Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegentaks en belasting op inverkeerstelling Youngtimer. Leeftijd geen invloed?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wegentaks en belasting op inverkeerstelling Youngtimer. Leeftijd geen invloed?

Zoals een beetje iedereen hier vermoed ik spoor ook ik het internet af op zoek naar de volgende auto om aan te schaffen.
    Nu wilde ik voor een Golf 3 met 1781 cc benzine AAM en 75 PK uit 1996 (10 fiscale pk, co2 neem ik 172, euro norm 2 (staat op het Zulassungsbeschinigung)) eens de inschrijving- en wegentaks berekenen.

Via https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie kwam ik uit op
    Jaarlijkse verkeersbelasting € 330,79
    Belasting op inverkeerstelling € 123

Wat me opviel is dat men maar terug kon gaat tot 01/01/2009 als datum eerste inverkeerstelling. Of de auto nu 11 of 21 jaar oud is maakt niet meer uit?

Ik kan de datum van eerste in verkeerstelling toch op 1996 zetten

Als de andere waarden die je geeft correct zijn (ben je zeker van die 172 Co²? )geeft dit 404 euro verkeersbelasting en 160 euro BIV

Comment

Bij mij geeft de tool, in rode letters aan : De datum mag niet voor 01/01/2009 liggen.
      Maar heb gemerkt dat dit wel eens browser gerelateerd kan zijn (firefox). In google chrome, laat hij het wel toe.

Ivm de 172, zeker niet, daarom dat ik maar van hetgeen in hun tabel ivm onbekende Co2 uitga en 200 neem (Benzine, 1400-2000cc en euro 2).
      Dan wordt het :
      Jaarlijkse verkeersbelasting € 432,71
      Belasting op inverkeerstelling € 367,26

Gaan we er zelfs vanuit dat men euro 1 gaat nemen omdat het een BJ 1996 is geen 1997 (waar vanaf het pas euro 2 is volgens de tabellen) dan wordt het 211 Co2 en :
      Jaarlijkse verkeersbelasting € 449,56
      Belasting op inverkeerstelling € 405,81

Ik begin de verkeersbelasting en belasting op inverkeerstelling van een Leon Cupra ST steeds interessanter te vinden.

Comment

Het is een kwestie van begrijpend lezen...

Wat is de datum van eerste inverkeerstelling? 1/1/1996

Wat is de inschrijvingsdatum van uw voertuig? 28/12/2019
        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
        X