Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Caddy Maxi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Caddy Maxi

Na een lange zoektocht naar een auto met 6 plaatsen en deftige bagageruimte ben ik bij de VW Caddy Maxi beland.
    Heb er eentje geconfigureerd, Style uitvoering, met TDI 122pk DSG automaat, quasi full option, kom ik rond de 45k, BTW inclusief.
    Al veel Youtube videos bekeken en reviews gelezen, heel positief. Ga eens proberen een proefrit te verzilveren bij een VW dealer.

Zou mijn eerste VW zijn, hebben een reputatie van goede kwaliteit te zijn, en ergens een beetje de 'net geen premium' te zijn van de 'niet-premium' merken.
    Iemand ervaring met specifiek de nieuwe Caddy, en VW in het algemeen ? Zijn ze hun reputatie waardig ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Mja, de Caddy Maxi is eigenlijk ook een 7-zitter zoals zovelen, net in detail de maxi versie gezien op Youtube. De 2 achterste passagiers zitten dan met hun knieën omhoog, vloer die hoger ligt dan de eerste en tweede zitrij, niet zo ideaal tijdens lange ritten dan...

Comment

Kijk ook eens bij Kia en Hyundai wat je daar hebt voor 45k. Je zal versteld staan. VW en aanverwanten zijn duur voor wat ze te bieden hebben.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Kijk ook eens bij Kia en Hyundai wat je daar hebt voor 45k. Je zal versteld staan. VW en aanverwanten zijn duur voor wat ze te bieden hebben.
        Al gekeken, de Santa Fe en Sorrento zijn te klein, geen volwaardige zitplaatsen achterin... Mijn X-Trail is er ook in 7-zit, maar zoals de Santa Fe en Sorrento is dat eerder 5+2...

Comment

Eerder kijken voor een minibus dan?
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Eerder kijken voor een minibus dan?
            Ben ik aan het doen, he. De Caddy is één van de mogelijkheden, eigenlijk ook geen 7 volwaardige plaatsen, maar een stuk beter dan de Santa Fe bijvoorbeeld.
            Andere mogelijkheden die de revue gepasseerd zijn : Citroën Jumpy/Opel Vivaro, Ford Transit Custom, Mercedes Vito. Van al deze bleef uiteindelijk de Vito over maar eigenlijk is de configuratie met de opties die ik wil pokkeduur (54k euro exclusief BTW).

Ben nu ook aan het kijken naar de Renault Trafic Spaceclass, met alle opties 53k euro, BTW inclusief deze keer...

Comment

Met de huidige Caddy versie ben ik niet bekend, maar zowat al zijn voorgangers hadden echt wel een zeer oncomfortabele ophanging in onbeladen toestand.

Blijft op zich een omgebouwde Golf hé.

Testrijden toch wel zou ik zeggen.

Comment

Mja, heb er gisteren één gezien vlakbij m'n huis, wel de korte versie. Veel kleiner dan ik verwacht had, en de Maxi versie is slechts 35 cm langer.
                'k Vind 'm mooi maar ik is toch wel heel krap met 6...

Edit : ook nog eens dat dashboard in detail bekeken, overal touchbediening (why?), in veel gevallen wel niet echt handig tijdens het rijden bvb. zelfde bediening voor volume en verwarming, je moet gewoon switchen tussen clima en audio, ook nog maar eens met touch bediening, plus je moet effectief naar het scherm kijken, toch niet echt veilig tijdens het rijden...
                Last edited by Kaneda; 03/03/2022, 12:20.

Comment

Working...
                X