Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leasewagen (firma) met manueel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• leasewagen (firma) met manueel

Het aanbod aan manuele bakken is zer klein tegenwoordig, en mijn vraag daarbij is dan ook evident: wat is nog de keuze, gesteld dat je een leasewagen kan kiezen ?
    Let wel, een leasewagen als firmawagen wel te verstaan.

Dat wil dus zeggen dat er automatisch een budget is (dus een Carrera valt af, spijtig genoeg),
    maar er zijn nog een paar andere beperkingen, zoals daar zijn:

De motorisatie is beperkt tot benzine. Diesel is verbannen, en EV is niet mijn voorkeur.
    Coupes en cabrios zijn niet mogelijk, maar elke 3-deurs is ook geen optie.
    Qua merken zijn het de usual suspects: alle Duitse merken plus Alfa&gelinkte merken. Nuja, er zijn nog andere mar bon...
    Supersportieve wagens zijn niet graag gezien, maar gezien het budget vallen die eigenlijk sowieso af. Wle is het zo dat "sportief" een relatief begrip is. Sommige wagens kunnen door de mazen van het net.
    Prioriteiten zijn voor mij dat het een leuke auto is om mee te rijden, en praktisch is ook tof maar niet de hoofdzaak. Wagens zoals Fiat 500 valt dus af, wegens weinig praktisch (maar is ook 3-deurs).

Weet niet wat het budget is, maar als ge een plezant rijdend autootje wil dat ook nog eensgoed rijdt kunt ge niet voorbij de Ford Fiesta ST of de Hyundai i20N.

Comment

Mazda 3 is volgens mij ook nog in manueel te krijgen.

Comment

De meeste merken bieden nog manueel aan, je moet juist niet bij de topmodellen gaan kijken want die zijn bijna altijd automatisch, stom, kweget.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
          De meeste merken bieden nog manueel aan, je moet juist niet bij de topmodellen gaan kijken want die zijn bijna altijd automatisch, stom, kweget.
          Meeste ja, zoals bij Mercedes bvb enkel nog bij de A-klasse
          en misschien AMG maar zelfs dat is niet zeker

Wat je zegt lijkt mij eerder de situatie van 5 tot 10 jaar geleden, het is nu veel erger. But nobody cares

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            Mazda 3 is volgens mij ook nog in manueel te krijgen.
            Mazda is geen merk in onze lijst .. en niet alleen bij onze firma.

Comment

Leuk uitgeruste Focus misschien?

Altijd een goed onderstel zo'n ford, en vast nog wel in manueel te krijgen.

Ik rij zelf ook regelmatig met de golf 8 van mijn medewerkster in Polen.
              Zalige handbak heeft die ook.

Comment

Zet er eens bij in welke budgetcategorie je mag shoppen?
                Zijn er merken toegelaten en uitgesloten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ik rij zelf ook regelmatig met de golf 8 van mijn medewerkster in Polen.
                  Zalige handbak heeft die ook.
                  de golf?

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    de golf?
                    Hahaha... zij mag er ook zijn... but never put your d.... in the payroll, zei mijn vroegere baas altijd ;-)

Comment

Mercedes CLA 180 shooting break. Kan manueel, rijdt zeer goed en is vrij praktisch, tenzij je een brede koffer nodig hebt maar dat is niet het geval leid ik af uit je post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Zet er eens bij in welke budgetcategorie je mag shoppen?
                        Zijn er merken toegelaten en uitgesloten?
                        Ik moet het opzoeken welke merken er exact zijn, maar het zijn de usual suspects: alle Duitse merken, plus nog een paar merken extra
                        (Dat wil dan wel zeggen, merken voor niet-EV's)

Mijn voorkeur is toch duits, iets anders overweeg ik eigenlijk niet

De categorie, laten we zeggen tot en met goed uitgeruste BMW 3-reeks

Coupes en cabrios zijn uitgesloten, en vermeld: is diesel uitgesloten. Niet mijn keuze, maar zo is dat.
                        EV's zijn out of the question.

Comment

Ik heb voorlopig deze nogal wisselvallige lijst (wegens vrij verschillend aanbod):

- BMW 3-reeks G20 318i, maar die is enkel "in bepaalde markten" beschikbaar, dus veel kans van niet in Belgie,
                          plus het is maar een 318i

- BMW 3-reeks G20 M3 ... welja, ik moet hem in de lijst zetten want technisch voldoet die aan de eigenschappen,
                          behalve het budget Of dat zal een serieuse opleg zijn. Enkel RWD in Europa, met manueel, maar da's OK

- Golf Mk 8 TFSI 130 pk: deze is nog de meest interessante eigenlijk, maar probleem is dat die juist wat mager is
                          kwa power. De 150 PK versie is niet beschikbaar in Belgie (met manueel)

- Golf Mk8 GTI : deze zou mogelijk wel in budget passen maar de boekhouders bij de leasing hebben een hekel aan het
                          acroniem " GTI ", dus de kans dat dat lukt is vrij klein

Dan heb ik deze van de voorstellen hieboven:

- Ford Focus : ... hmmja, goede wegligging, maar ik heb het niet helemaal voor Ford. Al de rest is een stapje minder
                          als je vergelijkt met Golf. Weet niet welke motor hier zou kunnen dan weer wel.

- Mercedes CLA 180 : moet ik eens checken maar het zou me verwonderen dat die wagen nog met manueel was, omdat
                          er ergens vrij catgeroriek stond dat Mercedes geen manuele wagens meer aanbiedt (of toch, bij ietwat leuke leasing-
                          wagens bedoel ik, camionetjes en weet ik wat na gelaten). Mercedes rijdt altijd goed, da's geweten.​ Break zou met niet storen,
                          waarom niet ? Zolang het maar geen zware SUV is.

edit ; Mercedes CLA heeft geen manuele bakken voor de Belgische markt
                          Last edited by Kenwood1; 29/04/2023, 23:19.

Comment

Bizar lijstje inderdaad, waardoor heel moeilijk kiezen.

GTI denk ik dat toch wel gewoon te leasen is, al denk ik dat die wel duurder zal zijn dan een 318i.

Een 318i staat gewoon op de Belgische configurator, dus zeker te krijgen.
                            Is ook 156 PK zag ik net, 0-100 tijd in 8,6sec.
                            Ik weet niet hoeveel meer je tegenwoordig nog nodig hebt, in ons huidig verkeer.

Bovendien is een manuele BMW bak toch altijd wel net dat ietsje leuker om te schakelen als bij de meeste concurrenten.

Comment

Ik vraag mij altijd af waarom je per se manueel wil rijden….

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Ik vraag mij altijd af waarom je per se manueel wil rijden….
                                Ik ben daar persoonlijk ook nog altijd niet tegen.
                                Je bent toch precies altijd nog iets meer "betrokken" bij het rijproces of zo.

Enkel in stedelijke omgevingen én in de file vind ik een automaat een absolute meerwaarde hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Enkel in stedelijke omgevingen én in de file vind ik een automaat een absolute meerwaarde hebben.
                                  In de praktijk dus bijna altijd dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

In de praktijk dus bijna altijd dus.
                                    Dat hangt er maar vanaf waar je dagelijkse route zich bevind hé?
                                    Ik rij elke dag bijna 100km file vrij heen en terug naar mijn werk, waarvan 55km snelweg, en 45 km secundaire weg.
                                    Welgeteld 1 stoplicht onderweg...
                                    Toen ik van mijn XC60 geschakeld naar mijn X1 automaat omschakelde, dacht ik altijd dat ik nooit meer terug zou willen.
                                    Maar eigenlijk zou het mij niet veel uitmaken, moest ik terug moeten schakelen.

Comment

Als je het historisch bekijkt, dan is een versnellingsbak en koppeling er gekomen omdat een verbrandingsmotor minstens 800 t/min moet draaien (anders valt die stil of draait vierkant), en dat een verbrandingsmotor vrijwel geen koppel heeft bij lage toerentallen en ook niet hoog in toeren geraakt. Dus... koppeling en versnellingsbak. En ook kan je zo'n motor maar in 1 richting doen draaien, dus een achteruitversnelling toevoegen.

Dat hebben ze dan geautomatiseerd met koppelomvormer en automaat.

Het ideale is natuurlijk een betere motor (EV) en dan gewoon GEEN versnellingsbak meer.

Comment

95% die aangeeft dat manueel sportiever, of meer betrokkenheid geeft... of whatever, weet niet eens waarom ze de koppeling moeten induwen. Laat staan dat ze weten wanneer de koppeling ingeduwen moet worden.

'k heb allebei en bij allebei even betrokken bij het rijden. en als ik eerlijk ben: gewoon automaat.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X