Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 300de diesel hybride - korte afstanden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes 300de diesel hybride - korte afstanden

    Stel : je koopt een Mercedes 300de diesel met hybride die ongeveer 50km op pure electric kan rijden. Je hebt dagelijks zo'n 40 km te rijden (20 heen, 20 terug).
    Die kan je dus in principe perfect in pure EV modus afleggen.
    Af en toe rijd je dan ook wel wat verder zodat je de ICE toch wel nodig hebt.

    Een diesel koop je voor lange afstanden. Voor kortere afstanden beter een benzine (of in het huidige klimaat, een EV). Een diesel zal door overwegend korte afstanden te rijden meer onderheving zijn aan slijtage/technische mankementen (ik ken weinig van techniek maar ik geloof dat dit de algemene opvatting is over diesels).

    Hetzelfde probleem zou zich kunnen stellen met een hybride met benzine. Een benzinemotor die weinig tot bijna nooit wordt aangesproken, zal er ook niet beter van worden (benzine waarvan de kwaliteit vermindert, olie die misschien niet op tijd vervangen wordt, etc.). Toch heb ik onlangs iets gelezen dat hybrides meestal een veiligheid hebben ingebouwd die ervoor zorgt dat de ICE motor toch regelmatig eens wordt 'gestart', zelfs wanneer je de auto in pure EV modus zet.

    Hoe zit dit nu eigenlijk ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

  • #2
    Gewoon die tussentechnologie over slaan.

    Je kan je ook nog af vragen wat er gebeurt als je bv in Duitsland wat gaat doorduwen. Dan ga je met een ijskoude motor ineens 200pk vragen….

    Comment


    • #3
      Mijn zus heeft een gle 350 de en doet haast geen km's meer, ze rijdt contenu elektrisch…zij maken zich daar geen zorgen over maar minsens 2-wekelijks draait de diesel toch als ze naar zee rijden…de batt is net te klein + ze rijden iets 'sportiever' dan ik…ik weet wel dat de 12v batterij vroegtijdig vervangen is

      Denk dat je over koude motor niet te veel zorgen meer moet maken met de 9g die ook haasr niets van toeren draait


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

      Comment


      • #4
        Ik ben geen techneut, maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze bepaalde vloeistoffen, zoals water en olie wel deels voorverwarmen als je zoveel km's elektrisch doet.

        Zelf nooit fan geweest van heel het hybride gebeuren. Nodeloos complexe technologie, en al zeker in combinatie met een diesel.

        Comment


        • #5
          Ik heb ervaring met een GLE350de -> hoe ze het doen weet ik niet, maar de motor is nooit koud als je pakweg na 15km elektrisch zou overschakelen op de diesel motor.
          Niet dat je dat spel tot in zijn rode zone moet trekken, maar hij kan dan wel wat hebben.

          Comment


          • #6
            Die motor staat niet ijskoud.
            Tenzij je na lange stilstand vertrekt en meteen op de motor rijdt….. zoals bij een gewone ICE dus.
            Geen zorgen in maken.
            Ondertussen rijden er al phev's rond van 12 jaar met 500.000 km op de teller.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #7
              Nog een kleine toevoeging, als ik het mij goed herriner gaat hij soms sowieso de motor starten zonder over te schakelen op elektrisch. Dit om ervoor te zorgen dat de motor lang niet gestart zou worden.
              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
              Current:
              1987 Mercedes-Benz W124 200D
              1979 Mercedes-Benz W123 280E
              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
              Ex:
              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
              1976 Mercedes-Benz W123 250
              1987 Mercedes-Benz W124 230E

              1979 Mercedes-Benz W123 300d
              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
              1980 Mercedes-Benz W123 280
              1989 Mercedes-Benz W124 230E

              Comment


              • #8
                die OM654 overleefd de batterij toch sowieso....geen zorgen om maken
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                  Nog een kleine toevoeging, als ik het mij goed herriner gaat hij soms sowieso de motor starten zonder over te schakelen op elektrisch. Dit om ervoor te zorgen dat de motor lang niet gestart zou worden.
                  Meestal na 3 maand als ev te hebben gereden schakelt de motor aan om de verouderde benzine te verbruiken.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment

                  Working...
                  X