Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laswerk aan subframe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laswerk aan subframe

Aan het subframe van mijn net aangekochte oldtimer (1973) is blijkbaar op 1 plaats gelast. Volgens de verkoper is er destijds mee op een paaltje gereden. De motor steunt er wel niet op, die 'hangt' tussen de binnenschermen.
    Mag dit voor de keuring ? Zijn hier bepaalde voorschriften voor ? Een voorgaande keuringsrapport is er niet, omdat de wagen al 35 jaar stilstaat. . Alvast dank. Guy

Heb je daar een foto van?
    Kan je dit niet mooi afwerken zodat de las niet meer zichtbaar is.
    Z4 M40i

Comment

in principe mag het

Wat bijvoorbeeld niet mag is roest dichtlassen of in kreukelzones

Comment

Ik heb er nog geen goede foto van kunnen nemen. Ik wist dat hij RV een aanrijding had gehad en omdat er sprake was van schade aan het chassis, heb ik er iemand met ervaring laten naar kijken. Dus die zag wel dat er een lasnaad was. Ik wil alleen weten waar ik aan toe ben ; of het zo wordt geaccepteerd bij de keuring / of ik het na uitbouwen van de motor 'keurig' moet laten lassen en afvlakken / of ik op zoek moet naar een nieuw subframe (moeilijk te vinden en duur!). Als de motor er uit is zal ik een foto posten. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Comment

Voor de zekerheid zou ik het toch keurig lassen en afvlakken voor de keuring zodat je er niets meer van ziet, als ze op de keuring zeggen dat je niet mag lassen moet je een ander subframe plaatsen.

Gaat het over de auto op uw profielfoto, Daf 55 zo te zien.
          Last edited by camaro 68 rs; 01/02/2021, 19:32.
          Z4 M40i

Comment

Is een Daf 46... .

Comment

Dat is (was) inderdaad een Dafje 46, maar dit heb ik ondertussen terug verkocht. Het laswerk in voor een Peugeot 204.

Comment

Working...
              X