Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies eerste auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• advies eerste auto

hoi,
    ik zoek voor mijn partner een eerste auto.
    we willen niet meer dan 5.000 euro geven
    binnenkort is hij werkloos, maar de bedoeling is om adhv dagopleidingen snel terug iets te vinden.
    dus we verwachten niet meteen veel kilometers te doen eigenlijk
    mijn partner heeft ook nog geen rijbewijs, studeert momenteel wel al voor het theorieexamen.
    wel is hij van plan resoluut voor automaat only te gaan.
    dat maakt dat de keuze voor een eerste auto nog meer beperkt wordt...
    jammer genoeg zijn wel zelf niet expert genoeg en denken we dat het beter is om bij een dealer te gaan ipv privé, ook al zullen we daar waarschijnlijk binnen die prijs meer keuze vinden.
    we hebben niet meteen een voorkeur qua merk, als we maar iets vinden waar we ongeveer 2jaar mee kunnen rijden
    online een paar dingen gevonden:

hebben jullie tips of weten jullie een betere auto te koop staan?
    of als er iemand met kennis van zaken ons wil helpen een auto te keuren bij een particulier: ik wil daar een vergoeding voor geven!

ik kijk uit naar de respons!
    4 rings driver

corsa of fiesta zijn goede beginnersauto's

de kia zou ik laten want die heeft toch al wat kilometers. Niet dat de motor versleten gaat zijn, maar versnellingsbakken moeten ook olie wisselen en dat wordt vaak niet gedaan.

bij testrit goed naar de reactie van de automaat luisteren. Die mag geen brute schokkende schakelovergangen hebben zoniet zijn er problemen met de bak.
    www.peugeotforum.be

Comment

Als je bij een partikulier koopt dan vraag je toch gewoon aan die partikulier dat hij hem schouwt voor verkoop ?
      Het eerste model is een diesel, zou ik niet doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
        Als je bij een partikulier koopt dan vraag je toch gewoon aan die partikulier dat hij hem schouwt voor verkoop ?
        Het eerste model is een diesel, zou ik niet doen
        hm ja ok, maar een schouwing of een garantie is toch iets helemaal anders vind ik, niet?

4 rings driver

Comment

Ik vertrouw geen handelaars die wettelijk verplichte garantie als optie tegen meerprijs verkopen. Dus voor mij zou die opel corsa al afvallen.

Verder zou ik bij een handelaar in de buurt kopen als je garantie wilt. Is altijd gemakkelijker om eventuele problemen op te lossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
            Ik vertrouw geen handelaars die wettelijk verplichte garantie als optie tegen meerprijs verkopen. Dus voor mij zou die opel corsa al afvallen.

Verder zou ik bij een handelaar in de buurt kopen als je garantie wilt. Is altijd gemakkelijker om eventuele problemen op te lossen.
            ok ja vind het idd ook maar vreemd dat je zou moeten bijbetalen, die garantie is toch verplicht via een handelaar?
            4 rings driver

Comment

Mijn collega hier heeft hetzelfde model Corsa met automaat.

Ze rijdt er nu al een paar jaar zonder enig probleem mee rond en is er zeer tevreden van.
              Persoonlijk ben ik wel niet zo'n fan van het "gepensioneerden" kleurtje, maar dat heb je nu eenmaal bij tweedehands niet altijd te kiezen.

Ik zie wel een flinke deuk in het linker achter spatbord trouwens...en idd die garantie, dat zou ik ook niet vertrouwen.

Dus dan toch maar de Fiesta uit dit rijtje.

Comment

bedankt voor de replies
                heb intussen deze gevonden https://www.autoscout24.com/offers/a...=android-share
                kms vrij hoog en euro 4, maar ziet er op eerste zicht OK uit.
                contact opgenomen en komt helaas zonder garantie omwille van hoge km
                maar denk wel dat het een goede handelaar is
                wat zouden jullie doen, ik denk dat deze nog een paar jaar mee kan (als hij goed is onderhouden tenminste...)
                4 rings driver

Comment

Het is een diesel, zou ik niet doen als je maar weinig kilometers d'r mee gaat doen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Een 19 TDI zonder enige poespas ziet niet erg af van korte ritjes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Die handelaar verkoopt die A3 waarschijnlijk voor rekening van een derde partij. Een autohandelaar is VERPLICHT 1j garantie te geven op een wagen. Turboslak en Bud wijzer hebben u daar al op gewezen. Ik ben dus de derde die u de raad geeft zo'n wagens niet te kopen.

Laat u niet in de luren leggen.

Comment

Ja die a3 laten we liggen. We gaan zaterdag naar deze focus kijken, lijkt me goede deal : I found this offer on AutoScout24.

4 rings driver

Comment

nog een dikke motor voor een focus, ferm

Comment

thx, ja lijkt mij een degelijke auto waar we nog een tijd plezier mee kunnen beleven zonder al te veel klachten. ik kijk toch nog even rond, je weet nooit
                            4 rings driver

Comment

Ik zou niet rap een auto kopen van meer dan 10 jaar oud, deze is 14 jaar!
                              Je gaat daar snel kosten aan krijgen. Meestal is een duur defect de reden waarom mensen hun auto weg doen op die leeftijd.

Nu ja... 5000€ is niet zo veel.
                              Als je niet de stad in moet, dan zou ik eerder zoeken voor een diesel, die zijn momenteel echt goedkoop, en je vindt er ook met niet te veel km op de teller.
                              Zeker als ze nog euro4 zijn, dan worden die auto's nu massaal gedumpt, maar jij kan er je voordeel mee doen.

Comment

tommie, ik begrijp je redenering. maar uiteindelijk gaat het om een eerste auto. ik heb ooit begonnen met een autootje van 1000€. als ik zie wat je daar vandaag nog voor krijgt, dat is om te huilen...
                                een nieuwe auto vind ik niet slim: dat geeft ons meer financiele belasting en het risico op kleine of minder kleine parkeerschades vind ik te groot. daar staat wel tegenover dat je je idd geen zorgen moet maken ivm garantie en dat je een 'moderne' wagen hebt met alle voordelen van dien. zelfs als ik het geld kon missen, zou ik toch nog starten met een tweedehands voor een jaar ofzo,
                                dat is natuurlijk persoonlijk.
                                het was mij vooral te doen als iemand me kon wijzen op een interessante deal
                                4 rings driver

Comment

Het feit dat het een automaat moet zijn doet het aanbod wagens natuurlijk erg krimpen. Ik zou indien het toch maar voor 2j is nog ff roeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Het feit dat het een automaat moet zijn doet het aanbod wagens natuurlijk erg krimpen. Ik zou indien het toch maar voor 2j is nog ff roeren.
                                    ja daar had ik hem ook al opgewezen... als de focus ons tegenvalt heb ik intussen nog een fiesta automaat van 2009 gevonden die beantwoord aan de vereisten
                                    4 rings driver

Comment

Honda Jazz automaat van 2005, 1 jaar garantie en Honda assistance (bijstandsverzekering van Honda voor heel Europa.
                                      Klein genoeg om te leren rijden, maar toch ruim genoeg. Ze hebben ook een hele goede reputatie voor betrouwbaarheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                                        Honda Jazz automaat van 2005, 1 jaar garantie en Honda assistance (bijstandsverzekering van Honda voor heel Europa.
                                        Klein genoeg om te leren rijden, maar toch ruim genoeg. Ze hebben ook een hele goede reputatie voor betrouwbaarheid.

https://www.2dehands.be/a/auto-s/hon...reviousPage=lr
                                        ja ook best interessant, bedankt!
                                        4 rings driver

Comment

Working...
                                        X