Mededeling

Collapse
No announcement yet.

suggesties voor 2de wagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • suggesties voor 2de wagen

    situatie

    gezin van 3, 1 kind van 12 jaar en 2 middelgrote honden
    wij zijn op zoek naar een 2de wagen (1ste wagen is een firmawagen)
    Deze wordt max. 5000 km per jaar gebruikt, voornamelijk wanneer we op uitstap gaan met de honden of eventueel om fietsen makkelijk mee te kunnen nemen (mtb - koersfiets)
    en sporadisch wanneer mijn vriendin en ikzelf allebei de wagen nodig hebben

    ik kan mijn vorige firmawagen overnemen maar dit is een break en lijkt me minder praktisch met 2 benchen voor de honden. Bovendien nog vrij duur in aankoop (+ 25.000 euro) vind ik om als 2de wagen te dienen.

    Ik zat eerder te denken richting VW Caddy, Opel combo, ... dergelijke types van voertuig.

    Iemand andere voorstellen of bedenkingen?

  • #2
    In zo'n geval zou ik resoluut voor een dubbelbanks camionette gaan.

    Ik heb zo zelf jaren een Opel Vivaro gehad als weekend auto. Zalig zo'n ding waar je overschot aan ruimte in hebt.

    En de nieuwere versies van Renault/Opel/Peugeot, rijden nog niet eens zo slecht ook.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      In zo'n geval zou ik resoluut voor een dubbelbanks camionette gaan.

      Ik heb zo zelf jaren een Opel Vivaro gehad als weekend auto. Zalig zo'n ding waar je overschot aan ruimte in hebt.

      En de nieuwere versies van Renault/Opel/Peugeot, rijden nog niet eens zo slecht ook.
      Helemaal mee eens, heb zelf zo een Vito en dat is echt een genot voor dat soort gebruik. Ik zou ook naar de Fransen kijken als je fietsen wil meenemen, Vito-transit-transporter zijn net iets minder lang in de laadruimte. Tegenwoordig zijn die ook qua afwerking en rijden een alternatief voor een gewone wagen. Bovendien zijn ze als lichte vracht nog steeds spotgoedkoop qua vaste kosten, ook voor een particulier.

      Ik zou zeggen, zoek u een mooie 2de hands van een zelfstandige die dat als personenwagen heeft gebruikt op zijn zaak. De mijne was na 13 jaar zo nog als nieuw van interieur en dealeronderhouden.

      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #4
        Neem een Jumpy of Expert diesel. Blijf weg van de Renault/Opel (vorige versie): die diesels zijn ellendig van betrouwbaarheid (1.6 en 2.0 dci nieuwe generatie)
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          In zo'n geval zou ik resoluut voor een dubbelbanks camionette gaan.

          Ik heb zo zelf jaren een Opel Vivaro gehad als weekend auto. Zalig zo'n ding waar je overschot aan ruimte in hebt.
          Ik denk dat dit goed advies is. Eentje met een dubbele cabine, dan kan je hem nog inschrijven als lichte vracht, als particulier ben je zeker dat ze niet opeens het VVAA veranderen. Of dat zo fantastisch rijdt betwijfel ik, maar als je massa's ruimte wil voor pakweg fietsen heb je niet veel keuze. Het is te zien wat je natuurlijk als firmawagen hebt, ik hoop dat dit een eleganter model is, waar je bv mee naar de bakker kan, want zo'n camionette lijkt me ook niet geweldig om veel in de stad rond te hossen.

          Comment


          • #6
            Vraagje over lichte vracht als particulier : ik heb begrepen dat je in Wallonië sedert 1 januari 2022 geen voordeel meer hebt bij het inschrijven van een auto als lichte vracht (je betaalt dus de volledige BIV en rijtaks van een personenauto).
            In Vlaanderen is dit momenteel nog niet zo, maar stel, je koopt dit jaar als particulier nog een lichte vracht en schrijft hem in Vlaanderen in, geen BIV dus en dan 137 euro wegentaks per jaar.

            Stel dan dat ze in Vlaanderen beslissen om vanaf 1 januari 2023 het voorbeeld van Wallonië te volgen : hang je er dan ook meteen aan wat betreft je jaarlijkse rijtaks (die dan plots van 137 naar rond de 600 euro schiet) of blijven de regels gelden die je had bij inschrijving van het voertuig ?
            Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

            Comment

            Working...
            X