Momenteel werk ik met een depanneur voor mijn auto's te gaan halen en leveren.
Ik heb een recente depanneur van 2015 en dat ding doet goed zijn werk, maar is duur in aanschaf, weinig comfort (geen airco, cruise control) en zeer beperkt (legaal) laadvermogen op rijbewijs B.
Rijbewijs C is geen optie want dan zit ik met kilometerheffing en aan +- 40k km per jaar is dat toch weer een fameuze kost.
Een recentere depanneur kopen met airco en cruise control zit ik weer met een erg hoge aanschafprijs.
Dus ik ga binnenkort mijn rijbewijs halen voor de remork en schaf ik me een pick-up aan.
Mijn depanneur gebruik ik ook soms als halve verhuiswagen (zetels, kasten) en transport van mijn voorraad oud ijzer voor de ijzermarchand (als garagist ga ik om de paar maand mijn ijzer, alu, batterijen etc wegdoen want ik verzamel best wel wat) en transport voor lange auto onderdelen die niet in mijn daily passen (erg lange uitlaten).
Een compacte camionette heeft te weinig sleepvermogen, een suv op LV (Genre Lexus 400H) is de laadruimte dan weer te compact/kwetsbaar om vrolijk vol te gooien met oud ijzer of uitlaten en past zeker geen kast of zetel in
Dus ondanks ik zeker niets te compenseren heb ga ik voor de perfecte allround oplossing: de pick-up.
Goed uitgerust zijn deze zeker comfortabel, automaat is een must, en een open laadbak is prima en praktisch. Uiteraard ga ik een goeie bedrug laten plaatsen om de laadbak netjes schadevrij te houden.
Een Ram heb ik zeker niet nodig, ik zou het zalig vinden om met een dikke V8 rond te rijden maar ik wild deze keer echt iets recent 2017-2020 en dan zijn deze gewoon veel te duur.
Budget is rond de 30k en dan zou ik kijken naar dus jonge occasies of misschien nieuw.
Met kortingen eraf zou bvb een Ssanyong Musso in de hoogste uitvoeringen nieuw haalbaar zijn binnen budget.
Volgens de tests is deze zeker goed, en dan heb ik iets nieuw met flink wat opties.
Andere mogelijkheden waar ik tussen twijfel zijn:
-Mitsu L200
-Ford Ranger
-Toyota Hilux
Ze zijn allen mogelijk als jonge occasie met 10-40d km, zeker als ik in Duitsland ga shoppen.
De L200 spreekt mij het minste aan, de Ranger (Wildtrak 3.2 5 cilinder diesel) heeft denk ik mijn voorkeur, net voor de Ssanyong Musso.
De Toyota heb ik op dit moment nog te weinig over opgezocht en kan ik nog niet direct een oordeel over vellen. Toyota is natuurlijk Japans en zodus zeker betrouwbaar.
In Duitsland staat bvb bij een dealer een Musso die net uit demo komt met 5k km met de optionele rolcover op twv 2500 euro voor 28k inc btw. De btw eraf en dat ding kost mij ochot 23.000 euro en krijg er nog 3 jaar garantie op.
Budgetgewijs kan er niks tegen de Musso op natuurlijk. Imago trek ik me niet zo veel van aan. Hij is zeker niet lelijk, maar dan vind ik de Wildtrak wel iets stoerder.
Denk dat ik best gewoon es met alle 4 moet gaan testrijden, maar mijn dilemma hier posten kan nooit kwaad en eens feedback van anderen lezen.
Een US Import F150 of Toyota Tundra zou zalig zijn, maar voor mijn budget zijn dat al exemplaren die iets ouder zijn (2015-2016) en dan hebben ze echt al flink wat kilometers, sommige al ruim 200k km. Het is dan wel enorm stoer en een flinke V8, maar dan moet er LPG op, mag ik niet meer de Eurotunnel op naar Engeland (met LPG) en dan zal de verzekering een stuk duurder zijn ook (380pk vs 180-200pk). Bovendien zijn het US imports dus in geval van stukken zal het vaak via de merkdealer zijn en dat is duur...
De Fiat moet ik niet hebben, is gewoon een kloon van de Mitsu gekoppeld met Italiaanse electronica, recipe for disaster.
De Mercedes X klasse is zeer goed, maar dan wil ik hem in de V6 en dan is deze 45k in occasie, dus te duur.
De Amarok is wel goed, maar ook duur + is van technologie wat verouderd, heel het interieur is gedateerd.
De Renault... No way. Scoort ook niet goed in de tests en is veel te duur voor Franse rommel te zijn.
Navara is tegenwoordig half Frans en ook enorm duur.
Dus, zijn er mensen die ook hebben gezocht achter een pickup of zelf aan het zoeken zijn?
Ik heb een recente depanneur van 2015 en dat ding doet goed zijn werk, maar is duur in aanschaf, weinig comfort (geen airco, cruise control) en zeer beperkt (legaal) laadvermogen op rijbewijs B.
Rijbewijs C is geen optie want dan zit ik met kilometerheffing en aan +- 40k km per jaar is dat toch weer een fameuze kost.
Een recentere depanneur kopen met airco en cruise control zit ik weer met een erg hoge aanschafprijs.
Dus ik ga binnenkort mijn rijbewijs halen voor de remork en schaf ik me een pick-up aan.
Mijn depanneur gebruik ik ook soms als halve verhuiswagen (zetels, kasten) en transport van mijn voorraad oud ijzer voor de ijzermarchand (als garagist ga ik om de paar maand mijn ijzer, alu, batterijen etc wegdoen want ik verzamel best wel wat) en transport voor lange auto onderdelen die niet in mijn daily passen (erg lange uitlaten).
Een compacte camionette heeft te weinig sleepvermogen, een suv op LV (Genre Lexus 400H) is de laadruimte dan weer te compact/kwetsbaar om vrolijk vol te gooien met oud ijzer of uitlaten en past zeker geen kast of zetel in
Dus ondanks ik zeker niets te compenseren heb ga ik voor de perfecte allround oplossing: de pick-up.
Goed uitgerust zijn deze zeker comfortabel, automaat is een must, en een open laadbak is prima en praktisch. Uiteraard ga ik een goeie bedrug laten plaatsen om de laadbak netjes schadevrij te houden.
Een Ram heb ik zeker niet nodig, ik zou het zalig vinden om met een dikke V8 rond te rijden maar ik wild deze keer echt iets recent 2017-2020 en dan zijn deze gewoon veel te duur.
Budget is rond de 30k en dan zou ik kijken naar dus jonge occasies of misschien nieuw.
Met kortingen eraf zou bvb een Ssanyong Musso in de hoogste uitvoeringen nieuw haalbaar zijn binnen budget.
Volgens de tests is deze zeker goed, en dan heb ik iets nieuw met flink wat opties.
Andere mogelijkheden waar ik tussen twijfel zijn:
-Mitsu L200
-Ford Ranger
-Toyota Hilux
Ze zijn allen mogelijk als jonge occasie met 10-40d km, zeker als ik in Duitsland ga shoppen.
De L200 spreekt mij het minste aan, de Ranger (Wildtrak 3.2 5 cilinder diesel) heeft denk ik mijn voorkeur, net voor de Ssanyong Musso.
De Toyota heb ik op dit moment nog te weinig over opgezocht en kan ik nog niet direct een oordeel over vellen. Toyota is natuurlijk Japans en zodus zeker betrouwbaar.
In Duitsland staat bvb bij een dealer een Musso die net uit demo komt met 5k km met de optionele rolcover op twv 2500 euro voor 28k inc btw. De btw eraf en dat ding kost mij ochot 23.000 euro en krijg er nog 3 jaar garantie op.
Budgetgewijs kan er niks tegen de Musso op natuurlijk. Imago trek ik me niet zo veel van aan. Hij is zeker niet lelijk, maar dan vind ik de Wildtrak wel iets stoerder.
Denk dat ik best gewoon es met alle 4 moet gaan testrijden, maar mijn dilemma hier posten kan nooit kwaad en eens feedback van anderen lezen.
Een US Import F150 of Toyota Tundra zou zalig zijn, maar voor mijn budget zijn dat al exemplaren die iets ouder zijn (2015-2016) en dan hebben ze echt al flink wat kilometers, sommige al ruim 200k km. Het is dan wel enorm stoer en een flinke V8, maar dan moet er LPG op, mag ik niet meer de Eurotunnel op naar Engeland (met LPG) en dan zal de verzekering een stuk duurder zijn ook (380pk vs 180-200pk). Bovendien zijn het US imports dus in geval van stukken zal het vaak via de merkdealer zijn en dat is duur...
De Fiat moet ik niet hebben, is gewoon een kloon van de Mitsu gekoppeld met Italiaanse electronica, recipe for disaster.
De Mercedes X klasse is zeer goed, maar dan wil ik hem in de V6 en dan is deze 45k in occasie, dus te duur.
De Amarok is wel goed, maar ook duur + is van technologie wat verouderd, heel het interieur is gedateerd.
De Renault... No way. Scoort ook niet goed in de tests en is veel te duur voor Franse rommel te zijn.
Navara is tegenwoordig half Frans en ook enorm duur.
Dus, zijn er mensen die ook hebben gezocht achter een pickup of zelf aan het zoeken zijn?
Comment