Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese banden anno 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Meneer moet de duurste op zijn BMW en vrouw en dochters moeten het stellen met minderwaardig materiaal al dan niet zo goedkoop mogelijk.
    Het zegt ook weer eens iets.

Oh ja, ik rijd ook met dat ding, dat staat hier voor iedereen. En aan die BMW hier (waar mijn vrouw ook mee rijdt) stel ik gewoon meer eisen qua rijbeleving. Net daarom leg ik daar iets op dat duurder en beter is. Nog iets? Zo ja, liefst iets constructiefs. Zo neen, ga dan op een ander gaan kappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Ik heb lang lang geleden banden gehad van Nexen op mijn BMW 318is coupe. Ik heb die auto wel maar een jaartje gehad maar ik kan me toch niks negatief herinneren.

Ik heb op mijn 525d ooit banden gehad van Sava. Sava Intensa en ik was daar ook erg tevreden van. Op de auto lagen 2x Sava Intensa en 2x Continental. Toen de conti's versleten waren heb ik ze ook vervangen door een recenter type Sava's. En ze waren toen een serieuze tegenvaller...

Niet echt Chinees maar toch wel is leuk om te weten. Welke bandenmerken vallen onder welke gigant

Bandentests van de Chinese merken heb ik nog niet vaak gezien. De duurste banden zijn ook niet persé de beste banden is me al opgevallen. Veel hangt er ook vanaf wat je van een band verwacht.

Ik zou nu wel niet gaan gokken met de veiligheid van je gezin. Een band die een kortere remweg heeft, of meer grip heeft in regen vind ik toch belangrijk. Wat niet wil zeggen dat je daarom de duurste band moet kopen. Ik zou toch ook zien dat je een band laat plaatsen waar je achteraf nog aan kan geraken.

Wat is het prijsverschil tussen een Chinese band en een A merk of een B merk band?
      Dat gaat over een prijsverschil rond de 300 euro in totaal tussen Chinese en A-merken (4 banden dus). Enfin, het gaat mij niet over die extra centen. Het gaat me over de verhouding prijs/kwaliteit. Als je niet teveel verlangt van een auto. Zijn er dan goede Chinese banden op de markt, die voldoen aan alle veiligheidscriteria en ook een degelijke levensduur aanbieden? Je hoort allerlei horrorverhalen over Chinese banden. Maar kloppen die ook?

Comment

Los van de kwaliteit lijkt de beschikbaarheid mij ook een probleem in vele bandencentrales. De Chinese banden zijn hier nog een grote onbekende. Waarom erop gaan gokken? De Chinezen zijn in een record tempo Europa aan het veroveren maar we weten ook ze niet altijd de Europese normen hanteren. Zijn B merken geen betere optie die wellicht de gulden middenweg zijn? Die worden wel getest door de vakbladen en behoren tot de gekende spelers? Ik denk dan aan een Fulda bijvoorbeeld? En binnen x tijd worden deze banden hier ook getest en dan weten we wellicht meer of ze al dan niet te vertrouwen zijn.
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Los van de kwaliteit lijkt de beschikbaarheid mij ook een probleem in vele bandencentrales. De Chinese banden zijn hier nog een grote onbekende. Waarom erop gaan gokken? De Chinezen zijn in een record tempo Europa aan het veroveren maar we weten ook ze niet altijd de Europese normen hanteren. Zijn B merken geen betere optie die wellicht de gulden middenweg zijn? Die worden wel getest door de vakbladen en behoren tot de gekende spelers? Ik denk dan aan een Fulda bijvoorbeeld? En binnen x tijd worden deze banden hier ook getest en dan weten we wellicht meer of ze al dan niet te vertrouwen zijn.
          Alle banden die hier verkocht worden hebben een EU label. Die zijn dus goed bevonden voor de Europese markt. Wat betekent dat ze dus ook aan de hier geldende minimumeisen voldoen.
          Ik heb ondertussen ook besloten om de 16" wielen nog (even) te houden. Ze zien er niet alleen goed uit (vind ik toch), de nog vrij nieuwe Maxxis Premitra 5 banden (Taiwanees) presteren ook prima, vind ik.

Comment

Goh dat EU label zal wel zeggen dat de banden veilig zijn. Maar je weet ook dat een paar meter verschil in bijvoorbeeld remafstand het verschil kan zijn tussen een zwaar ongeval of een ongeval kunnen vermijden. Ik heb altijd de redenering gevolgd dat de banden het enigste contact met de weg zijn en dat je daar maar beter geen toegevingen in doet. Zolang dat er geen duideljike bandentesten zijn van de Chinezen zou ik er niet op gokken.

Een tijdje terug heeft Cardoen ook Chinese auto's ingevoerd die even snel terug verdwenen waren. Wat niet wegneemt dat de Chinezen jaarlijks gigantische stappen vooruit zetten. Heel wat gerief komt uit China maar je wil niet weten hoeveel keer de Chinezen hun huiswerk opnieuw moeten maken voordat ze de norm halen die wij hanteren. Wat niet wegneemt dat er meer en meer deftige spullen uit China te krijgen zijn.

Als het profiel van de huidige banden goed is, ze niet verduurd zijn, barstjes hebben of een hoogteslag zou ik de banden ook oprijden.

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Goh dat EU label zal wel zeggen dat de banden veilig zijn. Maar je weet ook dat een paar meter verschil in bijvoorbeeld remafstand het verschil kan zijn tussen een zwaar ongeval of een ongeval kunnen vermijden.
              Die opmerking hoor je altijd, maar die vind ik wat flauw. Als je zo gaat redeneren, dan zou iedereen eigenlijk enkel de best presterende band mogen monteren, onafhankelijk getest door één of andere FOD ofzo. Want zelfs tussen de A-merken heb je verschillende remafstanden. En dan zwijg ik nog over het rijgedrag, de breedte van de banden, de bandendruk, welke auto, wel of geen abs, enz... . Ik wil maar meegeven, remafstanden zijn van zoveel factoren afhankelijk. Uw rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden en van wat je auto aankan is zoveel belangrijker in die discussie. Is wat vergelijkbaar met de wel of niet verplichting van winterbanden in de winter. Het is al meermaals bewezen dat zomerbandrijders niet meer bij ongelukken betrokken zijn dan winterbandrijders in de winter.

Comment

ik hou altijd een paar meter extra afstand om mijn onkunde en evt slechte banden te compenseren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Die opmerking hoor je altijd, maar die vind ik wat flauw. Als je zo gaat redeneren, dan zou iedereen eigenlijk enkel de best presterende band mogen monteren, onafhankelijk getest door één of andere FOD ofzo. Want zelfs tussen de A-merken heb je verschillende remafstanden. En dan zwijg ik nog over het rijgedrag, de breedte van de banden, de bandendruk, welke auto, wel of geen abs, enz... . Ik wil maar meegeven, remafstanden zijn van zoveel factoren afhankelijk. Uw rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden en van wat je auto aankan is zoveel belangrijker in die discussie. Is wat vergelijkbaar met de wel of niet verplichting van winterbanden in de winter. Het is al meermaals bewezen dat zomerbandrijders niet meer bij ongelukken betrokken zijn dan winterbandrijders in de winter.
                  Klopt volledig. Ik gaf ook maar een remafstand aan als voorbeeld. Het kon ook aquaplanning of iets anders zijn natuurlijk. Natuurlijk hangt het van vele factoren af... Maar je hebt een verschil tussen topbanden die extreem goed of gewoon heel goed remmen en andere die misschien eerder onveilig zijn. Ik zeg niet dat het zo is bij de Chinezen. maar momenteel zijn er weinig testen die aantonen dat ze deftig gerief hebben. En dan is het ook de vraag bij zowel de A merken als de budgetmerken of ze hun kwaliteiten aanhouden eens ze een dagje ouder worden. Het zou heel kort door de bocht zijn om te denken dat de meerprijs van een conti bijvoorbeeld uitsluitend te wijten is aan "de naam". Ongetwijfeld zal de naam, marketingcampagne, loonkosten ed ook een rol spelen natuurlijk...

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Setje witte Rallye wielen besteld met goedkope Landsail Qirin 990 banden (205/40 17), ben benieuwd. Onderstaande test heeft me overhaald het te wagen....

Comment

Voor op de wagen van de vrouw of dochters?
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Op de auto van iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Op de auto van iedereen.
                          De kleinste dus, de meid voor alle werk.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

De kleinste dus, de meid voor alle werk.
                            Buiten de BMW worden de twee andere auto's door iedereen gebruikt. Ze zijn voor de Swift

Comment

Ze zijn gemonteerd. Eerste indrukken zijn zeer positief (getest op half nat wegdek)!

Comment

Working...
                              X