Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HEV vs PHEV (Hyundai en Kia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    HEV gebruikt overschot energie om achteraf te gebruiken in een lichte batterij.
    PHEV gebruikt speciaal opgewekte elektriciteit om op te slaan in een zware batterij.

    Wat denk je dat het nuttigste is? HEV is de enige vorm van elektrisch rijden die ik kan apprecieren. Liefst dan nog Toyota of idd deze Koreanen.
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #22
      Niet alle merken gebruiken dezelfde technieken dus niet alles over één kam scheren.
      Niet elke hond is dezelfde en dat is ook zo bij de phev en hev.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #23
        Buiten het prijsverschil zie ik niet veel voordelen om een HEV boven een Phev te kiezen ? Ik heb recent ook een nieuwe Phev in bestelling genomen na zo een wagen 3 dagen uitgebreid getest te hebben op mijn dagelijkse verkeer . Ik kan maar één ding zeggen en dat is dat da spel zalig om rijden was ( voor mijn gebruik want dat moet je ook in achting nemen natuurlijk ) .
        Ik ben er 100% zeker van dat ik heel veel km's op die manier elektrisch kan doen ( en quasi gratis te laden is dan voor mij ) en ik altijd kan rijden waar en hoe ver ik zelf wil. Op vandaag voor mij nog steeds de beste oplossing in afwachting van betere EV laad(snel)mogelijkheden in de toekomst.
        Ik rij al 15 jaar onafgebroken met 6 cilinder tdi's en ik ervaar die Phev met voorsprong als de betere aandrijving ...

        Comment


        • #24
          Gratis ga ik niet kunnen laden : de publieke laadpaal naast het appartementsgebouw kost 0,432 euro per KwH ; hoeveel het me gaat kosten op het werk weet ik nog niet. WLTP range van de Sorento PHEV is 50km op EV, dus waarschijnlijk amper 40km in realiteit. Brandstoftank van 47 liter tov 67 liter voor de HEV. PHEV heeft 265pk, tov 230pk voor de HEV, maar de PHEV weegt wel 150kg meer omwille van de grotere batterij...
          Ook kan je bij de PHEV het afdekzeil niet meer onder de laadvloer opbergen wanneer je de 7 plaatsen gebruikt ; bij de HEV kan dit wel. Komt door de grotere batterij, natuurlijk. Geen deal breaker, maar ergens wel een kleine ergernis toch wel...

          Prijsverschil tussen de gewone HEV en PHEV bij de Sorento is 5000 euro (PHEV is standaard 4WD dus ik vergelijk dan ook met de HEV 4WD). Momenteel staan er bij de dealers verspreid over heel België 20 nieuwe stockwagens te koop : 1 diesel, 18 HEV's en slechts 1 PHEV. Bij Hyundai slechts 2 HEV's, één daarvan met 5 plaatsen dus die valt al af voor mij.

          'k Ga dus moeten kiezen uit een stockwagen, anders is 't bestellen en minimum 13 maand wachten. Slechts 1 PHEV dus lang wachten ga ik niet meer moeten doen, hoewel het wellicht wel duidelijk is om te zien naar welke er het meeste vraag is...
          Last edited by Kaneda; 02/05/2022, 16:42.
          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

          Comment


          • #25
            Het rijbereik hangt vooral af van de rijstijl, de wegen die je neemt en de temperatuur.
            Op papier geven ze een gemiddelde van 52km.
            Al verscheidene keren 68km gehaald en ook al maar 39km.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Ik ben niet echt een sportieve rijder maar ik ga nu ook niet de airco uitzetten om zo veel mogelijk range te behalen. Mocht ik de PHEV kopen dan ga ik op de trajecten waar ik full EV rijd, mijn rijstijl niet aanpassen en rijden zoals ik nu rijd met mijn X-Trail. Ik rij niet als een slak maar rijd defensief, en ga niet onnodig inhalen, tenzij een vervelende traktor.
              Wat ik wel zou doen: de stukken autosnelweg die ik dagelijks doe (ongeveer de helft van mijn woon-werkverkeer) in gewone hybridemodus rijden. Heb een dagelijks traject van rond de 60 km (enkele reis). Op het werk kan ik opladen dus de stukken buiten de snelweg zou ik in principe op full EV kunnen doen (zonder beperkingen op het vlak van airco, etc).

              Maar als je met een ei onder je gaspedaal moet rijden om toch nog wat range te hebben, laat het dan maar.
              Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

              Comment

              Working...
              X