Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of EV, kopen of leasen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Eigenlijk begin ik meer en meer naar de Ford te neigen. Mijn vriendin heeft die nu ongeveer anderhalf jaar en ik ken die wagen door en door ondertussen, weet wat ik mag van verwachten en ik weet ook dat de kwaliteit top is voor een 'bestelwagen' type auto.
    De. hoogte kan eventueel een probleem vormen in sommige parkeergarages, maar ik denk dat de lengte van de Jumpy bijvoorbeeld een grotere uitdaging zal vormen ; dubbele cabine bij de Jumpy is er enkel in XL-versie, 5,3m lang dus (onze L2 Transit is ook 5,3m en da's niet altijd zo handig, weet ik uit ervaring).

De Vito biedt meer flexibiliteit op dat vlak, dubbele cabine is verkrijgbaar in zowel L1, L2 als L3 ; L1 vind ik niet zo geslaagd qua looks dus de L2 met 5,1m zou ik nog overwegen ; ik moet sowieso langsgaan bij Mercedes want die configurator is niet echt gebruiksvriendelijk (je voegt een optie toe en meteen wordt er vanalles verwijderd en toegevoegd) en op de duur weet je niet meer wat wel en niet kan gecombineerd worden.
    Maar als de kwaliteit van het interieur mocht tegenvallen bij Mercedes, dan kan ik beter meteen bij Ford langsgaan...
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Ik heb net 1 week mijn nieuwe v-klasse
      heb een l2 genomen, 236 pk…. Redelijk veel toeters en bellen en moet zeggen ben er tevreden van.
      Is ingeschreven op de firma en zal dienen om caravan en andere remorque te trekken.
      Prijs was aanvaardbaar, ook vergelijk gedaan met een Vito maar deze is toch iets meer “auto”.
      Voor vragen stuur gerust een om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
        Ik heb net 1 week mijn nieuwe v-klasse
        heb een l2 genomen, 236 pk…. Redelijk veel toeters en bellen en moet zeggen ben er tevreden van.
        Is ingeschreven op de firma en zal dienen om caravan en andere remorque te trekken.
        Prijs was aanvaardbaar, ook vergelijk gedaan met een Vito maar deze is toch iets meer “auto”.
        Voor vragen stuur gerust een om.
        Thanks, maar een V-klasse met 6 plaatsen én lichte vracht, niet mogelijk, denk ik...

Ik ga sowieso nog eens langs bij Mercedes om te kijken of dat interieur van de Vito nu werkelijk zo plasticky is.
        Nog eens een L1 geconfigureerd, is nog een stuk goedkoper dan de L2 maar is toch niet aangenaam om te zien...

Edit : 'k ga met deze configuratie toch eens langs bij de Mercedes dealer, wellicht kan die prijs nog wat omlaag
        Last edited by Kaneda; 24/02/2022, 23:35.

Comment

Koop die electrische

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            Koop die electrische

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Ben daarvan afgestapt. Eens naar de Efteling rijden bijvoorbeeld zou al een serieuze planning nodig hebben...

Comment

In't weekend nog met een vriend mee gereden in zijn Polestar 2.
              Heeft'm van november en kloeg steen en been over het netwerk in België.

Had al eens 2u in Ranst moeten doorbrengen omdat de snelladers niet fatsoenlijk werkten.
              Dat blijkt blijkbaar een euvel op nog heel veel plaatsen in België.

Nog ff de kat uit de boom kijken qua EV, lijkt me niet onverstandig.

Comment

Gisteren trouwens iets gelezen over de verkoop van nieuwe wagens in België in 2021 : ongeveer 92% waren diesel, 7% benzine en slechts 1% EV (op Europees vlak zou EV een aandeel van 3% hebben)...

Comment

Daar schrik ik nu wel van. Ik dacht dat diesel wel op zijn retour was ondertussen.

Comment

Mja, je zegt het zelf : die vriend van jou klaagt steen en been over het netwerk in België en dat zal in de eerste jaren nog niet veel verbeteren. Over een jaar of 5 kan dat misschien anders gaan evolueren qua laadinfrastructuur maar dan moet het rijbereik van die EV's ook serieus omhoog : ik denk wanneer je een effectieve range van 500km kan aanbieden (da's dan 620km op papier) én wanneer de prijzen van zo'n auto zakken én de oplaadtijden drastisch verminderen dat de meeste mensen een EV dan wel serieus gaan overwegen.
                    Dat is toch hoe ik redeneer.

Daarnaast zie je dan ook hoe Duitsland beweert dat ze zelfs na 2035 nog auto's met verbrandingsmotoren willen aanbieden, met synthetische brandstoffen, en ook waterstof heeft z'n laatste woord nog niet gezegd...
                    Ik ben ook geen expert en heb weinig technische kennis, maar alle landen pushen ons naar EV, maar is dat effectief wel de beste oplossing ?
                    Last edited by Kaneda; 02/03/2022, 09:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                      Mja, je zegt het zelf : die vriend van jou klaagt steen en been over het netwerk in België en dat zal in de eerste jaren nog niet veel verbeteren. Over een jaar of 5 kan dat misschien anders gaan evolueren qua laadinfrastructuur maar dan moet het rijbereik van die EV's ook serieus omhoog : ik denk wanneer je een effectieve range van 500km kan aanbieden (da's dan 620km op papier) én wanneer de prijzen van zo'n auto zakken én de oplaadtijden drastisch verminderen dat de meeste mensen een EV dan wel serieus gaan overwegen.
                      Dat is toch hoe ik redeneer.

Daarnaast zie je dan ook hoe Duitsland beweert dat ze zelfs na 2035 nog auto's met verbrandingsmotoren willen aanbieden, met synthetische brandstoffen, en ook waterstof heeft z'n laatste woord nog niet gezegd...
                      Ik ben ook geen expert en heb weinig technische kennis, maar alle landen pushen ons naar EV, maar is dat effectief wel de beste oplossing ?
                      Zo denk ik er ook over.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Wie denkt dat EV ’s goedkoper zullen worden geloven waarschijnlijk ook nog in Sinterklaas.
                        Naftjes en diesels duurder ja, zodat uiteindelijk een EV goedkoper wordt t.o.v. die met een verbrandingsmotor, dat zie ik eerder gebeuren.

Comment

Ze worden al goedkoper en beter/jaar. Ttz ook andere modellen midrange zullen verder betaalbaar worden. Hallo zwarte piet! En wacht tot de salariswagen wordt afgeschaft, de sector zal moeten bijsturen want dan is het gedaan met budgetten van 50-80K, het zal van de spaarboek moeten komen
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Die leasecontracten van EV's zijn nu ook wel echt van de pot gerukt momenteel.

't Is toch niet normaal dat een 25jarige starter met een auto van 70K gaat rond rijden, of zie ik dat verkeerd?

Comment

Ik ga sowieso eens proefrijden met een Vito (heb ondertussen antwoord gekregen van de dealer) maar ik heb ook nog eens alles herbekeken, onze gezinssituatie, en als ik heel eerlijk ben, heb ik geen auto nodig met die gigantische laadruimte van een Transit Custom.

Na wikken en wegen is de Vito uiteindelijk de enige die overschiet en waarmee ik écht graag zou rijden omdat hij er met een beetje aankleding verdomd goed uitziet. Maar 't is ook verdomd veel geld : 53k excl. BTW, en mocht ik dan toch niet overschakelen op een zelfstandig statuut, dan kan ik de BTW niet in rekening brengen en hem ook niet afschrijven ; de som die ik dan moet neertellen als particulier is heel zuur (64k), ook al vermijd ik dan de BIV en de meer dan 1000 euro jaarlijkse rijtaks.

Voor de (weinige) reizen van lange duur die we doen waar we heel veel bagage nodig hebben, kunnen we nog steeds de Transit gebruiken. Maar de 6 zitplaatsen zijn in elk geval primordiaal, voor de korte uitstappen of weekenduitstapjes met het gezin. En dan hebben we automatisch minder mee te nemen.

Ik heb daarom dan ook eens een auto bekeken die ik een tijd geleden al in het oog had, nl. de VW Caddy Maxi. Het nieuwe model ziet er super uit en van de verschillende reviews die ik gelezen heb, blijkt die in Maxi versie met 7 zitplaatsen nog genoeg kofferruimte over te hebben voor bagage (als je de 7e zetel inklapt of verwijdert die wij sowieso niet nodig hebben, heb ik meer dan dubbel de kofferruimte van mijn X-Trail (rechte achterdeur dus ook makkelijker stapelen).

De nieuwe Tourneo Connect van Ford is nagenoeg dezelfde auto, maar ik vind de VW gewoon mooier, en de prijzen zullen wellicht heel gelijklopend zijn. Een bezoekje aan de VW dealer dringt zich dus ook op. Als die goed rijdt, dan zal de keuze misschien snel gemaakt zijn, tenzij die proefrit met de Vito mij kan overtuigen om toch door de zure appel te bijten. Ik start een nieuw draadje over de Caddy...

Een andere kanshebber, die iets duurder is dan de Caddy (en ook heel anders) maar toch iets heeft dat mij bevalt, en dat is de Renault Trafic Spaceclass. Ik start ook een nieuw draadje
                              Last edited by Kaneda; 02/03/2022, 13:54.

Comment

Morgen proefrijden met de Vito. Ben benieuwd...

Comment

Benieuwd naar je bevindingen, maar mijn gedachte is, dat je na die proefrit verkocht gaat zijn ;-)

Comment

Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.
                                    Gereden met een CDI116 Tourer, en dat rijdt super, vind ik, een duidelijk verschil met de Transit Custom van mijn vriendin.
                                    Heel vriendelijke ontvangst, heel aangenaam. Heb gezegd dat het maar voor augustus/september zou zijn dat ik beslis, was natuurlijk geen probleem. 6 maand leveringstermijn, da's natuurlijk wel minder, maar goed, niks aan te doen. Heel misschien zou ik nog een 119CDI overwegen maar in principe is die 116 zeker vlot genoeg.

Om eerlijk te zijn heb ik niet veel zin meer om met de Renault Trafic Spaceclass te gaan rijden, heb een Trafic Passenger gezien vandaag en is toch veel minder aantrekkelijk in werkelijkheid dan op foto.
                                    De Caddy Maxi zou ik nog eens willen zien, maar ik vrees dat die veel te klein gaat zijn voor mijn 'eisen'.

Enfin, 95% zeker dat het een Vito wordt, een Tourer dan, ben afgestapt van de Mixto. Ik neem er de BIV en hogere taks dan maar bij...

Comment

Zeker een topic over openen, als je hem hebt.

Foto's genomen tijdens de testrit toevallig?

Comment

proficiat

het is helemaal overkill, maar de havenloodsen worden 'snel' gebracht met vito's 224

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          proficiat
                                          Nog niet gekocht, he....

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Zeker een topic over openen, als je hem hebt.

Foto's genomen tijdens de testrit toevallig?
                                          Nee, geen foto's genomen. Topic komt eraan, of toch op z'n minst foto's
                                          Last edited by Kaneda; 04/03/2022, 19:59.

Comment

Working...
                                          X