Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuringsbewijs en carpass

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuringsbewijs en carpass

Bij de technische controle voor verkoop kreeg ik een carpass mee en een groen keuringsbewijs. Het keuringsbewijs is geldig tot 18 juni 2020 maar ik ontdek nu dat de carpass maar 2 maanden geldig was. Ik ging er áltijd van uit dat die even lang geldig zou zijn als het keuringsbewijs. Dus ik veronderstel dat ik om een nieuwe carpass terug langs het keuringscentrum moet maar de vraag is of dit gewoon een administratieve stap is of dat alles opnieuw gaat gekeurd worden (lichten schokdempers enz).

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Stel dat ik terug naar de keuring moet als verkoper welke optie moet ik aanduiden?

Comment

Keuring voor verkoop is 2maand geldig , die carpass kijkt toch niemand naar...
      Is die niet verkocht, moet je de auto op eigen naam terug inschrijven of terug keuren voor verkoop. Ik vind het franse systeem beter daar heb je 6maand.
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Keuring voor verkoop is 2maand geldig , die carpass kijkt toch niemand naar...
        Is die niet verkocht, moet je de auto op eigen naam terug inschrijven of terug keuren voor verkoop. Ik vind het franse systeem beter daar heb je 6maand.
        Dus stel morgen wordt een koopovereenkomst afgesloten dan ga ik ( de verkoper) opnieuw met de wagen naar de keuring om aan de koper een geldige carpass af te leveren ook al zou de koper zeggen dat wat hem betreft het niets zou uitmaken. Kan de koper de wagen inschrijven ( dienst inschrijvingen en bij zijn verzekerinr) zonder een geldige carpass?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
          Dus stel morgen wordt een koopovereenkomst afgesloten dan ga ik ( de verkoper) opnieuw met de wagen naar de keuring om aan de koper een geldige carpass af te leveren ook al zou de koper zeggen dat wat hem betreft het niets zou uitmaken. Kan de koper de wagen inschrijven ( dienst inschrijvingen en bij zijn verzekerinr) zonder een geldige carpass?

Ja, carpas maakt geen hol uit. Enkel dat roze formulier van keuring van verkoop mag max 2maand zijn.
          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
          X