in regio Gent. Ook heb ik me afgevraagd of het soms goedkoper zou zijn om deze in Nederland te laten herstellen (www.carglas.nl), maar heb er geen prijzen van gevonden...

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                            'k Heb sinds gisteren een ster in mijn vooruit. Bij deze de vraag of iemand een goedkoop adres weet voor deze te herstellen in regio Gent. Ook heb ik me afgevraagd of het soms goedkoper zou zijn om deze in Nederland te laten herstellen (www.carglas.nl), maar heb er geen prijzen van gevonden...

Alvast bedankt!
                            Carglas aan de Nieuwe Vaart in Gent.

Ik heb onlangs eentje laten herstellen. Bon het loopt niet meer verder maar je blijft het zien. Ondertussen zijn er nog twee bijgekomen. Nu ik vraag me af of het wel de moeite is om die ook te laten herstellen. Ze zijn alle in het gezichtsveld. Aangezien het om een bestelwagen gaat die elk jaar naar de keuring moet, gaan ze die er toch voor afkeuren? Ik kan mss beter wachten dan. En vlak voor de keuring een nieuwe ruit laten steken.
                            Last edited by ; 10/09/2007, 10:51.

Comment

Als je een nieuwe ruit wil laten steken, kun je bij verschillende firma's terecht, al laat je verzekering dat niet toe, natuurlijk. Carglass werkt via protocollen (ISO 9100 denk ik, ben niet zeker) en bestelt originele ruiten. Soms zijn die niet in stock, maar toch proberen ze die ruit dan via andere filialen of anders met DHL ofzo te laten komen. Als het toch niet mogelijk is, zoals bijvoorbeeld een buitenlandse wagen die een kleur ruit heeft die niet beschikbaar is voor de Belgische markt, wordt samen met de klant naar een oplossing gezocht (voorbeeld gewone, ongekleurde ruit maar wel origineel van het merk, voor het type wagen).
                              Problemen die je kunt hebben, zoals krassen in de sponning van de ruit door het hoekige trekmes, of een beschadigde hemel door de procedure van een ruit los te snijden met ijzerdraad worden normaal altijd gemeld. Soms heb je natuurlijk pech met een jobstudent of interimhulpkracht, al wil ik natuurlijk niet zeggen dat elke jobstudent/interimmer zijn werk niet goed kan doen, eh!
                              Anyway, als er lakschade is, wordt die plek vetvrij gemaakt en gecoat. Als alles proper is en droog, wordt de ruit met PUR-lijm omlijnt en in de sponning geplakt. Bij roest is er dus nagelaten om de juiste procedure te volgen. Gefluit of vochtproblemen duiden op een te dunne of te dikke lijmlaag.

Comment

Nog nooit problemen gehad met carglass.... astra is ook al aan z'n tweede ruit toe... prima hersteld. Carglass op de Bredabaan in Schoten
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                  Als je een nieuwe ruit wil laten steken, kun je bij verschillende firma's terecht, al laat je verzekering dat niet toe, natuurlijk. Carglass werkt via protocollen (ISO 9100 denk ik, ben niet zeker) en bestelt originele ruiten. Soms zijn die niet in stock, maar toch proberen ze die ruit dan via andere filialen of anders met DHL ofzo te laten komen. Als het toch niet mogelijk is, zoals bijvoorbeeld een buitenlandse wagen die een kleur ruit heeft die niet beschikbaar is voor de Belgische markt, wordt samen met de klant naar een oplossing gezocht (voorbeeld gewone, ongekleurde ruit maar wel origineel van het merk, voor het type wagen).
                                  Problemen die je kunt hebben, zoals krassen in de sponning van de ruit door het hoekige trekmes, of een beschadigde hemel door de procedure van een ruit los te snijden met ijzerdraad worden normaal altijd gemeld. Soms heb je natuurlijk pech met een jobstudent of interimhulpkracht, al wil ik natuurlijk niet zeggen dat elke jobstudent/interimmer zijn werk niet goed kan doen, eh!
                                  Anyway, als er lakschade is, wordt die plek vetvrij gemaakt en gecoat. Als alles proper is en droog, wordt de ruit met PUR-lijm omlijnt en in de sponning geplakt. Bij roest is er dus nagelaten om de juiste procedure te volgen. Gefluit of vochtproblemen duiden op een te dunne of te dikke lijmlaag.
                                  excuseer.
                                  ik heb altijd gehoord en meermaals ondervonden dat carglass met alles werkt behalve originele ruiten. daarmee dat ze goedkoper zijn. en dat je de merde kan hebben zoals ikzelf dat je 3keer terug kan gaan om een nieuwe onder garantie kan steken wegens fluiten. de laatste keer was het fluiten over, maar was men gekleurde zonneband maar de helft van wat hij normaal moest zijn. compleet nutteloos dus (en dus normaal afgekeurde ruiten, maar bij carglass niet) ik was het echter zo beu dat ik het zo gelaten heb. want het lijkt me ook niet gezond te zijn om 4ruiten op 1 jaar te moeten steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                    excuseer.
                                    ik heb altijd gehoord en meermaals ondervonden dat carglass met alles werkt behalve originele ruiten.
                                    voor mijn Volvo zijn ze aan een originele ruit geraakt, en t'was dan nog goedkoper dan bij de dealer!

Comment

Ik zou ook door de grond gaan als ik 'tzelfde meemaak als jij Tuscani, maar tot hiertoe is dat nog niet gebeurd. Iets wat ik dan wel weer hoor is dat mensen die een nieuwe ruit hebben laten steken té snel terug met de wagen rijden als voordien... Ook al zegt carglass dat je niet direct mag rijden met de wagen en dat die blauwe kleefstrips even moeten blijven hangen... Gevolg: direct terug een gebroken ruit. En als je dan teruggaat, gaat volgens mij de garantie niet op.

Comment

Al verschillende malen bij Carglass geweest in Gent en 1x in SMLatem. Nooit klachten gehad. 1x herstelling (blijf je wel zien, zat buiten gezichtsveld en 2 maanden later toch nieuwe ruit door andere inslag) en 3 nieuwe ruiten.
                                        Weet niet welke prijzen ze hanteren, was telkens voor verzekering.

Edit: voor mijn A3 kon ik kiezen welk kleur zonneband. Origineel was groen, maar vroegen me of ik geen grijze wou (die ondertussen standaard was bij A3). Heb de laatste genomen, kwam beter uit op een zilvergrijze

Comment

Working...
                                        X