Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese banden anno 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    mijn wagens krijgen hier al jarenlang Kuhmo en die zijn qua prijs/kwaliteit toch bijna niet te kloppen

pak goedkoper dan een A merk, maar met vergelijkbare prestaties. En de prijs ligt dan nog geeneens zo ver af van de chinese merken.
    Ik heb Kuhmo's gehad maar voor +-200km. Met het vertrekken bij de bandencentrale merkte ik al dat er iets niet echt klopte. De banden bleken een soort van ei vorm te hebben wat blijkbaar vaak voorkomt bij dat merk.
    Zijn dan ingeruild voor Vredesteins.

Ik zal geen geluk gehad hebben denk ik.

Comment

kijk op bandenonline, dan is het verschil tussen de goedkoopste en duurste bijna 200€... maar dan spreken we over de echte sportbanden als we 250€ aanrekenen.

Kijk ik opnieuw naar Kuhmo: Ecsta PS71 met A label in regen aan 76.5€, goedkoopste Goodride SA73 sport aan 42€, label B in de regen

Dus da's iets meer dan 30€ per band verschil. De ps71 ligt hier ook op de peugeot 308 en heeeeeeeeel erg content van.

Goed dat is in totaal een dikke 120€ verschil. Maar met de topband die 250€ het stuk kost zit ge in totaal aan bijna 830€ verschil.
      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Nee, Maxxis (Taiwan).
        als die doenbaar zijn heb je uw antwoord, of niet?

ik voel nooit wezelijk verschil tss banden, behalve de eerste dag ze gemonteerd zijn en de auto wat anders reageert, maar nooit dat ik me op de ene onveiliger voel als de andere of mijn snelheid moet aanpassen (tenzij die gillende ibiza-banden toen) , tenzij ik rotte revieuws zou gaan lezen achteraf...en dan nog

Comment

ik ga soms bewust problemen uitlokken om de grip te testen
          www.peugeotforum.be

Comment

Hier goodyear vector 4s banden. Net over de helft versleten is het in de regen alsof je rijd op ijs. Geen zak meer waard. Dus ook gerenommeerde merken kunnen waardeloos zijn.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Op mijn moeder haar Mazda 2 liggen ook Chinese banden. 15", exacte maat en merk zal ik dit weekend een nakijken. Ik heb de wissel van Dunlop's naar de Chinese banden meegemaakt toen ik er zelf nog vrij vaak mee op pad was. (kleine 5 jaar geleden) Wat ik mij kan herinneren is dat die Chinese banden toch niet veel moesten onderdoen voor de Dunlop's. Vorige week toevallig haar auto nog eens gekuist, banden opgepompt etc.. Na 40k km zitten die banden ook nog niet eens in de helft van hun profiel. Is ook een typische rond de kerktoren auto.
              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Welk merk en type, bandenmaat?
                Ik zou moeten terugkijken als ik nog ergens foto's heb met genoeg zoom. Zijn ingewisseld voor unroyal rainsports.
                13" inchkes op een polo 6n op mijn 2de polo met michelin kon ik 30kmh sneller door sommige bochten.
                Polo 6n 1.4

Comment

Misschien dat ik eens Nexen probeer. Dat is Koreaans. Ze leveren ook OE banden aan Porsche.

Comment

Mijn 1980 lotus esprit heeft achteraan 215 65 r14 en vooraan 205 60 r14 en dat zijn maten die je van tegenwoordig niet gemakkelijk meer vindt, dus ik heb weinig keuze. Nankang doet ook aan zeldzame maten dus....

Ik rij met Nankang ultra sport ns2 vooraan en Nankang toursport ns achteraan, beiden H rated.

De Lotus esprit is een lichtgewicht zeer sportieve wagen met de motor achterin centraal en achterwielaandrijving en zonder enige vorm van tractiecontrole of abs .En die wagen plakt aan de baan en laat bangmakende ( ook naar hedendaagse normen) hoge snelheden toe in de bochten zonder scheef te gaan of zelfs maar te beginnen piepen met deze banden bij droog weer. Ik rij er evenwel zelden mee als het slecht weer is, dus ik kan niet zeggen of het goed of slecht is in die omstandigheden.
                    Last edited by gvy; 07/03/2021, 00:09.
                    1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

Comment

Niet Chinees, maar ik leg al jaren Hankook. Een stuk goedkoper dan de A merken en gewoon goeie banden.
                      Scheelt toch snel een 30-40 euro per band op de Partner.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Mercedes C kwam in bepaalde batches uit de fabriek op Hankook.
                        Mijne kwam op Michelin Primacy, die van mijn collega werd twee weken later op Hankook geleverd.
                        Zijne stond op de standaard-Avantgardevelg, ik had dezelfde velg, maar in het zilver (meerprijs van 60 euro ofzo)
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ben eens moeten gaan kijken, maar hier ligt vooraan op de fiat ironman imove gen 2

Comment

Dit weekend in de gietende regen 35km testgereden met een RR (geen sport maar een echte) en die stond op Landsail 255/50/20 all season. Weet natuurlijk niet hoe deze kolos van 2,7 ton rijdt op A-merkbanden maar ik kon ze alvast op geen fout betrappen en ook niet luidruchtig (dubbel acoustisch glas wel in de RR)
                            2.0 JTDm

Comment

Misschien dat ik eens Nexen probeer. Dat is Koreaans. Ze leveren ook OE banden aan Porsche.
                              Ik heb lang lang geleden banden gehad van Nexen op mijn BMW 318is coupe. Ik heb die auto wel maar een jaartje gehad maar ik kan me toch niks negatief herinneren.

Ik heb op mijn 525d ooit banden gehad van Sava. Sava Intensa en ik was daar ook erg tevreden van. Op de auto lagen 2x Sava Intensa en 2x Continental. Toen de conti's versleten waren heb ik ze ook vervangen door een recenter type Sava's. En ze waren toen een serieuze tegenvaller...

Niet echt Chinees maar toch wel is leuk om te weten. Welke bandenmerken vallen onder welke gigant

Bandentests van de Chinese merken heb ik nog niet vaak gezien. De duurste banden zijn ook niet persé de beste banden is me al opgevallen. Veel hangt er ook vanaf wat je van een band verwacht.

Ik zou nu wel niet gaan gokken met de veiligheid van je gezin. Een band die een kortere remweg heeft, of meer grip heeft in regen vind ik toch belangrijk. Wat niet wil zeggen dat je daarom de duurste band moet kopen. Ik zou toch ook zien dat je een band laat plaatsen waar je achteraf nog aan kan geraken.

Wat is het prijsverschil tussen een Chinese band en een A merk of een B merk band?
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

de goegelopdracht van die landsail (perfecte band op een landrover quoi ) stond nog open

https://www.banden-pneus-online.be/a...UaAu2ZEALw_wcB

das cheap voor dat frormaat, enige all-saison nog op de markt in die maat eerste zicht is €220

maar dan moet je ook niet met oldis gaan rijden he beemer...en als het niet voor jouw eigen nakomelingen gaat, kan het die van een ander ook zijn in feite...tis allemaal dubbel

Comment

Hier is zo bijvoorbeeld een test uit 2016 van Landsail
                                  Test and review of the Landsail LS388 from the Sweden Teknikens Varld. Experts have tested tire on dry and wet sufraces and compared to 11 summer tires.

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

is dat al bij al niet erg weinig verschil ? 2 verschillende automodellen hebben meer verschil

...en al die testen worden gereden met 100% nieuwe banden, nergens zijn gedetailleerde tests beschikbaar met banden die 50% versleten zijn, 75% etc

Comment

Dat vind ik ook een nadeel. Auto's hebben testen na 50.000 en 100.000kms maar banden testen ze zo niet. Misschien eens iets om aan te kaarten bij magazines

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Niet Chinees, maar ik leg al jaren Hankook. Een stuk goedkoper dan de A merken en gewoon goeie banden.
                                        Scheelt toch snel een 30-40 euro per band op de Partner.
                                        Hankook ook OEM op Porsche.
                                        Enkele jaren terug op mijn buur zijn Macan.
                                        Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Als ge genoeg van uw vrouw en dochters houdt dan zou ik niet besparen op banden.
                                          Meneer moet de duurste op zijn BMW en vrouw en dochters moeten het stellen met minderwaardig materiaal al dan niet zo goedkoop mogelijk.
                                          Z4 M40i

Comment

Working...
                                          X