Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hybride, 7 plaatsen, uitstoot max. 50g

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De kogel is door de kerk : deze voormiddag een XC90 besteld, vermoedelijke levering in mei 2023...

XC90 Recharge T8 AWD plug-in hybrid
    Dark thema
    Plus uitvoering
    Metaalkleur Vapour Grey (vanaf MY2023 is Thunder Grey niet meer te verkrijgen op de XC90, werd vervangen door Vapour Grey)

Opties :
    21" met 8 spaken, Black/Diamond Cut
    Donkergetinte achterruiten
    Sportzetels, Midnight Zink wol/textiel (vanaf MY2023 ook verkrijgbaar op de Plus uitvoering, voorheen enkel op de Ultimate)
    Light Pack
    360 graden camera met bovenaanzicht
    Verwarmbare voorruit met elektrische ontdooiingsfunctie
    Trekhaak met halfautomatische wegklapfunctie

Onder de huidige omstandigheden valt de leveringstermijn nog ergens mee, maar het wachten wordt ongetwijfeld lastig
    Last edited by Kaneda; 02/08/2022, 18:09.
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

uiteindelijk uw goesting gevonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        uiteindelijk uw goesting gevonden
        Kan je wel zeggen

Comment

Dikke bak. Toch wel een klasse of 2 hoger dan je eerst in gedachten had ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Dikke bak. Toch wel een klasse of 2 hoger dan je eerst in gedachten had ;-)

Awel ja, ge leeft maar één keer, wordt gezegd

Comment

Nog eventjes wachten, levering zal hoogstwaarschijnlijk voor juni zijn. We tellen af

Ook gemerkt dat de XC90 nu de enige 7-zitter is die in PHEV versie verkrijgbaar is : de Santa Fe en ook de Sorento zijn er nu enkel nog in HEV uitvoering. Vreemd.

Comment

Onderdelen tekort nog steeds waarschijnlijk hé?

En België is jammer genoeg voor de meeste merken een peanuts markt, vrees ik.
                Zeker voor de Koreanen.

Comment

De leveringsdatum komt dichterbij, normaal gezien eind mei, begin juni dit jaar.
                  Alleen... ondertussen veel filmpjes en reviews bekeken en gelezen en iets ontdekt dat ik beter op voorhand had gecheckt...

Sinds ongeveer anderhalf jaar hebben Volvo's het Google infotainment systeem aan boord, met geïntegreerde Google Maps, etc. Dat is allemaal prima, maar er is één onderdeel van dat systeem dat een enorme stap achteruit maakt tov het vroegere Sensus systeem, nl. het bestuurdersdisplay.
                  Bij andere merken, en om dan rechtstreeks concurrenten van Volvo te nemen, BMW, Audi en Mercedes, heb je voor zowel het centrale als het bestuurdersdisplay verschillende instelmogelijkheden én weergavemogelijkheden.
                  Niet zo bij Volvo, blijkt nu. Er zijn slechts 2 weergavemodi, Navigation en het zogenoemde 'Calm'. De eerste spreekt voor zichzelf : twee halve klokjes links en rechts en de kaart van de navigatie in het midden. Schakel je over naar Calm, dan staan de klokjes er nog steeds, maar verdwijnt de kaart om plaats te maken voor... een zwart vlak. En that's it. Geen andere opties, geen andere weergave, nada.

Maar goed, niet aan gedacht want ik ging ervanuit dat die verschillende weergavemodi vanzelfsprekend waren vandaag de dag. De fun is er voor mij toch een stuk van af, ook al omdat naast dat povere bestuurdersdisplay blijkt dat dat Google systeem nogal wat bugs heeft af en toe. Nu, de verkoopovereenkomst annuleren zal hoogstwaarschijnlijk niet meer kunnen, ook al is de auto nog niet in productie gegaan.

Veel mensen zouden hier waarschijnlijk niet zo zwaar aan tillen maar ik wel. Eigen schuld, dikke bult dan maar...

Comment

Om die reden een auto annuleren zou ik wel redelijk hilarisch vinden, eerlijk gezegd.

Was er dan geen auto beschikbaar voor een testrit destijds?
                    Als je dat zo belangrijk vindt, zou ik dat toch eerst willen zien dan.

Ik vind al die toeters en bellen media tegenwoordig veel vaker storend dan iets toe te voegen aan het rijden.
                    Keep it simple is mijn motto daarin.

Maar ieder zijn meug natuurlijk.

Comment

Heb Volvo België gecontacteerd...

Er zou momenteel nog geen update gepland zijn wat betreft de weergavemogelijkheden voor het bestuurdersdisplay maar men zegt mij dat Volvo de klantenervaring voortdurend wil blijven verbeteren en dat ze het aanbod van applicaties en functies in de Google OS wagens willen blijven uitbreiden.

Wat er wel sowieso al aankomt is integratie van Apple Maps op het bestuurdersdisplay via de volgende OTA update. Is niet echt een verbetering tov van Google Maps op het display maar het is toch iets. In elk geval blijf ik hopen dat ze in de (nabije) toekomst op z'n minst nog iets doen met dat 'zwarte gat'...

Alle feedback van elke klant wordt sowieso doorgegeven naar het moederbedrijf in Zweden. We leven op hoop...

Edit : eventjes rondgekeken op anderstalige forums en de algemene opvatting is toch dat Google OS in de recente Volvo's wel goed is, maar zeker nog aanvoelt als een 'work in progress'.​

Comment

Hij is er !

Nu, zorgen gemaakt om niks, dat bestuurdersdisplay is uiteindelijk meer dan ok als je de navi modus kiest. Meer heb je niet nodig, uiteindelijk.
                        Sowieso een dijk van een auto, heel tevreden. En natuurlijk heb ik het nu nog heel eventjes VEEEEEEL te druk om foto's te nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Wat er wel sowieso al aankomt is integratie van Apple Maps op het bestuurdersdisplay via de volgende OTA update. Is niet echt een verbetering tov van Google Maps op het display maar het is toch iets.
                          Apple Maps op Android???

Comment

proficiat !

hoe zit dat eigenlijk, zo'n ota update...moet je dat ergens in een menu aanklikken, zegt de app of de auto dat, krijg je een fax?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              proficiat !

hoe zit dat eigenlijk, zo'n ota update...moet je dat ergens in een menu aanklikken, zegt de app of de auto dat, krijg je een fax?
                              De kennisgeving gebeurt met de tam-tam of met rooksignalen.
                              Ik krijg ze automatisch binnen, de meeste updates installeren zichzelf en dan krijg ik een melding op het scherm dat de installatie is gelukt.
                              Bij grotere updates waarbij de auto gedurende een iets langere periode niet te gebruiken is, wordt er gevraagd of de installatie ervan mag starten bij het verlaten van de auto, de vermoedelijke tijd nodig wordt dan aangegeven.
                              Ik vermoed dat dit ongeveer hetzelfde verloopt bij andere merken.

Comment

ok mersie !

Comment

Working...
                                X