De laatste jaren zijn de Chinezen aan een serieuze opmars bezig in de wereldeconomie. Ze zijn een echte grootmacht en belangrijke wereldspeler geworden, en ze blijven maar groeien. Ook de industrie is er enorm geëvolueerd naar Westers model. Vroeger waren Chinese banden not done en soms ronduit gevaarlijk te noemen. Tegenwoordig doorstaan ze haast allemaal de testen en hebben ze een EU label. De prijsverschillen met gerenommeerde Westerse merken zijn soms gewoonweg hallucinant te noemen. Bvb, een 255/35 19 Michelin PS4s kost haast 3 keer zoveel als een Ovation band in dezelfde maat, met dezelfde specificaties (load-, snelheidsindex,..). Is die Ovation in werkelijkheid dan ook 3 keer zo slecht vraag ik me af. Ik heb hier nog een auto bij gekocht voor m'n vrouw en de dochters, en zou een extra setje met Chinese banden wel eens overwegen. Het is toch maar een auto om vooral rond de kerktoren te rijden. Maar er zijn zoveel merken, dikwijls met weinig bijkomende info, neutrale testen, enz... .
Mensen met ervaringen, suggesties, opmerkingen, bedenkingen,...? Shoot!
Mensen met ervaringen, suggesties, opmerkingen, bedenkingen,...? Shoot!
Comment