Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik verkoop ook best mijn huidige auto particulier ; via een opkoper ga ik er een stuk minder voor krijgen.
Is de waardebepaling op https://www.autoscout24.be/prijsschatting/ realistisch ?
Ik zou dan verkiezen van mijn auto zelf te koop te zetten via 2dehands en nog andere sites. Een site als wijkopenautos.be, daar heb ik weinig vertrouwen in, heb al wat cowboyverhalen gehoord...
in 't weekend in de Vito van mijn schoonbroer gezeten. 116cdi automaat, lange versie met langst mogelijke bagageruimte.
Lederen bekleding en leuke velgen met zwarte accenten. Donkergrijs metallic.
Jammer genoeg fotootje vergeten nemen.
Ik vond die toch meer dan behoorlijk afgewerkt, maar ik zou zeker voor meer beenruimte opteren in jouw geval.
Voor hem is de laadruimte belangrijker.
De achterbank staat ook wel heel erg rechtop met die schutting erachter, maar dat hebben de meeste van die LV busjes.
Ik zou een L2 nemen, die van je schoonbroer is dan L3. Zoals geconfigureerd met 2 + 3 + 3 zitplaatsen, genoeg beenruimte en nog veel bagageruimte ; stoelen zijn modulair, veel mogelijkheden om nog extra bagageruimte te creëren...
Wat vond je van de prestaties van de 116CDI ? Ik zou misschien toch nog opteren voor een 119.
Het gaat er mij ook niet om om er als bochtenmachine mee te rijden, maar die proefrit was met 2 personen, zonder bagage. We gaan er regelmatig met 6 personen in zitten, én met bagage. Scheelt een slok op een borrel...
En 2000 euro extra, gespreid over 5 jaar, ça va nog. Ik denk dat de BIV en rijtaks quasi gelijk zullen zijn, maar moet ik nog eens checken.
Ben ondertussen afgestapt van een lichte vracht en kijk naar Combi/Tourer modellen ; jammer genoeg is alles van de Stellantis groep (Zafira, Spacetourer, Traveler) enkel nog EV. Enkel Toyota biedt nog een diesel maar veel te licht.
95% wordt het de Vito, nog een minuscule kans voor de Renault Trafic Spaceclass (Escapade versie dan omdat alle stoelen volledig moduleerbaar en verschuifbaar zijn), maar hoogstwaarschijnlijk wel Mercedes.
Mocht Citroën de Spacetourer nog aanbieden met de 180 pk diesel, dan zou ik die zeker nog overwegen, maar jammer genoeg enkel met 'pielen'...
95% wordt het de Vito, nog een minuscule kans voor de Renault Trafic Spaceclass (Escapade versie dan omdat alle stoelen volledig moduleerbaar en verschuifbaar zijn), maar hoogstwaarschijnlijk wel Mercedes.
Mocht Citroën de Spacetourer nog aanbieden met de 180 pk diesel, dan zou ik die zeker nog overwegen, maar jammer genoeg enkel met 'pielen'...
Heb je bij Citroën contact opgenomen met het business center ?
Misschien is het toch mogelijk om nog een diesel te bestellen buiten de beschikbare stock ?
Heb je bij Citroën contact opgenomen met het business center ?
Misschien is het toch mogelijk om nog een diesel te bestellen buiten de beschikbare stock ?
Ik ben particulier, ik overweeg wel om eind dit jaar op een freelance statuut over te schakelen (is nog niet zeker) maar ik weet niet of ik nu als particulier bij het business center van Citroën terecht kan... Maar het zou me verwonderen mochten ze plots toch een uitzondering maken...
Niet afgevallen, is nog steeds mijn voorkeur en die zal het wel worden maar het prijsverschil met andere merken is er wel, he.
Bvb, mijn Vito configuratie is 67k BTW incl., een Spacetourer full option 57k (en dan nog EV, met een diesel zou die nog een serieus stuk goedkoper zijn).
De concurrenten van de Vito Tourer zijn afgevallen omdat ze een te hoog 'camionette' gehalte hebben uiteindelijk (Tourneo Custom, Trafic Spaceclass,...), maar de Spacetourer heeft dat niet, vind ik. Maar 'k heb die niet meegenomen in mijn vergelijking omdat die er toch niet meer is in diesel.
Nu, heb met die Vito gereden en die blijft geweldig en ondanks de hoge prijs zou ik er ongetwijfeld spijt van hebben mocht ik toch een ander (goedkoper) merk kopen. Maar soms ben ik wel een vrek, eigenlijk
Zoektocht nog niet voorbij…
Van vrek naar 'big spender' (ne mens moet alles afwegen, he )
Toevallig ben ik op een heel mooie stockwagen gestoten waar ik voorheen nog niet aan gedacht had. Een 7-zit SUV voldeed eigenlijk niet aan mijn eisen qua bagageruimte.
Tot ik de Volvo XC90 in detail ging bekijken : vergeleken met bijvoorbeeld een Hyundai Santa Fe heb je hier achter de 3e rij stoelen nog een hele mooie bagageruimte, eigenlijk bijna zoveel als ik nu gewoon in mijn X-Trail heb (de XC90 is een kleine 30 cm langer dan mijn X-Trail).
Als je er dan nog één neerklapt heb je nog eens 50% extra (we zijn met 6 dus als we met bagage op weg gaan kan dat 7e zitje best naar beneden geklapt worden.
Die Vito Tourer in L2 heeft achter de 3e zitrij niet ZO veel extra ruimte tov de Volvo (lees: diepte laadvloer van klep tot stoelenrij), maar je kan natuurlijk ook één van de stoelen op de 3e zitrij wegklappen, plus kan je in de Vito nog meer bagage in de hoogte kwijt omdat het dak helemaal doorloopt naar achter en dan recht naar beneden, terwijl de XC90 natuurlijk een aflopende daklijn heeft zoals alle SUV’s.
Maar goed, toch ben ik verrast door de ruimte binnenin van de XC90.
Nu, die zou ik nooit hebben overwogen wegens veel te duur : als je bij de configurator kijkt, dan start die vanaf 73k euro BTW in, zonder opties.
Ik heb echter toevallig een heel mooi exemplaar gevonden, nieuw, stockwagen bij een officiële Volvo dealer ; ik veronderstel dat het een MY 2021 is maar dat is niet zo erg.
Het gaat over een B5, hybride met diesel, 235pk, AWD, echt een prachtexemplaar met net de juiste opties.
Bij de Vito, die overigens nog steeds de grootste kanshebber is, ga ik sowieso naar een 119CDI met 190pk (ipv de initiële 116 CDI met 163 pk), dus qua prijs voor mijn configuratie kom ik nu vrijwel gelijk uit met die XC90.
Ik heb echter nogal wat gelezen over de betrouwbaarheid van Volvo, die niet zo goed zou zijn, althans bij enkele modellen toch (vooral de T8 zou hier nogal een zorgenkindje zijn).
Betrouwbaarheid en Volvo, altijd gedacht dat die twee hand in hand gaan. Hoe gaat dit met die B5 ? Betrouwbaar ? Of hebben de Chinezen de boel verprutst ?
Ik weet het, ik kan er maar geen gedacht van maken, maar wat die XC90 betreft, zou ik wel kunnen leven met een wat kleinere bagageruimte tov de Vito.
Ook nog : heb trouwens ook gekeken bij Mercedes naar de V-klasse, nieuwe stockwagens maar niets gevonden binnen mijn budget met de juiste opties (de enige die in aanmerking kan komen zou me 10k meer kosten dan die Volvo, BTW incl.)
Hier en daar idd al wel wat gelezen over problemen met hybride Volvo's, maar het internet kan soms ook een slechte raadgever zijn op dat vlak.
zo'n XC90 speelt toch wel in een heel andere league qua rijgevoel dan een V klasse natuurlijk.
XC90 diesel is altijd wel bekend om zijn dorst verder, maar ik weet niet of dat met de hybride beter is.
Aan jou of de praktische kant van het busje al dan niet doorweegt hé?
Hier en daar idd al wel wat gelezen over problemen met hybride Volvo's, maar het internet kan soms ook een slechte raadgever zijn op dat vlak.
zo'n XC90 speelt toch wel in een heel andere league qua rijgevoel dan een V klasse natuurlijk.
XC90 diesel is altijd wel bekend om zijn dorst verder, maar ik weet niet of dat met de hybride beter is.
Aan jou of de praktische kant van het busje al dan niet doorweegt hé?
Mja, op praktisch vlak kan er niks raken aan de Vito en consoorten, he.
Mochten alle 7-zitters nu zo groot zijn als de XC90, dan zouden er wat meer opties zijn, maar de XC90 is écht wel de grootste in dat segment. Bij Mercedes en BMW betaal je je blauw voor een equivalent van de XC90, en de enige betaalbare die wat in de buurt komt is de Kia Sorento, maar die is dan ook alweer 14 cm korter dan de Volvo en op de derde zitrij is 't weer met knietjes omhoog (wat bij de XC90 wel anders is), maar toch nog deftig wat bagageruimte als je 1 stoel op de derde zitrij neerklapt.
Ik ga natuurlijk niet elke dag met zes personen in de auto zitten, is dus enkel tijdens uitstapjes/reizen. Ja, we hebben de Transit ook nog, maar ik wil gewoon ook eens mijn auto kunnen nemen als we er met 6 opuit trekken. Dat is toch geen 'domme' reden, denk ik.
Mijn kids worden er straks 16, die van mijn vriendin over enkele maanden 8 en 12. Ik denk er 5 jaar mee te rijden, met de nieuwe dan, dus ik denk niet dat mijn tieners binnen de 5 jaar al het huis zullen uit zijn. Wel is het waarschijnlijk zo dat ze, eens ze 18 jaar zijn, niet meer zullen willen meereizen met de 'oude dozen en de 2 andere kinderen'.
Feit is ook dat, eens je geproefd hebt van de ruimte en het praktische van iets als de Vito, het heel moeilijk is om jezelf nog te overtuigen naar een meer traditionele auto te gaan, die minder ruimte heeft en minder praktisch is, maar toch wel meer comfort biedt, zelfs wanneer het een Kia of zo is.
Zoals ik al had gezegd, heb me wat blind gestaard op die enorme praktische ruimte in die Transit Custom maar het is dan ook dom om dat te verwachten van elke 'grote' auto...
Nu, 'k heb nog tijd, aankoop maar gepland rond juni/juli dus 'k ga nog de kans krijgen om jullie te ambeteren op het forum
Edit : nog vraagje over stockwagens.
Ik heb dus die XC90 gevonden, kost 61k BTW incl. bij een officiële Volvo dealer.
Nog eens gekeken bij Mercedes, heb een V-klasse stockwagen gevonden, 250D Avantgarde met min of meer de juiste opties, voor 1k euro meer dan mijn Vito configuratie (is bovendien de kleur die ik zou kiezen), meer bepaald 57k excl. BTW voor de Vito, 58k excl. BTW voor die V-klasse, hoewel er bij die nieuw te bestellen Vito nog een serieus stuk aan kortingen af gaat, en ik vrees dat het bij die V-klasse écht wel netto-netto prijs is.
Probleem is dat de garage waar die XC90 staat in het uiterste oosten van België is, tegen de Duitse grens ; die V-klasse in Sint-Truiden. Voor iemand van West-Vlaanderen is dat een serieus eind bollen.
Nu, ik weet dat bij sommige merken de auto's in de showrooms van de verschillende dealers gewoon onderling uitwisselbaar zijn, bij andere merken dan weer niet. Ik bedoel, ik ben wel bereid die daar te kopen maar is wat ver om op onderhoud te gaan dus ik zou dan liever bij een lokale officiële dealer terecht kunnen.
Comment