Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen (2dehands) plug-in hybrid vorige generatie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ervaringen (2dehands) plug-in hybrid vorige generatie?

    De eerste generatie plug-in hybrids voldoen in de meeste gevallen niet meer aan de voorwaarden voor 100% fiscale aftrekbaarheid en worden daarom vaak nog voor het einde van hun afschrijving buitengegooid.
    Maar voor particulieren zijn deze nog steeds interessant wegens de lage BIV en (in sommige gevallen) lage taksen. Echter geen idee naar betrouwbaarheid/reële kosten toe in dit segment. Daarom oproep naar (liefst eigen) ervaringen met (o.a.):

    -BMW X5 40e
    -BMW 330e
    -Cayenne S E-Hybrid
    -Volvo XC90 T8
    ...

    Het gaat dus om de vorige modellen en niet de huidige modellen

  • #2
    Kameraad van mij heeft sinds een paar maanden zijn nieuwe XC90 T8. Is zijn derde. Hij is wel blij met de toegenomen inhoud van de benzinetank van 50 naar 70L. Doet veel korte ritten naar zijn zaak en heeft voor zo'n bakbeest een uitzonderlijk laag verbruik. Vanaf het moment dat die een langere afstand moet doen zit die rond de 10L wat nog meevalt.

    Comment


    • #3
      Schoonzus heeft ook een T8.
      Die zal nu 3 jaar zijn en hun volgende wordt dezelfde.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Rijd momenteel nog met een X5 xdrive 40e. Ben hier heel content van. Deze wagen is ondertussen bijna 4 jaar.
        Ik rijd gemiddeld per dag 65 km, gemengd kleinere wegen en autosnelweg. Verbruik zit dan ongeveer op een 6,5 l/100 km. Een voordeel van de X5 xdrive 40e is de grote benzinetank, er kan 80l in.
        De reële autonomie op batterij ligt op zo een 18 á 20 km. Voor mij is dat perfect omdat ik de binnenwegen elektrisch kan afleggen en de autosnelweg met de motor.
        De samenwerking tussen beide motoren is quasi onmerkbaar. Heb bij de beslissing voor deze wagen ook een testrit met een Cayenne gemaakt. Ik vind dat de X5 een beter samenspel heeft van beide motoren hetgeen een voordeel is voor het comfort. De Cayenne is uiteraard sneller en agressiever maar dit was voor mij niet nodig; heb nog een M135i voor het leukere werk :-).
        Heb nu terug een X5 xdrive 45e in bestelling staan.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Thx dit is het soort info waar ik iets mee kan
          Prijzen zijn ook al goed gedaald, zowel de T8 als de X5 kun je al vlotjes onder 40k vinden met niet al te hoge km standen. Die 50l tank bij de Volvo is idd. wel een nadeel.
          Een Cayenne staat eerder onderaan het lijstje, dat niet echt lekker rijden door minder goede synchronisatie elektro en benzine heb ik nog al gehoord. Bovendien zijn ze ook nog te duur (behalve met erg hoge km standen of dubieuze imports). Prijs is ook het probleem van de Q7 e-tron, concept van diesel-hybride spreekt me nochtans meer aan want je kan er ook zuinig lange afstanden mee afleggen

          Comment


          • #6
            Staat niet op uw lijstje maar ik heb beroepshalve een V60 PHEV (D5 diesel en elektromotor) gereden en dat was een miseriebak. Mocht je zoiets particulier hebben dan liep je erop leeg. Heel veel elektronische storingen en 3 (drie!) keer de versnellingsbak vervangen en op het einde waren er weer problemen mee.
            Bij die 1ste generatie 2013-2016 stond PHEV nog niet op punt. Ook Porsche heel veel problemen mee gehad (herinner me hier op het forum nog een draad over ene met zijn Panamera Hybrid, dat was echt een drama). Is ook complexe techniek allemaal, ik zou daarom zeker met garantie kopen en niet bij een particulier.

            Comment

            Working...
            X