Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe depanneur: Peugeot Boxer 2.2 Blue HDI- vs Fiat Ducato 2.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe depanneur: Peugeot Boxer 2.2 Blue HDI- vs Fiat Ducato 2.3

    Ik ben mijn Mitsubishi Canter van 2015 beu. Dat ding is onverwoestbaar, maar ik rij er persoonlijk niet graag mee.
    Zo erg zelfs dat ik terug mijn oude depanneur terug gebruik (2008 Movano) omdat die zuiniger is en ik er liever mee rij.

    Maar het gemist van Cruise control, airco en luchtvering is toch te groot aan het worden, dus vliegen ze allebei buiten en komt er een nieuwe.
    Ik had graag een Iveco genomen, maar dat is toch al gauw een investeting van meer dan 40k (in Duitsland, in België zit je tegen de 50-60k voor hetzelfde)

    Er schieten er 2 over, de Peugeot Boxer en de Fiat Ducato. Beiden ongeveer dezelfde prijs. De boxer kan ik hebben voor een kleine 27k ex btw, de Ducato is een kleine 28k ex btw.

    Verschillen tussen beide? No clue, op het internet amper iets over te vinden.
    Het grootste verschil is de blok, de Peugeot heeft de eigen 2.2 Blue HDI met 165pk en de Ducato de 2.3 met 180pk.

    Meer pk is altijd leuk, maar als de Peugeot blok betrouwbaarder is dan toch liever de Peugeot.
    Bij Fiat zeggen ze dat hun blok beter is, bij Peugeot zeggen ze dat hun blok de beste is...

    Ik wil vooral betrouwbaarheid en secundair zuinig is ook mooi meegenomen.

    Dus iemand die hetzelfde dilemma heeft gehad als ik? (De Citroën Jumper is trouwens dezelfde blok als de Peugeot)

    Thanks

    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
    Ik ben mijn Mitsubishi Canter van 2015 beu. Dat ding is onverwoestbaar, maar ik rij er persoonlijk niet graag mee.
    Zo erg zelfs dat ik terug mijn oude depanneur terug gebruik (2008 Movano) omdat die zuiniger is en ik er liever mee rij.

    Maar het gemist van Cruise control, airco en luchtvering is toch te groot aan het worden, dus vliegen ze allebei buiten en komt er een nieuwe.
    Ik had graag een Iveco genomen, maar dat is toch al gauw een investeting van meer dan 40k (in Duitsland, in België zit je tegen de 50-60k voor hetzelfde)

    Er schieten er 2 over, de Peugeot Boxer en de Fiat Ducato. Beiden ongeveer dezelfde prijs. De boxer kan ik hebben voor een kleine 27k ex btw, de Ducato is een kleine 28k ex btw.

    Verschillen tussen beide? No clue, op het internet amper iets over te vinden.
    Het grootste verschil is de blok, de Peugeot heeft de eigen 2.2 Blue HDI met 165pk en de Ducato de 2.3 met 180pk.

    Meer pk is altijd leuk, maar als de Peugeot blok betrouwbaarder is dan toch liever de Peugeot.
    Bij Fiat zeggen ze dat hun blok beter is, bij Peugeot zeggen ze dat hun blok de beste is...

    Ik wil vooral betrouwbaarheid en secundair zuinig is ook mooi meegenomen.

    Dus iemand die hetzelfde dilemma heeft gehad als ik? (De Citroën Jumper is trouwens dezelfde blok als de Peugeot)

    Thanks
    Eigenlijk kan je dat al zien in de wereld van de mobilhomes. Daar is de grote meerderheid op basis van een Ducato met de 2.3 motor.

    Er zal een reden zijn dat die het meest in gebruik is.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Eigenlijk kan je dat al zien in de wereld van de mobilhomes. Daar is de grote meerderheid op basis van een Ducato met de 2.3 motor.

      Er zal een reden zijn dat die het meest in gebruik is.
      Dacht ik ook direct toen in dit las om te kijken naar ervaringen van mobilhome rijders want die rijden eigenlijk die dingen constant met volle belading. Al zou ik er niet 1 op 1 van uitgaan dat omdat het fiat chassis meest in gebruik is, dit is omwille van de motor. Wij verkozen jaren geleden voor een Ford chassis boven Fiat omdat die betrouwbaarder was. De Fiat was wel verfijnder qua loopcultuur en geluid.

      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #4
        Ik heb geen idee wat het beste is. Los van de vraag -> Depanneurs <3
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • #5
          Fiat 2.3 is zeer betrouwbaar blok. Als het in de Peugeot hun eigen DW12 2.2 is heb je ook wel een heel sterke motor. Als het Ford blok is (is ook 2.2) kan je er best ver vanaf blijven.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment

          Working...
          X