Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke brandstof nog kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke brandstof nog kopen?

Mijn Opel Insignia met euro 5 motor is, zoals zovelen, dit jaar op de keuring afgekeurd voor de uitstoot.
    Aangezien ik geen zin heb om te beginnen zoeken en vervangen om toch maar onder de uitstootnorm te komen heb ik besloten om de Insignia weg te doen en een tweedehandswagen te kopen.
    Omdat ik nog maar heel weinig kilometers doe per jaar (voor woon-werk heb ik een auto van het werk) was ik van zin om een benzine te kopen maar aangezien ik een visser ben zou ik graag een bestelwagen nemen ( om er degelijk een bed in kwijt te kunnen ) & deze vind je dan weer praktisch niet in benzine. (Bakkersautomodel; Berlingo, Partner, Citan, ... vallen af aangezien dit te klein is om met 3 personen lange ritten te doen, de auto zal ook nog als gezinswagen moeten dienen)
    Dan toch maar een Diesel, ookal doe ik weinig kilometers..
    Nu zou ik budgetgericht (pakweg 10k) beter een euro 5 motor kopen maar ik heb schrik dat ik deze binnen de kortste keren ook niet meer door de keuring krijg.
    Een euro6 is over het algemeen weer een pak duurder.

Mijn vraag; Is het nog interessant om een euro 5 te kopen of is het toch ECHT beter om een euro 6 te nemen?
    Ik heb al wel wat opgezocht maar nieuwsartikels worden toch altijd wat gebruikt om de mensen over te halen vandaar ik liever echte meningen lees.

In plaats van een camionette die je niet veel gaat gebruiken, kan je dan niet beter een kampeeraanhanger of zoiets kopen?

Of met een gewone auto gaan vissen en slapen in een B&B?

Comment

Die Euro-normen zijn een miserie, dus om het even als je de keuze hebt, ga je voor de hoogste Euro-norm.

Comment

De enige vraag die telt is of je vaak in het centrum van grootsteden moet zijn met je wagen of niet. De jongste auto die ik ingeschreven heb is een benzine van 1998 en heb absoluut geen intentie om hem te vervangen met iets jonger. Mocht het nu zijn dat deze buiten dienst komt te staan door een of andere reden dan neem ik een andere benzinewagen van 1994
        Ik moet nooit in het centrum van grootsteden zijn dus het zal mij een worst wezen allemaal.

Comment

Working...
        X