Ben er nog steeds niet uit...
7-zitter met hybride. Kia Sorento, Hyundai Santa Fe...
Zat heel dicht bij een beslissing, een Sorento PHEV, in voorraad bij een officiële dealer. 65k...
Mooie auto, maar eigenlijk wel veel geld, voor een Kia...
Als ik naar premiums kijk, dan zit je wel meteen met hele stevige prijzen : BMW X5, Mercedes GLE, Volvo XC90...
En dan nam ik ook een kijkje naar een auto waar ik al van droom sinds kindsbeen, een Range Rover, gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu, droom ook meteen aan diggelen toen ik de prijs zag.
Range Rover onbetaalbaar, Discovery van 't zelfde.
Maar er is ook de Defender, die niet meer die ruwe basic 4x4 is van vroeger. Prijs vanaf 58k, diesel weliswaar. De PHEV vanaf 68k... (2l benzine met elektromotor, 404pk, BIV 46 euro, 280 euro per jaar). Prijzen opties lopen snel op maar ik kon toch aftikken op 76k... Defender 110 met lange wielbasis en 7 plaatsen.
11k meer dan de Sorento, maar 't is wél een Land Rover.
Grote nadeel, geen stock en levering van rond 1 jaar, behalve voor de PHEV versies, dus kan minder zijn maar veel zal 't niet schelen (melding op de site zelf).
Maar hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid en onderhoudskost van zo'n ding ? Reputatie van Jaguar/Land Rover is ook niet meteen de beste op dat vlak.
Iemand ervaring ?
Edit : never mind, PHEV is niet verkrijgbaar met 7 plaatsen, enkel de MHEV... Pff, autobouwers houden niet van grote gezinnen...
7-zitter met hybride. Kia Sorento, Hyundai Santa Fe...
Zat heel dicht bij een beslissing, een Sorento PHEV, in voorraad bij een officiële dealer. 65k...
Mooie auto, maar eigenlijk wel veel geld, voor een Kia...
Als ik naar premiums kijk, dan zit je wel meteen met hele stevige prijzen : BMW X5, Mercedes GLE, Volvo XC90...
En dan nam ik ook een kijkje naar een auto waar ik al van droom sinds kindsbeen, een Range Rover, gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu, droom ook meteen aan diggelen toen ik de prijs zag.
Range Rover onbetaalbaar, Discovery van 't zelfde.
Maar er is ook de Defender, die niet meer die ruwe basic 4x4 is van vroeger. Prijs vanaf 58k, diesel weliswaar. De PHEV vanaf 68k... (2l benzine met elektromotor, 404pk, BIV 46 euro, 280 euro per jaar). Prijzen opties lopen snel op maar ik kon toch aftikken op 76k... Defender 110 met lange wielbasis en 7 plaatsen.
11k meer dan de Sorento, maar 't is wél een Land Rover.
Grote nadeel, geen stock en levering van rond 1 jaar, behalve voor de PHEV versies, dus kan minder zijn maar veel zal 't niet schelen (melding op de site zelf).
Maar hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid en onderhoudskost van zo'n ding ? Reputatie van Jaguar/Land Rover is ook niet meteen de beste op dat vlak.
Iemand ervaring ?
Edit : never mind, PHEV is niet verkrijgbaar met 7 plaatsen, enkel de MHEV... Pff, autobouwers houden niet van grote gezinnen...
Comment