Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hybride, 7 plaatsen, uitstoot max. 50g

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hybride, 7 plaatsen, uitstoot max. 50g

Samengezeten met de boekhouder van mijn vriendin. Zij is zelfstandige en gaat van bedrijfsstructuur veranderen en ik stap ook mee in de zaak.
    Zij rijdt momenteel met een Ford Transit Custom 2L diesel, dubbele cabine met 6 plaatsen, lichte vracht dus.
    Wanneer die afgeschreven is, is de kans groot dat ze naar de nieuwe Transit Custom gaat overstappen ; nog niet full EV, maar we gaan ervan uit dat die ook in een PHEV versie beschikbaar zal zijn.

Ik wil dus overstappen naar een 7-zitter (is al uitgebreid aan bod gekomen hier op het forum ), maar om het fiscaal interessant te houden, ga ik dus voor een PHEV.
    De voor de hand liggende keuze is dus een Kia Sorento PHEV, uitstoot is lager dan 50g. Ook de Volvo XC90 T8 Recharge komt hiervoor in aanmerking, een flink stuk duurder, maar goed, ergens in het achterhoofd te overwegen.

Heb de markt al wat afgeschuimd maar ik vind enkel deze twee. Zijn er eventueel nog die ik misschien over het hoofd gezien heb ?
    Voorwaarden zijn dus 7 plaatsen, en uitstoot max. 50g...
    Wil in de loop van juni een beslissing maken.

Ik ben benieuwd !
    Last edited by Kaneda; 09/05/2022, 20:12.
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Santa Fe PHEV. Sinds vandaag in bezit en de eerste 100km zijn alvast zeer goed meegevallen. Geen gekraak of gepiep. Voldoende power om mee te kunnen en in te halen. En vooral zalige zitpositie.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Santa Fe PHEV. Sinds vandaag in bezit en de eerste 100km zijn alvast zeer goed meegevallen. Geen gekraak of gepiep. Voldoende power om mee te kunnen en in te halen. En vooral zalige zitpositie.
      Ja, ok, Santa Fe en Sorento liggen in hetzelfde mandje, he. Zelfde aandrijflijn.
      Maar leuk om te horen dat je tevreden bent.

Comment

Kan je dan nog een optie nemen op de Volvo?
        Die zaten toch boven de 50 tenzij je een kale neemt.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Kan je dan nog een optie nemen op de Volvo?
          Die zaten toch boven de 50 tenzij je een kale neemt.
          Op de algemene infopagina van de XC90 Recharge staat er 30g/km CO2.
          Nu, denk niet dat ik met een vanafprijs van 91k nog veel zou toevoegen, hij is al redelijk goed uitgerust.
          Edit : kom op 94k (20 inch velgen ipv 19, light pack, blue denim carrosseriekleur, beige leren interieur, donker getinte achterruiten).

Prachtige wagen, maar die prijs, he...
          Mild Hybrid B5, identiek zelfde uitvoering : 82k, maar goed, met een uitstoot van 180g/km word je fiscaal afgestraft, natuurlijk, met een restwaarde die keldert...

Eigenlijk liever een X5 e45, en ik dacht dat die ook bestond in een 7-seater versie, maar op de site van BMW zie ik niets staan hierover.
          Ik ga ervanuit dat het een beetje is zoals bij de Land Rover Defender, de 7-zitter is er alleen in mild hybrid diesel, niet in plug-in hybrid benzine ; wanneer ik kijk op de configurator dan zie je dat het laadvlak in de koffer ietwat hoger is dan in de niet plug-in versie, om plaats te maken voor de batterij, veronderstel ik, dus 7 zitplaatsen zijn niet mogelijk.
          Zal ook zo zijn met de X5.
          Er zit wat rek op mijn budget maar mocht ik voor Volvo of BMW gaan dan zou de rekker toch serieus afzien...

Toch wel straf dan dat Hyundai en Kia het wél voor mekaar krijgen met auto's die een kleine 20 cm korter zijn dan zo'n XC90.
          Uiteindelijk zou ik toch wel voor een Kia gaan (Hyundai valt af want niks van stock) : 65k voor een PHEV van Kia is best wel veel geld, maar hij schijnt wel heel goed te zijn ; anderzijds mag ik er bij Volvo nog 30k bijrekenen.
          Zal wel perfect afgewerkt zijn en ik weet dat uit ervaring : mijn vriendin heeft naast de Transit ook nog een V40 D4, is al 5 jaar oud maar elke keer dat ik er al mee gereden heb, had ik steeds een smile op mijn gezicht en een 'verdomme, da's toch een goeie auto' in mijn achterhoofd.
          Last edited by Kaneda; 10/05/2022, 22:07.

Comment

Schoonzus heeft de eerste generatie T8 en deze kan niet meer volledig ingebracht worden.
            Ze zullen al wat aangepast hebben.
            den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Schoonzus heeft de eerste generatie T8 en deze kan niet meer volledig ingebracht worden.
              Ze zullen al wat aangepast hebben.
              de nieuwste versies kunnen nu een 75km op ellentriek volgens WLTP
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

gle 350de doet 100km, en ook 7 plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  gle 350de doet 100km, en ook 7 plaatsen
                  Zelfde als bij Land Rover, 7 plaatsen niet mogelijk met PHEV...
                  In de configurator zie je bij de categorie 'Stoelen en banken' inderdaad een optie staan voor een derde zitrij, behalve bij de plug-in...
                  Last edited by Kaneda; 11/05/2022, 18:54.

Comment

Toch nog maar eens langsgaan bij Volvo, die XC90 blijft in het achterhoofd hangen, en de ogen van mijn vriendin fonkelen ietwat meer wanneer ik over een XC90 praat ivm de Sorento (zonder twijfel omdat ze al verschillende Volvo's in het verleden heeft gehad )

Niks van stock met T8, echter, dus heel benieuwd naar de leveringstermijn...

Comment

Zoals overal, beslist uiteindelijk toch meestal de vrouw, omdat mannen niet kunnen kiezen.... helemaal herkenbaar LOL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Zoals overal, beslist uiteindelijk toch meestal de vrouw, omdat mannen niet kunnen kiezen.... helemaal herkenbaar LOL
                        Dat mannen niet kunnen kiezen... wel, ga ik niet tegenspreken

Comment

Zaterdag naar de dealer geweest, offerte laten maken :
                          XC90 Recharge T8 Bright
                          Plus uitvoering
                          Metaalkleur Thunder Grey

Opties :
                          21" met 8 multispaken, Black/Diamond Cut
                          Donkergetinte achterruiten
                          Comfortzetels, Amber geventileerd Nappa leder
                          Light Pack
                          Volvo Guard alarmsysteem
                          360 graden camera met bovenaanzicht
                          Verwarmbare voorruit met elektrische ontdooiingsfunctie
                          Trekhaak met halfautomatische wegklapfunctie

Voor de rest is de standaarduitrusting van de Plus uitvoering gewoon 'af'.

1 jaar leveringstermijn... Nu, was te verwachten he, maar goed, 't is niet anders.
                          Ze hadden een aantal jonge tweedehands modellen staan, ook T8 met heel weinig km, maar MY2021 dus uitstoot 47g ipv 30...
                          Ook heel mooi uitgerust maar uiteindelijk niet zo interessant gezien de prijs voor een nieuwe met alle kortingen eraf niet zo heel veel hoger is.

We gaan er eens 'over slapen', zoals er gezegd wordt, maar feit is dat we er allebei weg van zijn

Comment

Dat is wat men noemt een leuke premium mobiel.

Moest je hem kiezen, zeker een topic van openen hier zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Dat mannen niet kunnen kiezen... wel, ga ik niet tegenspreken
                              Dan ben ik toch een dikke uitzondering.
                              Ik kan héél snel beslissen.
                              Als het goed aan voelt, dan zeg ik snel ja.
                              En dat is dan zowel geldig voor een auto als voor een nieuwe broek.
                              Bij shoppen voor kledij versla ik mijn vrouw probleemloos als je meet in €/h. Kijk naar het totaal, en daar verslaat zij me.

Als ik een paar schoenen zie die me aan staan, en ze passen is het heel snel beklonken. Mijn vrouw wil dan eerst nog 3 andere winkels zien.

Voor mijn volgende auto: 1 testrit met een Tesla en verder wat gespeel in de configurators van Audi en BMW, en de beslissing was genomen. (Tesla dus)

Comment

Dat is wat men noemt een leuke premium mobiel.

Moest je hem kiezen, zeker een topic van openen hier zou ik zeggen.
                                Ga ik zeker doen. Mochten we hem bestellen, zullen de foto's ongetwijfeld niet snel volgen, eerst nog Kerstmis en Pasen vieren

Ik had heel graag de Wolmix gehad voor het interieur omdat ik eerlijk gezegd leer niet echt een must vind maar dan moesten we al naar de Ultimate uitvoering gaan kijken, en dan zou ik geneigd zijn om gewoon alle opties erop te gooien (luchtvering, B&W audiosysteem, etc.) maar 't is al welletjes zo, kost zo al een flinke duit

Maar goed, ben al content dat ik qua carrosseriekleur en interieur geen zwart moest kiezen want dat ben ik gewoon spuugzat

Comment

Veel spannende kleuren kan je tegenwoordig sowieso al niet meer kiezen op een auto hé? Maar dat grijs zal'm wel goed staan.

Comment

Veel spannende kleuren kan je tegenwoordig sowieso al niet meer kiezen op een auto hé? Maar dat grijs zal'm wel goed staan.
                                    Mijn vriendin zou ongetwijfeld volledig zwart kiezen, zowel carrosserie als interieur, maar voor mij was dat resoluut 'neen'.
                                    Was ofwel de combinatie Denim Blue carrosseriekleur en Blond nappaleer voor het interieur (vind ik persoonlijk 'af') ofwel dan Thunder Grey en Amber nappaleer ; dat blauw vond ze maar niks dus wordt het Thunder Grey.
                                    Ik moet toegeven, de combinatie met dat Amber leer is toch ook wel chic.

Comment

Indien het budget en mijn autokeuze het toelaat, wordt mijn volgende interieur ook absoluut terug een licht.

Heb dat al 2 keer gehad, en het geeft een auto zoo veel meer ruimte gevoel binnen in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dan ben ik toch een dikke uitzondering.
                                        Ik kan héél snel beslissen.
                                        Als het goed aan voelt, dan zeg ik snel ja.
                                        En dat is dan zowel geldig voor een auto als voor een nieuwe broek.
                                        Bij shoppen voor kledij versla ik mijn vrouw probleemloos als je meet in €/h. Kijk naar het totaal, en daar verslaat zij me.

Als ik een paar schoenen zie die me aan staan, en ze passen is het heel snel beklonken. Mijn vrouw wil dan eerst nog 3 andere winkels zien.

Voor mijn volgende auto: 1 testrit met een Tesla en verder wat gespeel in de configurators van Audi en BMW, en de beslissing was genomen. (Tesla dus)
                                        Idem hier.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                        X