Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV/MPV met drie zitplaatsen op de achterbank? En nog een "echte" phev ook?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SUV/MPV met drie zitplaatsen op de achterbank? En nog een "echte" phev ook?

8 jaar geleden startte ik deze draad: http://www.autoforum.be/forum/aankoo...-de-achterbank
    Aangezien er intussen héél wat veranderd is heb ik besloten om geen thread necromancy uit te voeren maar een nieuwtje te starten.

Het geknoei met stoeltjes op de achterbank is (bijna) gedaan. Enkel de jongste heeft nog eentje nodig. Heel eventjes. Wat ik nu zoek is plek voor 3 pubers of bijna-pubers (bye bye transmissietunnels), dus die middelste mag een tikje kleiner zijn, maar niet die dunne zetel zoals je bij een BMW X5 ziet. Heel het gedoe met de verandere fiscaliteit in 2020 maakt de keuze niet makkelijk, want uiteraard ga ik deze auto in de kosten steken.

Ik zoek:
    1) drie zitplaatsen achteraan (in één bank)
    2) ruime koffer. Ik wil zelfs nog een break overwegen mits die geen transmissietunnel heeft zodat de jongste zijn voeten kan zetten zonder later naar de orthopedist te moeten
    3) plugin hybride. Op mijn congé wil ik in één dag tot Spanje kunnen rijden als het moet, dus een Tesla of Mercedes EQV vallen uit de boot.
    4) deftig aftrekbaar. Dat wil zeggen onder de 50g CO2.

Volvo XC90 leek me ideaal, tot ik zag dat deze als een valse hybride werd gekenmerkt: https://financien.belgium.be/sites/d...020-05-26.xlsx

Volvo XC60 vind ik ook OK, alleen die koffer is te klein. Idem Peugeot 3008.

Mercedes V-klasse: prima, alleen geen hybride, enkel elektrisch (soon) of diesel. Idem Land Rover Discovery.

Dus wie een schitterende suggestie heeft, laat maar horen. Misschien nog vergeten te zeggen: ook toekomstige modellen interesseren me, op dit moment is er geen haast bij, de oude Sharan rijdt nog...

Last edited by Aquino; 29/06/2020, 15:34.

Skoda Superb Plug in ?

Comment

Mnja, die transmissietunnel maakt die zitplaats toch echt niet comfortabel...

Comment

mitsubishi phev? 40 gr co2

Comment

Klopt dit? 47 gram toch voor een XC90?

Comment

als een 3008 afvalt omwille van de koffer, dan kan een 5008 misschien wel
            www.peugeotforum.be

Comment

Als je nu een transporte of v-klasse lichte vracht dubbel cabine is dat toch 100% aftrekbaar, maakt ni uit welke motor of brandstof

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Geen slecht gedacht eigenlijk. De mogelijkheid van lichte vracht had ik nog niet over nagedacht, omdat ik meende dat de fiscus wat strenger zou toekijken op het voordeel alle aard van deze lichte vrachten, dat niet forfaitair maar reëel moet worden berekend. Ik weet dat daar een modus vivendi in is ontstaan om ook via de CO2-formule het VAA te berekenen, maar eigenlijk is dat niet correct.

Comment

Toch wel uitkijken met die lichte vracht qua comfort op de achterbank. Veel van die herwerkte busjes hebben een heel rechte rugleuning achteraan daardoor.

Comment

moet je uitproberen

Comment

Dat lijkt inderdaad nog wel mee te vallen. Vroeger heb ik zelf nog een Opel Vivaro lichte vracht gehad om mijn paardentrailer te trekken. Was ook dubbele cabine. Die had ik toch niet als daily willen rijden, eerlijk gezegd. Rijgedrag was nog wel Ok, maar die rugleuning van de achterbank was echt kaarsrecht.

V klasse is natuurlijk nog wel van een ander niveau en als je het budget voor een XC90 hebt, kan je die ook wel heel leuk aankleden.
                      Bovendien nog classy ook, in de juiste configuratie.

Comment

En hoe zit dat met het VvAA?

Ik ga er geen doekjes om winden, ik gebruik mijn voertuig voor 95% privé: ik woon en werk thuis, af en toe moet ik wat spulletjes gaan halen en dat is het zowat, op de cursussen die ik volg na dan.

Ik vrees dat ik bij fiscale controle dus niet op enige mildheid kan rekenen voor het forfaitair gebruik van mijn wagen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten

Ik ga er geen doekjes om winden, ik gebruik mijn voertuig voor 95% privé: ik woon en werk thuis, af en toe moet ik wat spulletjes gaan halen en dat is het zowat, op de cursussen die ik volg na dan.

Ik vrees dat ik bij fiscale controle dus niet op enige mildheid kan rekenen voor het forfaitair gebruik van mijn wagen...
                          VAA is sowieso geen gunsttarief voor lichte vracht bij dergelijk gebruik dacht ik. Aftrekbaarheid is geen probleem dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten

Ondertussen al meer te weten gekomen?
                            Filmpje Ardennenrit juni 2010

Comment

Bmw X5 45e of GLE350de, echte phev's en plaats voor 3 op de achterbank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dResign Bekijk Berichten

Ondertussen al meer te weten gekomen?
                                Ik wacht een beetje af... Mijn voituur is nog niet compleet op...

Comment

Ondertussen is al meermaals bewezen dat je met een Tesla dus ook in Spanje geraakt.
                                  Model X of S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Ondertussen is al meermaals bewezen dat je met een Tesla dus ook in Spanje geraakt.
                                    Model X of S.
                                    Daar twijfel ik echt niet aan. De vraag is alleen op welke manier.

Intussen is er dus héél slecht nieuws ivm die WLTP norm. Zowat alle SUV PHEVs worden fake hybrides. In principe mag je nog kiezen als beide op het gelijkvormigheidsattest staan, NEDC of WLTP, maar het zal je maar gebeuren dat de wispelturige Belgische fiscus daarop terugkomt.

Momenteel blijven dus over: de Mitsubishi Outlander PHEV (maar was Mitsubishi niet aan het terugplooien in Europa?) en de KIA Sorento PHEV, die zitten effectief onder de 50g CO2. Audi Q7 was ook nog mogelijk geweest maar die wipt ook over de 50. Ik zie op de lijst met valse hybrides staan dat je hem moet berekenen als 204g CO2. Amaai mijn sokken. Dat is een voordeel alle aard van 9948€ en de aftrekbaarheid zakt naar 40% ipv 98-100%

Zoals gezegd: ik kan nog even wachten. Moest ik nu moeten bestellen, zou het een Kia Sorento PHEV zijn. Enorme koffer, rijke basisuitrusting en een mooie prijs. Ik vind hem wel niet zo heel mooi en mijn ego zou ook wel een deuk krijgen moest ik ipv een VW of de beoogde Audi/Volvo nu met een Kia rondrijden. Ja, ik heb een ego.

Comment

Vw (dieteren) die geen zak om hun klanten geeft, Volvo waarvan ik heel veel lees over elektronica en roest problemen en Kia, een heel goed merk met een betere prijs/kwaliteit en veel langere garantie.
                                      Ik zou het wel weten.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dus even samenvatten: Mercedes GLE, Kia Sorento, BMW X5 en dat is het zowat anno 2021... Mitsubushi verdwijnt dus bye bye Outlander

Comment

Working...
                                        X