Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto importeren vanuit Duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto importeren vanuit Duitsland

Dag

Ik zou graag een auto willen importeren vanuit Duitsland en heb mij de laatste dagen een beetje verdiept in hoe de procedure is, eigenlijk valt het best mee... Alleen is het de bedoeling dat ik met deze auto een rondreis wil maken in Europa en het binnen de 2 maanden wil doorverkopen in Belgie. (Huren kan natuurlijk ook, maar het is toch mooier om achteraf je auto te kunnen verkopen aan een meerwaarde van je effectieve aankoopbedrag)

Ik zal in Duitsland transitplaten (zolkenzeichen) aanvragen voor 2 maanden om het daarna in te schrijven aan de douane, dan krijg ik een document om ermee naar de keuring te gaan en DIV.

Maar is het verplicht om je wagen direct in te schrijven bij de DIV of pas na je transitplaten zijn verstreken?
    Want de bedoeling is dat ik mijn auto zal verkopen binnen de periode van 2 maanden.

alvast bedankt

groeten

Duitse transitolaten worden gedoogd door de politie en zijn enkel toegestaan om het voertuig naar België te rijden en van uw adres naar de keuring en terug. Ge kunt altijd proberen 2 maanden ermee te rijden maar als ge pech hebt en de politie controleert uw in België zijt ge gechareld. Dan slepen ze uw auto gewoon af. Idem met de buitenlandse politie. Daar kunnen ze uw beboeten wegens niet correct ingeschreven. Trouwens verzekeringstechnisch is het helemaal een ramp. Krijg een ongeval met de wagen en het feest kan beginnen. Geen omnium en ge zijt in fout dan hebt ge het vlaggen. En bij een ongeval waar ge niet in fout zijt staat de buitenlandse verzekering niet te springen om uw verder te helpen.

Comment

Working...
    X