Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog eens een V8 diesel (nu het nog kan)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nog eens een V8 diesel (nu het nog kan)

    Ik sta voor een aantal jaar met verbouwingen en zou daarbij graag het nuttige aan het aangename koppelen.
    Ben altijd liefhebber geweest van een V8 diesel en nu het nog kan en mag lijkt het nu of nooit om nog een jaar of 3 à 4 met zoiets rond te karren

    Eisen zijn (naast uiteraard dus lichte vracht
    -euro 5 (lez-proof tot 2025), dus in de praktijk van na 2010
    -mag 3,5 ton trekken
    -hoge km stand is geen bezwaar zolang de onderhoudshistoriek maar op orde is.
    -budget is 20k met nog wat speling om deze helemaal in orde te zetten of 25k voor een pico bello exemplaar

    Iemand die iets kan aanraden (of net afraden)?
    2.0 JTDm

  • #2
    zal in de praktijk alleen de rr tdv8 zijn zeker? audi v8 max 2800 kg en g of ml400cdi haalt geen euro 5
    ...of ami pick-up natuurlijk

    edit toy lc200 v8 natuurlijk (niet voor die prijs)
    Last edited by bobo; 25/02/2021, 11:20.

    Comment


    • #3
      Leuk een V8 diesel, lang zal het idd. niet meer duren...
      Ik zie in feite maar 3 mogelijkheden in euro5 en dat zijn de 4.1 van VAG in de Touareg, Q7 en Cayenne, de 4.5 Land Cruiser V8 en de 4.4 Range Rover V8

      Die Land Cruiser en ook de Cayenne gaan niet in je budget passen, blijven over VW, Audi en RR.
      Ik zou persoonlijk voor de Touareg kiezen (gaat ook tot 3500kg) , of eventueel de RR mits het een hele goede is. Die 4.4 kwam pas helemaal op het einde in de L322 en heeft ook de ZF8. De 3.6 V8 is een pak goedkoper maar euro4...
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #4
        Zal waarschijnlijk import worden want in België is de spoeling enorm dun
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • #5
          Kun je een import ook op lichte vracht zetten?

          Dan voor douane en keuring naar de ombouwer want als ik die eerst inschrijf en pas daarna ombouw heb ik volle pot BIV aan mijn been vermoed ik?
          2.0 JTDm

          Comment


          • #6
            Heel wat US trucks zitten in die categorie. Daar al eens gekeken?
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

            Comment


            • #7
              Eigenlijk niet echt fan van pick-ups eerlijk gezegd... Je bedoelt toch een Ram, F150 en dergelijke? Gaat hier thuis niet goed vallen vrees ik (fout imago...). Zijn meestal ook LPG dacht ik?
              2.0 JTDm

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Eigenlijk niet echt fan van pick-ups eerlijk gezegd... Je bedoelt toch een Ram, F150 en dergelijke? Gaat hier thuis niet goed vallen vrees ik (fout imago...). Zijn meestal ook LPG dacht ik?
                F250 is een 6.7 diesel.
                Jaren geleden op een AF meeting met die van Dutry meegereden, ik was daar toch van onder de indruk qua prestaties. Imago is natuurlijk iets anders.
                Vallen ook uit wegens boven uw budget.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                  F250 is een 6.7 diesel.
                  Jaren geleden op een AF meeting met die van Dutry meegereden, ik was daar toch van onder de indruk qua prestaties. Imago is natuurlijk iets anders.
                  Vallen ook uit wegens boven uw budget.
                  Ja buiten budget, dat dacht ik ook, die pick-ups zijn best wel duur in feite.

                  Iemand een idee of je voor of na de ombouw naar de douane moet? In principe moet dat direct maar ik wil het risico op volle pot BIV niet lopen
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • #10
                    Een Nissan Titan mogen ze hier altijd afzetten hoor. Of een Nissan Armada. Of zelfs een VW Atlas.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

                      Ja buiten budget, dat dacht ik ook, die pick-ups zijn best wel duur in feite.

                      Iemand een idee of je voor of na de ombouw naar de douane moet? In principe moet dat direct maar ik wil het risico op volle pot BIV niet lopen
                      maakt niet veel uit denk ik, zolang je maar voor de keuring het doet.

                      Comment


                      • #12
                        Pick-ups voor privégebruik verliezen fiscaal voordeel

                        https://www.tijd.be/politiek-economi.../10256593.html

                        Als je hem binnen 5 jaar wil terug verkopen heb je mogelijks een probleem.
                        Geen kat die 10 k inschrijving wil betalen op zo een wagen.
                        Last edited by carman; 25/02/2021, 17:00.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                          maakt niet veel uit denk ik, zolang je maar voor de keuring het doet.
                          ok thx
                          ombouwer moet naar de keuring dacht ik vooraleer je een nieuw coc krijgt?
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                            Pick-ups voor privégebruik verliezen fiscaal voordeel

                            https://www.tijd.be/politiek-economi.../10256593.html

                            Als je hem binnen 5 jaar wil terug verkopen heb je mogelijks een probleem.
                            Geen kat die 10 k inschrijving wil betalen op zo een wagen.
                            is enkel voor pick-ups en niet voor LV
                            Heb dit nagevraagd bij kabinet van Diependaele
                            is bovendien niet retro-actief, eens ingeschreven als LV blijft LV
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #15
                              Naar een auto gaan zien in t buitenland is nu waarschijnlijk een 'niet-essentiële reis'?
                              Ik heb zo de indruk dat 2de handsprijzen aan het stijgen zijn ipv dalen, lijkt me bizar toch in coronatijden
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #16
                                Da's ook toevallig, ik ben vorige week naar een Range TDV8 Autobiography gaan zien en die is letterlijk onder mijn neus verkocht. Eigen schuld want ik had geen afspraak gemaakt, stond maar 1 dag te koop en ik dacht 'zoiets gaat echt niet vlot verkopen' maar kijk eens aan, blijkbaar toch veel liefhebbers voor zoiets ondanks de slechte reputatie van oude RR

                                In Duitsland staan er verschillende te koop en in Nederland zijn ze zelfs nog goedkoper als je de BPM verrekent. Moet zeker lukken binnen je budget.

                                Touareg V8 zal je wel goedkoper vinden wegens veel meer aanbod en zal denk ik ook wel gunstiger zijn in onderhoud.

                                Comment


                                • #17


                                  Deze kwam daarnet voorbij bij amerikaanse kennis. 18a20k tegen dat die op uw oprit staat en een 5.9 V8 zeker of is dit 6.7?
                                  Wel maar een Euro4 natuurlijk..
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik vind het eigenlijk zonde om zo'n Autobiography op LV te zetten, met een Sport of Disco direct maar bij een echte Range zou het toch wringen, is echt een klasse SUV. Al snap ik het wel natuurlijk met die absurd hoge taksen in Belgenland.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • #19
                                      Touareg V8 TDI op 1 tank van Johannesburg naar Kaapstad, wel sterk

                                      Auto Trader South Africa Used Cars Big V8 SUVs can be thirsty in and around town, but how does that change when you hit the open road? With South Africa smal...


                                      Zo' n Touareg is volgens mij wel beter geschikt als werkpaard dan een luxe RR
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Naar een auto gaan zien in t buitenland is nu waarschijnlijk een 'niet-essentiële reis'?
                                        Ik heb zo de indruk dat 2de handsprijzen aan het stijgen zijn ipv dalen, lijkt me bizar toch in coronatijden
                                        Zowat alle leveringen voor nieuwe auto's zijn vertraagd, dus iemand die nu dringend een auto nodig heeft moet op de 2dehands markt iets vinden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X