Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies ivm refurbishen/poedercoaten originele Alpina velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies ivm refurbishen/poedercoaten originele Alpina velgen

Beste Autoforummer,

ik sta op het punt om een set Alpina (20 inch) velgen van de F30-reeks te laten herwerken. Ttz poedercoaten of opnieuw spuiten. Nu is mijn vraag, daar deze velgen nogal kostelijk zijn (en moeilijk te vinden) waar ik dit het best laat doen? Kwaliteit van afwerking is een belangrijke factor maar geen idee wie dit doet & betrouwbaar is. Suggesties?

Wat is trouwens de beste manier om velgen terug in hun originele staat te herstellen, deze hebben lichte borduurschade aan de velgrand... Ik zou ze in het zwart (glanzend) willen steken. Herspuiten? Poedercoaten? Andere? & Wat is hiervoor een correcte prijs (ongeveer)?
    EDIT: als jullie een adres kennen, graag even vermelden of je er al dan niet een (goeie) ervaring mee hebt.

Alvast dank voor jullie mening(en)!

Grtz,
    Aiki
    Last edited by Aikinoodle007; 17/12/2019, 21:36.

met zandstralen moet je opletten dat het niet te grof gebruikt wordt anders krijg je veel putjes in de lak

schade moet vastgesteld worden na het zandstralen omdat het dan vaak beter meevalt dan op het eerste gezicht leek. Schade herstellen kan op verschillende manieren. Alu bijlassen (maar opletten met kromtrekken van de velg, iemand die weet wat'm doet zal daar geen problemen mee hebben), 2 componenten herstelling (speciale emulsie met metaaldeeltjes in verwerkt welke na verharding harder is dan de alu zelf. Na bij te schuren is de vorm mooi terug. Nadeel: niet te gebruiken bij serieuze velgschade). Schade wegschuren zou ik nooit doen... zeker niet bij die velgen.

qua lak zou ik voor perfectie altijd laten spuiten. Poederlak geeft altijd appelsienstructuur.
    www.peugeotforum.be

Comment

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

dure vogel...
        www.peugeotforum.be

Comment

Maar wel uitstekend gedaan.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Vanluchene in Waregem is een gekende
            Velgenservice Van Luchene is gelegen te Waregem en is uw oplossing voor het aankopen van velgen, accessoires, spoorverbreders of renovatie van velgen.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

In Kruishoutem (Kruisem) zit een goede die poederlakt. Mijn Alpina velgen daar binnen gedaan en prima.

flexi coatings. https://www.flexicoatings.be/nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Vanluchene in Waregem is een gekende
                Velgenservice Van Luchene is gelegen te Waregem en is uw oplossing voor het aankopen van velgen, accessoires, spoorverbreders of renovatie van velgen.
                +1

Ik heb er al veel sets laten doen. Borduurschade, lakken, polieren... alles was goed gedaan. En niet te duur.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Iemand een idee wat een correcte prijs is om 4 velgen (en velgendekseltjes) te laten doen?

Nu twijfel ik wel tussen spuiten en poedercoaten... Thoughts anyone?

Comment

vernislaag is voor mij een must. Velgen proper houden was nog nooit zo makkelijk met een goede vernislaag. Geen producten meer nodig, gewoon water en zeep.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                      Iemand een idee wat een correcte prijs is om 4 velgen (en velgendekseltjes) te laten doen?

Nu twijfel ik wel tussen spuiten en poedercoaten... Thoughts anyone?
                      Poederlakken enkel laten doen als de velgen in hele slechte staat zijn. Ik heb de Alpina's van mijn E24 laten poederlakken omdat ze extreem slecht waren bij aanschaf. Het resultaat is erg mooi maar minder verfijnd dan bij gewoon spuiten. 10 jaar later nog steeds top. Ik heb de werken laten uitvoeren door alu velg repair in Tisselt. Was toen iets van een 400 euro in 2 kleuren.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

In Belgie moet je toch rekenen op 100 a 150€ per velg vrees ik.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                        X