Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese banden anno 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chinese banden anno 2021

De laatste jaren zijn de Chinezen aan een serieuze opmars bezig in de wereldeconomie. Ze zijn een echte grootmacht en belangrijke wereldspeler geworden, en ze blijven maar groeien. Ook de industrie is er enorm geëvolueerd naar Westers model. Vroeger waren Chinese banden not done en soms ronduit gevaarlijk te noemen. Tegenwoordig doorstaan ze haast allemaal de testen en hebben ze een EU label. De prijsverschillen met gerenommeerde Westerse merken zijn soms gewoonweg hallucinant te noemen. Bvb, een 255/35 19 Michelin PS4s kost haast 3 keer zoveel als een Ovation band in dezelfde maat, met dezelfde specificaties (load-, snelheidsindex,..). Is die Ovation in werkelijkheid dan ook 3 keer zo slecht vraag ik me af. Ik heb hier nog een auto bij gekocht voor m'n vrouw en de dochters, en zou een extra setje met Chinese banden wel eens overwegen. Het is toch maar een auto om vooral rond de kerktoren te rijden. Maar er zijn zoveel merken, dikwijls met weinig bijkomende info, neutrale testen, enz... .

Mensen met ervaringen, suggesties, opmerkingen, bedenkingen,...? Shoot!

Ervaring

Wanli Snowgrip -> ronduit erbarmelijk zowel op het droge als natte wegdek. Niks van gevoel in uw stuur, precies of die band de weg niet raakt.
    Nankang NS2-R -> Tegenover zijn concurrentie moet die niet onderdoen en is vaak zelfs de betere. Is nu wel een type band die je niet dagelijks gebruikt.

Tot zover mijn ervaring met Chinese banden.

Comment

xi jinping zal het U graag horen zeggen... maar Nankang Is taiwanees...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
        Ah voila, bij deze kan ik dus niks maar dan ook niks goed zeggen over Xi Jinping en zijn banden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
          Het is gecompliceerd, maar Taiwan is eigenlijk ook een deel China... .

Comment

3 jaar terug had ik een sloopwagen gekocht met zo goed als nieuwe banden op van een of ander chinees merk. Die waren rap versleten en heel veel onderstuur ook eens 180° gedaan op een rondpunt daarna heb ik ze gewisseld.

Zou ik het opnieuw proberen? Absoluut je kan toch nergens doorperen beetje slieren hier en daar blijft plezant.
            Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              3 jaar terug had ik een sloopwagen gekocht met zo goed als nieuwe banden op van een of ander chinees merk. Die waren rap versleten en heel veel onderstuur ook eens 180° gedaan op een rondpunt daarna heb ik ze gewisseld.

Zou ik het opnieuw proberen? Absoluut je kan toch nergens doorperen beetje slieren hier en daar blijft plezant.
              Welk merk en type, bandenmaat?

Comment

Linglong ( of is het Ringrong? ) en consorten, is dat ook Chinees?
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Als ge genoeg van uw vrouw en dochters houdt dan zou ik niet besparen op banden.

Comment

dat vind ik ook eigenlijk...uw ps4 is mss 3 keer zoveel, dan spreek je mss over een verschil van, ik zeg maar wat 700?

maar ik heb al gekeken voor crossclimates voor de fiat en das €87 per band...als ik daar zogezegde brolbanden zou opleggen is de winst toch maar minimaal

ge moogt op dit forum ook wel zeggen wel kerktorenwagen er is bijgekomen...de aygo weg?

(en tibet is ook china zeker? )
                    Last edited by bobo; 04/03/2021, 21:09.

Comment

Je hebt een punt hoor. Maar de vraag is: zijn die zogezegde brolbanden ook echt brolbanden? Ik vraag me af of ze soms prijs/kwaliteit misschien wel niet hoger zouden kunnen scoren dan de Westerse merken. En bij de gewone merken heb je ook slechtere, minder goede banden, dus dat van niet besparen op banden vind ik altijd wat misplaatst.

Ik heb een tweedehands Suzuki Swift 1.2 bij gekocht. De jongste dochter is ook volop voor haar rijbewijs aan 't gaan. Eén auto voor m'n twee dochters en m'n vrouw = ambras.
                      Als het toch lijkt te lukken met twee auto's, dan gaat de Aygo buiten. Een Swift is toch net iets robuuster en groter.

Comment

mijn wagens krijgen hier al jarenlang Kuhmo en die zijn qua prijs/kwaliteit toch bijna niet te kloppen

pak goedkoper dan een A merk, maar met vergelijkbare prestaties. En de prijs ligt dan nog geeneens zo ver af van de chinese merken.
                        www.peugeotforum.be

Comment

uiteindelijk doe je uw zin, ge moet u er goed bij voelen, dat telt

cc = 87 (top)
                          uniroyal (waar ik me absoluut nog goed bij voel) = 55
                          cheapste fortuna = 35

zal voor de swift nu veel schelen

ik heb zo ooit op een ibiza 1700 diesel de allergoedkoopste banden laten leggen, en dia waren toch echt om te gillen...deden ze ook elke bocht, dan toch uniroyal

onekend is wel onbemind, ik ben zeker dat er goedkope goede banden zijn, de vraag is alleen welke?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            mijn wagens krijgen hier al jarenlang Kuhmo en die zijn qua prijs/kwaliteit toch bijna niet te kloppen

pak goedkoper dan een A merk, maar met vergelijkbare prestaties. En de prijs ligt dan nog geeneens zo ver af van de chinese merken.
                            Kumho is Koreaans, dat is als Nexen, en die leveren OEM banden aan Porsche.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              uiteindelijk doe je uw zin, ge moet u er goed bij voelen, dat telt

cc = 87 (top)
                              uniroyal (waar ik me absoluut nog goed bij voel) = 55
                              cheapste fortuna = 35

zal voor de swift nu veel schelen

ik heb zo ooit op een ibiza 1700 diesel de allergoedkoopste banden laten leggen, en dia waren toch echt om te gillen...deden ze ook elke bocht, dan toch uniroyal

onekend is wel onbemind, ik ben zeker dat er goedkope goede banden zijn, de vraag is alleen welke?
                              Vroeger was Chinees = ellende. Maar nu zou daar toch wel verbetering in zijn (EU label..). Inderdaad, welke Chinees is goed? Dat is ook de vraag.

Comment

dat weet ik ook, maar ge zoekt blijkbaar naar een band met goede prijs kwaliteit verhouding... en daarmee Kuhmo.

wat is de bandenmaat van de Swift?
                                www.peugeotforum.be

Comment

smart kwam ook af fabriek op kuhmo, had daarnet uw comment nog ni gelezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    dat weet ik ook, maar ge zoekt blijkbaar naar een band met goede prijs kwaliteit verhouding... en daarmee Kuhmo.

wat is de bandenmaat van de Swift?
                                    Ik ben maar wat aan het brainstormen. Er liggen nog goede banden op (185/55 16). Maar... het is ne zwarte met witte strepen op de motorkap, wit dak en witte velgen. Nu... ik denk dat 17" ATS witte streetrallye velgen daar heel cool op zouden staan. Maat: 215/40 17.

Comment

bridgestone dat erop ligt?

bij die 215 17 begint het wrs al wat meer te schelen kwa budget wanli linglong fortuna of barum dan maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        bridgestone dat erop ligt?

bij die 215 17 begint het wrs al wat meer te schelen kwa budget wanli linglong fortuna of barum dan maar
                                        Nee, Maxxis (Taiwan).

Comment

Working...
                                        X