Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gekende problemen 14 TSI Skoda/VW?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gekende problemen 14 TSI Skoda/VW?

Bon, tegen eind volgende maand moet ik op zoek naar een nieuwe gezinswagen.
    Ik heb mijn oog laten vallen op een superb combi PHEV of een Passat GTE vanwege de royale uitrusting en ruimte die zo'n slagschip met zich meebrengt.
    Echter lees ik toch heel wat berichten over de betrouwbaarheid van de 1.4TSI benzine motor. Deze zouden veel olie verbruiken.

Iemand die hier iets meer kan over vertellen?
    Is dit bij de huidige modellen (lees bouwjaar 2020, motorcode DGEB) nog zo? Ik vind er allesinds niets meer van terug voor superbs van 2020.
    Last edited by Bairy; 16/03/2023, 10:43.

MRJ kan u daarover zeker en vast deskundig advies geven en een alternatief aanraden.

Comment

Heb er toch ook niks meer van vernomen.

Namaz
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Neen, die 1.4TSI heeft geen olieverbruik, men zus heeft er eentje met 70.000km en heeft niks van problemen.
        De eerste generatie had inderdaad een stevig probleem met olie.

Comment

Oke, mooi.
          Want op vele sites lees je toch wel horrorverhalen van de eerdere versies rond olieverlies, distributieketting die uitrekt, water pomp problemen,...
          Natuurlijk lees je nergens wanneer dit probleem dan opgelost is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
            MRJ kan u daarover zeker en vast deskundig advies geven en een alternatief aanraden.
            Verklaar je nader?

Komende van een Mondeo break met 2 kindjes en een hond zoek ik terug een break met wat ruimte.

Daarom staan volgende type wagens op mijn lijstje:

Volvo V60 PHEV
            BMW 530e/520e
            En dan uit de VAG stal de passat gte en skoda combi IV , wat momenteel mijn voorkeur geniet vanwege de lagere prijs.

Comment

Als je plaats en ruimte zoekt gaat er echt niets boven een Superb natuurlijk.

En de laatste versie in de juiste spec, ziet er nog eens goed uit ook IMO.

Ik neem aan dat je particulier koopt, waarom wil je dan al een PHEV eigenlijk?

Comment

Ik koop niet particulier. Anders liet ik het PHEV (en EV) gebeuren nog even links liggen.

Comment

Deze week gaan testrijden met de skoda superb. Qua gezinswagen is dit inderdaad een topper. Niet alleen de koffer maar ook de passagiersruimte is fenomenaal.
                  Verder was de superb mooi uitgerust vanbinnen maar ik miste iets persoonlijk, noem het schwung of die extra sparkle .
                  Bovendien vond ik dat er teveel bootgevoel aanwezig is in de bochten of bij het nemen van een drempel.

Een superb zal het voor mij niet worden al ben ik overtuigd dat dit een prima wagen is.

Comment

Tja, bij de Superb hebben ze de kaart van comfort getrokken. Imo geen slechte beslissing.

Comment

Je moet inderdaad van dat bootgevoel houden, als je voor een Superb kiest.
                      Een Passat voelt op dat vlak wel wat strakker aan.

Maar in jouw geval zou ik dan zeker ook eens een Mondeo proberen.
                      Mijn schoonbroer heeft zo'n break, en dat ding rijdt echt heel lekker.

Je moet er dan wel het Ford interieur bijnemen natuurlijk.

Comment

Denk niet dat een Passat beter is dan een Superb. Die verschillen zijn al lang weggewerkt.
                        Denk dat de Skoda het zelfs beter doet.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Denk niet dat een Passat beter is dan een Superb. Die verschillen zijn al lang weggewerkt.
                          Denk dat de Skoda het zelfs beter doet.
                          Ik heb beiden gereden, de superb staat iets slapper op zijn poten. Dat geeft een beetje een boot gevoel.

Qua kwaliteit en afwerking zijn er in mijn ogen geen verschillen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Integendeel, bij de laatste modellen, is de Skoda zelfs de beter afgewerkte van de twee.
                            Net zoals bij de Enyaq en de ID4.

Comment

Vind ik ook.
                              De Passat is blijven hangen in de tijd vind ik.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                              X