Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid en onderhoudskosten Land Rover Defender

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betrouwbaarheid en onderhoudskosten Land Rover Defender

Ben er nog steeds niet uit...

7-zitter met hybride. Kia Sorento, Hyundai Santa Fe...
    Zat heel dicht bij een beslissing, een Sorento PHEV, in voorraad bij een officiële dealer. 65k...

Mooie auto, maar eigenlijk wel veel geld, voor een Kia...
    Als ik naar premiums kijk, dan zit je wel meteen met hele stevige prijzen : BMW X5, Mercedes GLE, Volvo XC90...

En dan nam ik ook een kijkje naar een auto waar ik al van droom sinds kindsbeen, een Range Rover, gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu, droom ook meteen aan diggelen toen ik de prijs zag.
    Range Rover onbetaalbaar, Discovery van 't zelfde.

Maar er is ook de Defender, die niet meer die ruwe basic 4x4 is van vroeger. Prijs vanaf 58k, diesel weliswaar. De PHEV vanaf 68k... (2l benzine met elektromotor, 404pk, BIV 46 euro, 280 euro per jaar). Prijzen opties lopen snel op maar ik kon toch aftikken op 76k... Defender 110 met lange wielbasis en 7 plaatsen.
    11k meer dan de Sorento, maar 't is wél een Land Rover.
    Grote nadeel, geen stock en levering van rond 1 jaar, behalve voor de PHEV versies, dus kan minder zijn maar veel zal 't niet schelen (melding op de site zelf).

Maar hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid en onderhoudskost van zo'n ding ? Reputatie van Jaguar/Land Rover is ook niet meteen de beste op dat vlak.
    Iemand ervaring ?

Edit : never mind, PHEV is niet verkrijgbaar met 7 plaatsen, enkel de MHEV... Pff, autobouwers houden niet van grote gezinnen...
    Last edited by Kaneda; 06/05/2022, 15:48.
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Jij bent zeker tweeling van sterrenbeeld LOL....

Van een VW Caddy naar dit, is wel even iets anders ;-)

Persoonlijk ken ik toch wel wat mensen die met een Range rijden, en ik ken er nog geen énkele die niet één of ander stom probleem aan de hand gehad heeft.
    Goeie vriend van me onlangs nog met zijn Velar van 2j oud, en amper 30K km. Zware elektro storing, die hem met 2 kinderen op de achterbank heeft doen stranden langs de snelweg.
    Auto staat ondertussen al een maand in de garage, zonder oplossing.

Nieuwe Defender staan op youtube ook wel wat staaltjes van onbetrouwbaarheid, maar geen persoonlijke ervaring mee.

Een PHEV met zo'n complexe techniek zou ik toch nooit aandurven bij Landrover.

Comment

Mja, net gezien dat de PHEV er niet is met 7 plaatsen. De MHEV diesel is onbetaalbaar qua taksen (meer dan 6000 euro BIV...).

En ja, heb al van alles overwogen, van Caddy tot New Multivan en Sorento, maar 't is verdomd frustrerend om een auto te vinden voor een groot gezin, waarvoor je je niet blauw betaalt aan taksen, en waarvoor je over 5 à 6 jaar nog een deftige inruilwaarde mag verwachten...

Om in extremen te vallen : ik zou zelfs iets als een Dacia Jogger overwegen maar de motorisatie is veel te licht, en om eerlijk te zijn is die Jogger wat aan de kleine kant. Er komt een hybride aan maar pas volgend jaar. Dacia is blijkbaar ook bezig aan een 7-zitter die groter is dan de Jogger, maar wanneer die uitkomt... Ook de Caddy komt volgend jaar in hybride versie. Maar dus volgend jaar.
      Benzine en diesel koop ik liever niet meer, want ik voel het aan m'n kleine teen dat je die over 5 jaar aan de straatstenen niet meer kwijt geraakt.
      Last edited by Kaneda; 06/05/2022, 16:09.

Comment

Als je nog kan wachten... VW ID Buzz.
        De Mod Y zou ook in versies komen met 7 zetels (misschien is een ombouw te vinden)?

Of een Mod X als tweedehands?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
          ..11k meer dan de Sorento, maar 't is wél een Land Rover...

..Maar hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid en onderhoudskost van zo'n ding ? Reputatie van Jaguar/Land Rover is ook niet meteen de beste op dat vlak...

Dus ik zou eerder zeggen "fucking 11k meer dan de Sorento, en dat voor een godgeklaagde Land Rover ... "

Comment

Maandag heb ik de Santa Fe PHEV. Komende van Audi ben ik benieuwd. Maar de testrit die ik er al mee deed doet vermoeden dat het niet de verkeerde keuze is. Alledaags gebruik zal het nu moeten bevestigen.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Als je nog kan wachten... VW ID Buzz.
              De Mod Y zou ook in versies komen met 7 zetels (misschien is een ombouw te vinden)?

Of een Mod X als tweedehands?
              Niet klaar voor full EV...

Comment

Working...
              X