Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke plug-in-hybride?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke plug-in-hybride?

Vorige week kreeg ik de melding dat ik om fiscale redenen een nieuwe firmawagen mag kiezen. Momenteel zeer tevreden van mijn huidige Mercedes C180 AMG-line van 2019.

Om die reden eerst naar Mercedes geweest voor een nieuwe C300e. Levertijd zit echter op januari 2024 plus ik krijg niet echt het gevoel van een nieuwe wagen te hebben als ik vergelijk met mijn huidige C.
    Daarom ook eens langsgeweest bij BMW voor de facelift van de 3-serie. Interieur is iets moderner geworden door het grote scherm maar de afwerking scoort iets lager dan mijn huidige C.
    Omwille van de korting via mijn werkgever was het mogelijk een fijn uitgeruste BMW 320e touring samen te stellen (M-sportpakket, Dravitgrau, 19" velgen, ... ).

VW Arteon Shooting Brake, VW Tiguan R-Line, Skoda Superb Sportline, Audi Q3 S-line vallen allemaal duurder uit dan de BMW.
    Iemand nog andere voorstellen of eventuele tips?

2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Nieuwe 3 Touring ziet er toch wel super uit, vind ik. Anders V60 T6 misschien ?
    Drie weken geleden een Volvo besteld, wordt normaal geleverd in mei 2023, geen idee of dat ook voor de V60 geldt...
    Last edited by Kaneda; 18/08/2022, 12:34.
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Mazda cx60?

Comment

Hier net ook een Mazda CX60 besteld door een collega. Ik heb hem eergisteren live gezien, toen ze hem ging test rijden.
        Echt wel een leuke auto met puike afwerking. Levertijd FEB 2023

Lekker dikke benzine er ook nog bij in.

Wel raar dat de Q3 S-line duurder uitvalt dan de BMW.
        Dat vind ik zelf niet terug op de configurator van Leaseplan bv.

Ik sta zelf ook voor de keuze, ergens begin volgend jaar, en de Mazda staat in ieder geval ook hoog op mijn lijstje.

Comment

Uit nieuwsgierigheid eens een 320e X-Drive Touring en een V60 T6 Recharge geconfigureerd met min of meer dezelfde uitrusting. Beide AWD (de V60 is er alleen maar in AWD dus xdrive aan de BMW kant), de BMW 204 pk en CO2 uitstoot van 34-47g, de Volvo 350 pk en CO2 uitstoot 18-25 g.

Kom op een dikke 69K voor de BMW met diverse opties (M-pakket, 19 inch velgen, Sensatech interieur, comfort pack, Harman Kardon...), net geen 71k voor de Volvo met opties (Plus uitvoering, 19 inch velgen, donkergetinte achterruiten, Woolblend interieur, 360° camera, Harman Kardon...)

Ben de laatste maanden actief op zoek gegaan naar een nieuwe PHEV en uiteindelijk bij Volvo XC90 beland omdat ik 7 zitplaatsen nodig heb. Ben, na een omweg bij Kia en Hyundai (niets van de VAG groep kon mij bekoren), ook bij BMW (X5), Mercedes (GLE) en Land Rover (Defender 110) gaan kijken, maar jammer genoeg hadden deze laatste 3 geen PHEV met 7 zitplaatsen.
          De X5 stond me ook enorm aan en had die ook een versie met 7 plaatsen gehad, dan had de keuze waarschijnlijk nog heel moeilijk kunnen worden.

Is mijn eerste premium die ik heb besteld en best wel in mijn nopjes. Zal jou wellicht worst wezen maar door mijn zoektocht heb ik toch wel voor de eerste keer van heel dichtbij kennis gemaakt met de 'premiums' en ik denk echt wel dat ik mijn keuze in de toekomst ga beperken tot ofwel Volvo of BMW omdat zij voor mij de meest positieve indruk hebben nagelaten.
          My 2 cents, for what it's worth...
          Last edited by Kaneda; 18/08/2022, 13:02.

Comment

Bij mij is het een beetje omgekeerd.
            Ik rij al zowat heel mijn professionele leven met premium leasing merken, op een uitstapje naar Renault en Peugeot na.

Juist daarom wil ik eigenlijk wel eens met iets anders rijden nu.

Jouw XC90 is wel top notch uitgerust natuurlijk, maar de tijd dat de verschillen tussen iets meer modale modellen énorm waren tussen premium en niet premium merken ligt ook al wel een tijdje achter ons, naar mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Hier net ook een Mazda CX60 besteld door een collega. Ik heb hem eergisteren live gezien, toen ze hem ging test rijden.
              Echt wel een leuke auto met puike afwerking. Levertijd FEB 2023

Lekker dikke benzine er ook nog bij in.

Wel raar dat de Q3 S-line duurder uitvalt dan de BMW.
              Dat vind ik zelf niet terug op de configurator van Leaseplan bv.

Ik sta zelf ook voor de keuze, ergens begin volgend jaar, en de Mazda staat in ieder geval ook hoog op mijn lijstje.
              De auto wordt aangekocht en is dus geen leasing. Via het bedrijf krijgen we een serieuze korting bij BMW waardoor deze goedkoper uitvalt dan zijn concurrenten.
              Last edited by Stinno; 18/08/2022, 13:35.
              2016 Audi A3 G-tron

Comment

Begrijp ook niet waarom bij zoveel mensen de autowereld stopt na BMW en Mercedes.
                Er is heel wat te koop met dezelfde opties voor minder geld en dan ben je tenminste niet de zoveelste met dezelfde wagen in de file.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                  Uit nieuwsgierigheid eens een 320e X-Drive Touring en een V60 T6 Recharge geconfigureerd met min of meer dezelfde uitrusting. Beide AWD (de V60 is er alleen maar in AWD dus xdrive aan de BMW kant), de BMW 204 pk en CO2 uitstoot van 34-47g, de Volvo 350 pk en CO2 uitstoot 18-25 g.

Kom op een dikke 69K voor de BMW met diverse opties (M-pakket, 19 inch velgen, Sensatech interieur, comfort pack, Harman Kardon...), net geen 71k voor de Volvo met opties (Plus uitvoering, 19 inch velgen, donkergetinte achterruiten, Woolblend interieur, 360° camera, Harman Kardon...)

Ben de laatste maanden actief op zoek gegaan naar een nieuwe PHEV en uiteindelijk bij Volvo XC90 beland omdat ik 7 zitplaatsen nodig heb. Ben, na een omweg bij Kia en Hyundai (niets van de VAG groep kon mij bekoren), ook bij BMW (X5), Mercedes (GLE) en Land Rover (Defender 110) gaan kijken, maar jammer genoeg hadden deze laatste 3 geen PHEV met 7 zitplaatsen.
                  De X5 stond me ook enorm aan en had die ook een versie met 7 plaatsen gehad, dan had de keuze waarschijnlijk nog heel moeilijk kunnen worden.

Is mijn eerste premium die ik heb besteld en best wel in mijn nopjes. Zal jou wellicht worst wezen maar door mijn zoektocht heb ik toch wel voor de eerste keer van heel dichtbij kennis gemaakt met de 'premiums' en ik denk echt wel dat ik mijn keuze in de toekomst ga beperken tot ofwel Volvo of BMW omdat zij voor mij de meest positieve indruk hebben nagelaten.
                  My 2 cents, for what it's worth...
                  Hoewel de andere (minder premium) merken mij steeds meer kunnen bekoren qua exterieur, merk ik op dat van vele merken het interieur mij toch wat minder ligt. Vandaar dat ik steeds terug neig naar de premiums... Mercedes scoort hier dan nog een pak beter in dan BMW vind ik.
                  Last edited by Stinno; 18/08/2022, 13:36.
                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

Je hebt ergens een punt, maar als ik nu de Kia Sorento, die ik ook in detail heb bekeken, vergelijk met de XC90, dan is er toch wel nog een heel merkbaar verschil. Het interieur ziet er bij de Kia ook heel mooi afgewerkt uit, maar dat van de Volvo is toch nog een trap hoger.
                    Toen ik mijn X-Trail kocht, reed die in het begin ook heel goed en waren er in het interieur geen kraak- en piepgeluidjes te horen. Nu, na 3 jaar is dat wel even anders en ik ga ervan uit dat dat bij Kia of Hyundai niet anders zal zijn.

Het gaat er natuurlijk niet om of de niet-premium modellen niet goed zijn, want dat zijn ze wel. De reputatie van Kia bijvoorbeeld is enorm goed op het vlak van duurzaamheid en betrouwbaarheid. Het heeft niet veel gescheeld, hoor, maar de leveringstermijn van minimum 15 maanden was niet echt bemoedigend. Bovendien is de prijs enkele weken geleden ook gestegen en kwam de configuratie uit op meer dan 71k, best wel een stevige prijs voor een Kia...
                    Die Sorento is dan ook wel heel goed uitgerust, alles wat je maar kan bedenken zit erop, maar in dit geval heb ik (enfin, mijn vriendin en ik) dan maar besloten om wat dieper in de buidel te tasten

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten

Hoewel de andere (minder premium) merken mij steeds meer kunnen bekoren qua exterieur, merk ik op dat van vele merken het interieur mij toch wat minder ligt. Vandaar dat ik steeds terug neig naar de premiums... Mercedes scoort hier dan nog een pak beter in dan BMW vind ik.
                    Dit zal mijn eerste premium zijn dus ik heb geen historiek noch ervaring met premiums ; of het nu Mercedes, BMW of Volvo is, alles is als het ware een 'upgrade' voor mij, maar van alle premium merken die ik heb bekeken en overwogen, hebben Volvo en BMW het meeste indruk op mij gemaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten

De auto wordt aangekocht en is dus geen leasing. Via het bedrijf krijgen we een serieuze korting bij BMW waardoor deze goedkoper uitvalt dan zijn concurrenten.
                    Mazda CX60, duurste uitvoering, met alle mogelijke opties : 65K, zonder eventuele kortingen nog natuurlijk...
                    Last edited by Kaneda; 18/08/2022, 13:50.

Comment

Heeft ook allemaal veel met beleving te maken idd. En een Volvo zal qua sfeer binnenin zeker een stukje meer posh aanvoelen.

Maar kraakjes en piepjes heb je ook wel in een BMW, geloof me ..

Stilste auto die ik zelf ooit reed op dat vlak, was mijn Peugeot 508. En die werd ook zeker niet gespaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Heeft ook allemaal veel met beleving te maken idd. En een Volvo zal qua sfeer binnenin zeker een stukje meer posh aanvoelen.

Maar kraakjes en piepjes heb je ook wel in een BMW, geloof me ..

Stilste auto die ik zelf ooit reed op dat vlak, was mijn Peugeot 508. En die werd ook zeker niet gespaard.
                        Ik heb mijn rijbewijs sinds 1988 en heb verschillende merken gehad : Mitsubishi, Opel, Hyundai en nu Nissan. Qua kwaliteit vond ik Opel het beste, en de beste auto die ik ooit gehad heb, was het faceliftmodel van de eerste Insignia (2015) : op wat harde plastic na onder aan de deurpanelen was er op die auto niets aan te merken, voelde echt 'premium' aan

Maar goed, we wijken af.

Comment

Hier een PHEV Hyundai Santa Fe 7 zits AWD gebruiker. Op sommige vlakken kwa gebruikte materialen binnen wat minder dan de vorige Audi. Maar rijd ontzettend stil en strak voor zo’n log gevaarte. Redelijk snel ook met zijn 265pk. Nooit gedacht dat deze kar me zou kunnen bekoren. Na heel wat wagens uit VAG groep deze stap genomen en geen spijt van tot hiertoe. Er staat nog steeds een GTI’tje in de garage voor de VAG escapades, dat wel.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Hier een PHEV Hyundai Santa Fe 7 zits AWD gebruiker. Op sommige vlakken kwa gebruikte materialen binnen wat minder dan de vorige Audi. Maar rijd ontzettend stil en strak voor zo’n log gevaarte. Redelijk snel ook met zijn 265pk. Nooit gedacht dat deze kar me zou kunnen bekoren. Na heel wat wagens uit VAG groep deze stap genomen en geen spijt van tot hiertoe. Er staat nog steeds een GTI’tje in de garage voor de VAG escapades, dat wel.
                            Blij dat je tevreden bent met je Santa Fe, heb die ook een tijdje overwogen (samen met de Kia Sorento) maar er was geen stock en de dealer kon niet echt een leveringstermijn garanderen (minimum 15 maand, dat was het...).
                            Wat die GTI betreft : ik heb nog een i30N gehad, ook niet echt de beste qua afwerking maar wat een motor, jongens !

Comment

De keuze is gevallen op een 320e touring met M-sportpakket. Enige twijfel is nog het kleur: Skyscraper grey, Brooklyn grey of zwart.
                              Brooklyn grey is prachtig met de zwarte velgen en accenten maar vrees dat het kleur snel zal vervelen.
                              2016 Audi A3 G-tron

Comment

Het is 'de' kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Het is 'de' kleur.
                                  Echt he..;mij ook al een paar keer mateloos aan geërgerd hier

Wel gefeliciteerd met je keuze.
                                  Dikke bak.

Comment

Working...
                                  X