Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel of EV, kopen of leasen ?
Collapse
X
-
Last edited by Kaneda; 21/02/2022, 10:21.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzuiver uit interesse, maar koop je een vito via de personenwagendealer, of moet je in een truck-center eigenlijk zijn?Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
Ik begin inderdaad veel meer naar de Vito te neigen. Heb er één samengesteld die toch wel wat V-klasse gevoel heeft (exterieur dan) maar kan de foto's hier niet uploaden (heb ze verkleind tot 35kb per stuk maar lukt nog steeds niet.
Mijn schoonbroer heeft ook nog maar een paar weken zo'n dubbele cabine Vito als bedrijfswagen.
Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken één dezer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
foto's verkleinen via seniorennet, dat gaat vanzelf.
"The attachment storage directory does not exist or is not writable."
Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
Foto's verkleinen, geen probleem, had de link al ontdekt via seniorennet. Foto's bewaard op de computer, maar bij het uploaden naar autoforum krijg ik een foutmelding...
"The attachment storage directory does not exist or is not writable."
Werkt perfect.
Wel via laptop, niet op foon.
Op de telefoon, gebruik ik tapatalk.
Comment
-
Nog enkele reviews gelezen en bekeken en over het algemeen is men toch niet zo lovend over het interieur van de Vito. Rij-eigenschappen, comfort, al de rest is allemaal prima maar het interieur, meer bepaald het dashboard en afwerking van de deuren zou niet zo fameus zijn. Gezien de hogere prijs tov de concurrentie zou dit toch niet mogen.
Iemand die dit kan bevestigen ?
Dit terwijl reviews van de Jumpy en consoorten wel te spreken zijn over de kwaliteit van het interieur...
Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk BerichtenNog enkele reviews gelezen en bekeken en over het algemeen is men toch niet zo lovend over het interieur van de Vito. Rij-eigenschappen, comfort, al de rest is allemaal prima maar het interieur, meer bepaald het dashboard en afwerking van de deuren zou niet zo fameus zijn. Gezien de hogere prijs tov de concurrentie zou dit toch niet mogen.
Iemand die dit kan bevestigen ?
Dit terwijl reviews van de Jumpy en consoorten wel te spreken zijn over de kwaliteit van het interieur...
Ook bij een Zafira, Jumpy of een T7 is het allemaal harde plastiek wat de klok slaat.
Maar je betaalt idd wel bijna 10K meer voor een interieur wat zeker niet beter is dan de rest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Je mag van zo'n busje nooit de interieur kwaliteit van een berline of SUV verwachten, denk ik.
Ook bij een Zafira, Jumpy of een T7 is het allemaal harde plastiek wat de klok slaat.
Maar je betaalt idd wel bijna 10K meer voor een interieur wat zeker niet beter is dan de rest.
Ik hoop dat de Vito op z'n minst het niveau van de Transit Custom haalt, anders is dat een regelrechte schande, zeker voor de hogere prijs die je dan betaalt. 9k meer betalen voor enkel de badge interesseert met niet.
Ga toch eens moeten langsgaan bij een paar dealers, toch benieuwd naar het verschil in afwerking tussen de Vito en de Jumpy bijvoorbeeld. De Ford ziet er goed uit, maar hij is wat hoger dan de rest en heeft dus een hoger 'bestelwagengehalte'.
Zal dus ofwel de Vito of één van de Stellantis varianten worden : bij de Citroën dealer meteen twee vliegen in één klap (toch ook eens naar de Peugeot kijken), dan eens naar Opel (zelfde auto maar er zitten wel verschillen in uitvoering en opties) en dan Mercedes, waar ik misschien toch wel blij verrast zal zijn.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Gezien ik geen zware ladingen ga vervoeren vroeg ik me af of er eigenlijk veel verschil is in prestaties tussen de Vito met 116CDI (163pk) en de 119CDI (190pk) ? Toch wel een prijsverschil van 2000 euro...
Iemand hier die ervaring heeft met beide motoren ?
Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk BerichtenGezien ik geen zware ladingen ga vervoeren vroeg ik me af of er eigenlijk veel verschil is in prestaties tussen de Vito met 116CDI (163pk) en de 119CDI (190pk) ? Toch wel een prijsverschil van 2000 euro...
Iemand hier die ervaring heeft met beide motoren ?
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenMet mijn rijstijl merk ik dat niet, maar is wat gelinkt aan je verwachtingen. Ik zou enkel voor dat extra vermogen gaan moest ik veel met zware lasten onderweg zijn. De limieten van het onderstel en het gehele concept ga je met 136pk ook al tegenkomen. De aandrijving gaat ook eerder afgesteld zijn op zware belasting dan op sportieve prestaties.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met TapatalkOpel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
Als ik nu de Transit van mijn vriendin neem, een Custom met 2L diesel automaat en 170 pk, net iets meer pk dan die CDI116, dan rijdt dat echt prima en heel vlot. Onze Transit Custom is ook een L2, 5,3m lang dus en ik denk dan ook een stuk zwaarder dan zo'n Vito in L2 (5,1m).
Die cijfers zijn volgens mij veel belangrijker dan de pk's die je ergens in de buurt van 4000 toeren haalt. Zo een wagen rijd je op koppel en niet constant aan 4000 toeren, althans zo denk ik erover en zo zijn ze volgens mij ook ontworpen.
Ga je vaak met 2 ton er achter rijden is de Vito absoluut aan te raden, dat is ook de reden dat die Vito hoger aangeschreven staat. Een traffic en transit en consoorten boven de 200k km is op. Vito's en Transporters vind je vlot boven de 300k km.
Ik pendel nu tijdelijk met mijn 115cdi van 2007 met 340k km naar Brussel. Dat rammelt en roest wat, maar op zich doet die het nog altijd goed. Er ligt ook constant 400kg in de koffer. Mijn broer zijn traffic heeft sneller de geest gegeven.
Maar koop je nu om daarmee als personenwagen een paar jaar mee te rijden, dan is er weinig meerwaarde denk ik aan een Vito.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe transit heeft 35nm koppel minder dan de 119cdi. De 116cdi heeft 25nm minder dan de transit, maar mag dan weer 2800 kilo trekken tegenover 2500 voor de transit.
Die cijfers zijn volgens mij veel belangrijker dan de pk's die je ergens in de buurt van 4000 toeren haalt. Zo een wagen rijd je op koppel en niet constant aan 4000 toeren, althans zo denk ik erover en zo zijn ze volgens mij ook ontworpen.
Ga je vaak met 2 ton er achter rijden is de Vito absoluut aan te raden, dat is ook de reden dat die Vito hoger aangeschreven staat. Een traffic en transit en consoorten boven de 200k km is op. Vito's en Transporters vind je vlot boven de 300k km.
Ik pendel nu tijdelijk met mijn 115cdi van 2007 met 340k km naar Brussel. Dat rammelt en roest wat, maar op zich doet die het nog altijd goed. Er ligt ook constant 400kg in de koffer. Mijn broer zijn traffic heeft sneller de geest gegeven.
Maar koop je nu om daarmee als personenwagen een paar jaar mee te rijden, dan is er weinig meerwaarde denk ik aan een Vito.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
En je hebt gelijk hoor, zo'n auto trek je niet in de toeren, doe ik trouwens met mijn X-Trail ook niet (toevallig ook 163pk) en zo'n CDI116 diesel zal wel meer koppel hebben dan mijn 1.6 benzine.
Omdat ik hem dus hoofdzakelijk als 'personenauto' ga gebruiken, moet ik er ook rekening mee houden dat ik hem dikwijls eens ga moeten parkeren in de stad of in een parkeergarage, en dan zijn afmetingen belangrijk.
De Jumpy spreekt me aan, is ongeveer 1,9m hoog dus perfect voor een parkeergarage (je blijft naar het schijnt het best onder de grens van 2m als je geen problemen wilt) ; enige nadeel is dat de versie met 2x3 plaatsen enkel in XL versie verkrijgbaar is, dus 5,3 m lang.
De Transit kan ik bestellen zoals ik wil, met 6 plaatsen, L1 of L2. L1 is voldoende, en die is 4,96m lang, veel handiger dus ; anderzijds is de Transit rond de 2m hoog, wat dus potentieel problemen kan geven in sommige parkeergarages (hoewel de limiet in de meeste garages wel iets hoger ligt, denk ik).
De Vito ten slotte, is ongeveer even hoog als de Jumpy, en de 2x3 configuratie kan ik ik ook in L2 krijgen, bij de Vito rond de 5,1m. Zou dus het beste compromis zijn. De Mercedes is wel de mooiste maar als de kwaliteit van het interieur echt zo pover is als gezegd wordt, dan vind ik het onnozel om 9k meer uit te geven...Last edited by Kaneda; 23/02/2022, 10:31.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
Er zijn verschillende factoren die meespelen, uiteindelijk. Zware lasten moet ik niet vervoeren, max. 6 personen en bagage, eens een paar fietsen, of eens een grote bestelling bij de Ikea afhalen ).
En je hebt gelijk hoor, zo'n auto trek je niet in de toeren, doe ik trouwens met mijn X-Trail ook niet (toevallig ook 163pk) en zo'n CDI116 diesel zal wel meer koppel hebben dan mijn 1.6 benzine.
Omdat ik hem dus hoofdzakelijk als 'personenauto' ga gebruiken, moet ik er ook rekening mee houden dat ik hem dikwijls eens ga moeten parkeren in de stad of in een parkeergarage, en dan zijn afmetingen belangrijk.
De Jumpy spreekt me aan, is ongeveer 1,9m hoog dus perfect voor een parkeergarage (je blijft naar het schijnt het best onder de grens van 2m als je geen problemen wilt), maar de versie met 2x3 plaatsen is dus enkel in XL versie verkrijgbaar, dus 5,3 m lang.
De Transit kan ik betstellen zoals ik wil, met 6 plaatsen, L1 of L2. L1 is voldoende, en die is 4,96m lang, veel handiger dus ; anderzijds is de Transit rond de 2m hoog, wat dus potentieel problemen kan geven in sommige parkeergarages (hoewel de limiet in de meeste garages wel iets hoger ligt, denk ik).
De Vito ten slotte, is ongeveer even hoog als de Jumpy, en de 2x3 configuratie kan ik ik ook in L2 krijgen, bij de Vito rond de 5,1m. Zou dus het beste compromis zijn. De Mercedes is wel de mooiste maar als de kwaliteit van het interieur echt zo pover is als gezegd wordt, dan vind ik het onnozel om 9k meer uit te geven...
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
ik heb nog niet zo lang geleden in een vorig model v klasse gezeten en vond het interieur heel slecht afgewerkt. Op sommige naden waren de openingen zo groot dat ik er een vinger kon tussensteken. Maar je betaalt er wel de mercedesprijs voor... Met de nieuwe heeft het interieur wel een upgrade gekregen maar naar wat ik lees in de autopers is het nog steeds gene vette.
Comment
Comment