Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadoplossing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Laadoplossing

    Hoi iedereen,
    Laatst in januari een phev besteld - mja eigenlijk omdat het niet anders kon als bedrijfswagen (fiscaal gezien dan)
    We huren een garage in een app-blok rechtover onze woonst. Daar hangen de garages aan een gemeeschappelijke teller. Ik zou eventueel zelf een laadbox willen voorzien en de eigenaars aldaar hebben mij gezegd, kijk eens voor een oplossing en laat ons weten, want ja, in de toekomst gaan er hier wellicht meer wagens een stuk elektrisch worden etc.
    Heb via de garage geinformeerd, heb via edi geinformeerd - antwoord garage: best eens op de markt kijken wat er mogelijk is, want de firma waar het merk mee samenwerkt heeft een enorme achterstand blabla - maw, we verkopen u graag een wagen, maar voor de rest, trek uw plan. Heb ook al een maand geleden contact opgenomen met EDI - nougabollen reactie al. Een paar vraagjes:
    1) Welke oplossing zouden jullie overwegen om de wagen te kunnen opladen in een huurgarage? Zo'n box hangen, of gewoon zo'n specifieke kabel die verbruik meet en direct kan factureren (zonder gedoe met gemeenschappelijke tellers). Zo'n box, los van de installatiekost - is dat te verhuizen ook, in geval dat we om een of andere reden ooit moeten verhuizen? Veel verschil ts gewoon stopcontact en laadpunt is er precies niet want die wagen heeft blijkbaar een max laadvermogen van 3.3 kW
    2) Iemand een suggestie bij welke firma ik kan informeren naar offerte - wagen is voorzien te leveren ergens januari, dus hopelijk tijd genoeg om een oplossing te bekomen (laadpalen zijn er niet echt in de buurt)
    dank voor de suggesties!

  • #2
    Heb eentje hangen van Pluginvest op 7,3Kwh. Met een 220v ladertje duurt het uuuuuuren.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      het blijft puur gokken met weinig info wat er ligt van electriciteit, maar als dat over een gemeenschappelijke teller gaat twijfel is sterk of meerdere plaatsen aan 2.8kw gaan kunnen laden zonder allemaal afzonderlijk te gaan...als de wagen maximaal laadt aan 3.3kw heeft het ook geen zin zwaarder te gaan, hoe groot is de batt van de plu-in? dat krijg je vast mooi vol op een nacht hoor...
      je stopcontact moet eigenlijk ook op min 16a staan

      Comment


      • #4
        De vraag zal al zijn of je in de garagebox een Wallbox mag hangen/plaatsen. In principe mag het VME het niet weigeren evenals de syndicus niet uiteraard. Die laatste zou hierin een tegemoetkomende rol kunnen spelen door alvast de verzekering te bevragen, de brandweer en een schrijven te richten aan alle eigenaars. Begin er maar alvast aan want de tijd vliegt snel.
        Succes!


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          het blijft puur gokken met weinig info wat er ligt van electriciteit, maar als dat over een gemeenschappelijke teller gaat twijfel is sterk of meerdere plaatsen aan 2.8kw gaan kunnen laden zonder allemaal afzonderlijk te gaan...als de wagen maximaal laadt aan 3.3kw heeft het ook geen zin zwaarder te gaan, hoe groot is de batt van de plu-in? dat krijg je vast mooi vol op een nacht hoor...
          je stopcontact moet eigenlijk ook op min 16a staan
          Op dit moment is er daar eentje die heel af en toe eens z'n wagen in het stopcontact hangt. Zeker niet alle dagen. Is een zekering met 16A, weet niet of het daar monofase/3fase is, kan niet in die kast en heb al nagevraagd maar nog geen antwoord. Maar ja, in de toekomst kan dat wel veranderen en als er meerderen een wagen gaan beginnen hangen, gaat dat niet lukken natuurlijk. Batterij is 11kWh. Mocht ik zelf eigenaar zijn, zou ik dat sowieso organiseren voor die plek. En als huurder wil ik dat ook wel doen, maar ja, elke keer als er nieuwe huurders gezocht worden voor het appartement, heb ik het risico de garage te verliezen. Verkopen wil ze niet doen en in de buurt zoeken we al jaren naar iets om te kopen, tot nu toe tevergeefs. Vandaar: worst case, kan ik zo'n wall box afkoppelen en verhuizen, of eens dat hangt, hangt dat? Anders ben ik beter met zo'n mobiele kabel - dan nog kan ik vragen om een rechtstreeks punt naar de meterkast. Enfin is allemaal wat nieuw en probeer mij zo goed te informeren, maar jongens toch, wat een gedoe om iemand te pakken te krijgen voor gewoon wat info (ik bedoel dan weer, bij garage moet ik al niet zijn, heb me al dik beklaagd de wagen besteld te hebben daar en edi geen reacties, vandaar de vraag waar ga ik best nog mijn licht opsteken hierover)

          Utah, merci voor de tip, ik zal eens horen bij die pluginvest

          Metaxa - dank u, zie voila, weeral iets geleerd ivm verzekering en co!

          Comment


          • #6
            De box kan je de rest van je leven meenemen als je wil.
            Eigenlijk stelt het allemaal niet veel voor hoor.
            Je bent meestal goedkoper om zelf een box naar keuze te kopen en te laten installeren door een elektricien.
            Kabel van 10mm van de kast naar de garage trekken en 15 minuten om die box op te hangen en aan te sluiten.
            Meer is het niet.

            Sites zoals deze kunnen je ook al verder helpen.



            Heb zelf de WB pulsar plus.
            Neemt heel weinig plaats in en kan tot 22Kw aan.
            Natuurlijk moet de thuis installatie dat ook aankunnen.
            Met 16A 1fase is 3,7 geen probleem.
            Last edited by Gixxer; 09/06/2022, 11:12.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #7
              Die verhuurder moet iets regelen.
              Als jij een wallbox hangt, dan moet er sowieso een nieuwe kabel naar de zekeringskast, en daar mag jij niet aan komen.

              Verder, als er meerdere laders komen moet hij mogelijk een zwaardere aansluiting vragen, en dan load balancing inzetten.
              Als er 10 garageboxen zijn, en iedereen installeert een 11kW lader, dan gaat die geen 100kW aansluiting vragen, dat is peperduur.
              Het zal eerder een 30 kW aansluiting worden en dan wordt het vermogen verdeeld. Gemiddeld gezien zal dat geen probleem zijn.

              Maar... er zal nood zijn aan een automatische facturatie. Iedere gebruiker krijgt een laadsleutel en afhankelijk wat je laadt krijg je een factuur.

              Met je PHEV kan je normaal ook laden aan een gewoon stopcontact. Maar ook dat wordt best aangerekend.

              Bij ons zorgt de leasingsmaatschappij voor een "laadoplossing". Ik krijg een laadbox en 2 kaarten.
              De ene kaart kan ik gebruiken voor laden op kosten van het bedrijf, de andere is voor de eventuele privé auto.
              Via een internet aansluiting worden mijn laadkosten aan het bedrijf aangerekend, en krijg ik dat geld terug.

              Comment


              • #8
                Super, bedankt Gixxer en Tommie1 - hiermee kan ik ook al wat verder! Mja er zijn daar verschillende eigenaars natuurlijk, dus zal afhangen van hoe die alles willen regelen, maar zoals gezegd, er is maar eentje vandaag met een plug in - kan me best voorstellen dat het iedere voor zich zal zijn (tenminste, op dit moment). Maar met de info die ik hier kreeg, kan ik al wat geen bundelen en daar afdroppen. Ook via de leasing eens checken of die een oplossing ter plekke kunnen aanbieden. Dank jullie allemaal!

                Comment

                Working...
                X