Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke pickup?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke pickup?

    Momenteel werk ik met een depanneur voor mijn auto's te gaan halen en leveren.
    Ik heb een recente depanneur van 2015 en dat ding doet goed zijn werk, maar is duur in aanschaf, weinig comfort (geen airco, cruise control) en zeer beperkt (legaal) laadvermogen op rijbewijs B.
    Rijbewijs C is geen optie want dan zit ik met kilometerheffing en aan +- 40k km per jaar is dat toch weer een fameuze kost.
    Een recentere depanneur kopen met airco en cruise control zit ik weer met een erg hoge aanschafprijs.

    Dus ik ga binnenkort mijn rijbewijs halen voor de remork en schaf ik me een pick-up aan.

    Mijn depanneur gebruik ik ook soms als halve verhuiswagen (zetels, kasten) en transport van mijn voorraad oud ijzer voor de ijzermarchand (als garagist ga ik om de paar maand mijn ijzer, alu, batterijen etc wegdoen want ik verzamel best wel wat) en transport voor lange auto onderdelen die niet in mijn daily passen (erg lange uitlaten).

    Een compacte camionette heeft te weinig sleepvermogen, een suv op LV (Genre Lexus 400H) is de laadruimte dan weer te compact/kwetsbaar om vrolijk vol te gooien met oud ijzer of uitlaten en past zeker geen kast of zetel in

    Dus ondanks ik zeker niets te compenseren heb ga ik voor de perfecte allround oplossing: de pick-up.
    Goed uitgerust zijn deze zeker comfortabel, automaat is een must, en een open laadbak is prima en praktisch. Uiteraard ga ik een goeie bedrug laten plaatsen om de laadbak netjes schadevrij te houden.

    Een Ram heb ik zeker niet nodig, ik zou het zalig vinden om met een dikke V8 rond te rijden maar ik wild deze keer echt iets recent 2017-2020 en dan zijn deze gewoon veel te duur.

    Budget is rond de 30k en dan zou ik kijken naar dus jonge occasies of misschien nieuw.
    Met kortingen eraf zou bvb een Ssanyong Musso in de hoogste uitvoeringen nieuw haalbaar zijn binnen budget.

    Volgens de tests is deze zeker goed, en dan heb ik iets nieuw met flink wat opties.
    Andere mogelijkheden waar ik tussen twijfel zijn:
    -Mitsu L200
    -Ford Ranger
    -Toyota Hilux

    Ze zijn allen mogelijk als jonge occasie met 10-40d km, zeker als ik in Duitsland ga shoppen.
    De L200 spreekt mij het minste aan, de Ranger (Wildtrak 3.2 5 cilinder diesel) heeft denk ik mijn voorkeur, net voor de Ssanyong Musso.
    De Toyota heb ik op dit moment nog te weinig over opgezocht en kan ik nog niet direct een oordeel over vellen. Toyota is natuurlijk Japans en zodus zeker betrouwbaar.

    In Duitsland staat bvb bij een dealer een Musso die net uit demo komt met 5k km met de optionele rolcover op twv 2500 euro voor 28k inc btw. De btw eraf en dat ding kost mij ochot 23.000 euro en krijg er nog 3 jaar garantie op.

    Budgetgewijs kan er niks tegen de Musso op natuurlijk. Imago trek ik me niet zo veel van aan. Hij is zeker niet lelijk, maar dan vind ik de Wildtrak wel iets stoerder.
    Denk dat ik best gewoon es met alle 4 moet gaan testrijden, maar mijn dilemma hier posten kan nooit kwaad en eens feedback van anderen lezen.


    Een US Import F150 of Toyota Tundra zou zalig zijn, maar voor mijn budget zijn dat al exemplaren die iets ouder zijn (2015-2016) en dan hebben ze echt al flink wat kilometers, sommige al ruim 200k km. Het is dan wel enorm stoer en een flinke V8, maar dan moet er LPG op, mag ik niet meer de Eurotunnel op naar Engeland (met LPG) en dan zal de verzekering een stuk duurder zijn ook (380pk vs 180-200pk). Bovendien zijn het US imports dus in geval van stukken zal het vaak via de merkdealer zijn en dat is duur...

    De Fiat moet ik niet hebben, is gewoon een kloon van de Mitsu gekoppeld met Italiaanse electronica, recipe for disaster.
    De Mercedes X klasse is zeer goed, maar dan wil ik hem in de V6 en dan is deze 45k in occasie, dus te duur.
    De Amarok is wel goed, maar ook duur + is van technologie wat verouderd, heel het interieur is gedateerd.
    De Renault... No way. Scoort ook niet goed in de tests en is veel te duur voor Franse rommel te zijn.
    Navara is tegenwoordig half Frans en ook enorm duur.

    Dus, zijn er mensen die ook hebben gezocht achter een pickup of zelf aan het zoeken zijn?





    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

  • #2
    Ik heb zelf even met een ssangyong rexton gereden van 2011 2.7 XVT je voelt niet dat er iets achter hangt in België.

    Ik zou voor een musso gaan beste wat je kan vinden van geld/kwaliteit zonder al te veel omwegen.
    -Je moet wel een 4x4 en automaat hebben om 3000KG te mogen slepen anders is het 2800.
    -Je kan opteren voor een grande musso 4x4 en automaat die mag 3500Kg slepen maar geen idee of je die al kan vinden aan 30k inc btw? Ex wel natuurlijk.

    Langs de andere kant voor autotransport waarom koop je geen camionette? Kan je onderdelen vervoeren ook.
    Het moet dan wel een Iveco daily zijn die mogen altijd 3500KG slepen zonder uitzondering normaal.
    Ik ken er die elke week 4000Km doen op en af naar Roemenië met een aanhanger van 10m erachter die dingen blijven bollen wel met een 3.0 dan.

    USA import leuk maar niet voor je wallet in the end

    Ik doe nu alles met mijn oude musso maar ooit ga ik een vervanger moeten vinden en dan kom ik uit bij de Musso of Iveco.


    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Een grotere camionette ala Iveco is ook al stevig aan de prijs en ga ik niet het comfort hebben van wat ik in een goed uitgerustte pickup heb. En het oog wil ook wat uiteraard.
      4x4 en zeker automaat zijn inderdaad een must. Ik heb zoveel sleepvermogen niet nodig daar de trailer die ik op het oog heb een Brian James is met MTM van 2500kg, ruimschoots voldoende.
      Voor hetgeen wat ik doe zal ik een effectief laadvermogen hebben van net geen 1900kg, en weinig auto's die ik aankoop en verkoop zouden daar over gaan.
      Enigste die ik me zou kunnen inbeelden was mijn Nissan President, en dat was een boot van 5 meter en 2 ton.

      90% van de keren zijn het Civicjes van 1000kg, Integras van 1100kg. En de recentere Civicjes tot bj 2010 die gaan niet over de 1500kg dus ook daar zit ik safe.
      Grande Musso is dus zeker niet noodzakelijk.

      Bang for buck kan er niks op tegen de Musso, maar een Wildtrak (met grill van de Raptor erop) is echt een knap ding. Interieur zou ook iets beter zijn. Wildtrak zal dan iets minder zuinig zijn dan de Musso maar ach, over 1 liter ga ik nu niet vallen.

      Zal kwestie zijn van te gaan rijden met beide denk ik en zien.
      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

      Comment


      • #4
        Heb je al eens gekeken voor een Isuzu D-max?
        Mag ook 3500 kg trekken
        Sterk geprijsd
        5 jaar garantie
        Wel maar een 1.9.
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
          Heb je al eens gekeken voor een Isuzu D-max?
          Mag ook 3500 kg trekken
          Sterk geprijsd
          5 jaar garantie
          Wel maar een 1.9.
          Hij moet precies niet al te veel gewicht trekken maar bij trekken is een grotere motor echt wel aangenaam hoor.

          Bang for buck kan er niks op tegen de Musso, maar een Wildtrak (met grill van de Raptor erop) is echt een knap ding. Interieur zou ook iets beter zijn. Wildtrak zal dan iets minder zuinig zijn dan de Musso maar ach, over 1 liter ga ik nu niet vallen.
          DIe wildtrack heeft een 3.2 zeker? Dat is natuurlijk wel makkelijker dan een 2.2.
          Maar voor het gewicht dat jij wil trekken tot 2.5ton valt het wel mee hoor.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Bedenk wel dat in al die pickups quasi niks in de laadbak mag met een aanhanger van vol gewicht erachter. Met de meesten kan je zelfs niet met 3 personen en aanhanger van 3.5t wettelijk rijden.

            Met 2.5t moet het wel lukken om nog wat te laden, maar tel het toch maar eens uit. 750 kg laadvermogen - opties - reservewiel - brandstof - chauffeur en - neusgewicht van de aanhanger. Blijft max nog een 300 kg over...
            Last edited by Unterschlagen; 22/08/2020, 14:50.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

              Hij moet precies niet al te veel gewicht trekken maar bij trekken is een grotere motor echt wel aangenaam hoor.
              Tuurlijk: hoe meer koppel, hoe fijner het rijdt
              Net eens even opgezocht;
              Die 1.9 geeft toch ook 163 pk en 360Nm koppel
              prijs automaat goedkoopste versie is 31000 euro

              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

              Comment


              • #8
                Wij hebben sinds begin dit jaar een Hilux, kan enkel zeggen dat het zalig rijdt en je voelt er niks van dat er een remorque met auto achter hangt
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                Comment


                • #9
                  Ga normaal gezien nooit auto trekken + zwaar laden tegelijk. Hoogstens wat extra onderdelen die bij een auto komen. De Isuzu had ik inderdaad al naar gekeken maar een 1.9 is echt wel te magertjes vind ik.

                  Als ik een Musso zou nemen wordt die sowieso gechipt.
                  het hart kiest voor de Wildtrak 3.2, de brains voor de Musso. Beide eens testrijden na m'n verlof.
                  Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                    Ga normaal gezien nooit auto trekken + zwaar laden tegelijk. Hoogstens wat extra onderdelen die bij een auto komen. De Isuzu had ik inderdaad al naar gekeken maar een 1.9 is echt wel te magertjes vind ik.

                    Als ik een Musso zou nemen wordt die sowieso gechipt.
                    het hart kiest voor de Wildtrak 3.2, de brains voor de Musso. Beide eens testrijden na m'n verlof.


                    Ford is niet meer te verkrijgen met 3.2, enkel 2.0 met 130 en 170 pk
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      3.2 staat toch nog altijd in de interactieve brochure.

                      Comment


                      • #12
                        Wacht tot oktober, dan is de Hilux 2.8 te verkrijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          3.2 staat toch nog altijd in de interactieve brochure.
                          Klopt, maar dit zegt iets anders:
                          Ford heeft zijn Europese pick-up een lichte facelift gegeven met nieuwe motoren. De 2.2 en 3.2 TDCi maken plaats voor een 2.0.
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #14
                            Ik transporteer ook vaak autos & heb een 2014 GMC Sierra 5.3 Ecoflex.
                            Ik zou u toch aanraden om eens te zien naar een Amerikaan hoor.. Voordelen: LPG dus goedkoop tanken. Ikzelf heb geen LPG want doe met die wagen (uitsluitend transport) een 10.000 km per jaar. Ik gebruik gemiddeld 14 liter, wat ik zeer mooi vindt voor iets van 2400 kg én quasi altijd met remorque met wagen erop.
                            Onderhoud kost niks & gaat ook niks aan kapot. Ze zijn gemaakt om veel meer te trekken dan wat mag in België, dus afzien doen ze eigenlijk niet. Je voelt ook niet dat er iets achter hangt.
                            Ik heb alle luxe die ik wil: leder, verwarmde en gekoelde zetels, cruise control, automatische lichten,... Kortom super wagen. Ga als volgende een F-150 kopen, die zijn qua technologie & afwerking het beste én vanaf 2015 leverbaar met adaptive cruise!
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment

                            Working...
                            X