Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kilometerstand acceptabel Peugeot Expert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke kilometerstand acceptabel Peugeot Expert

    Ik ben aan het zoeken naar een tweedehands bestelwagen en ik kwam het volgende tegen;
    Peugeot Expert 2.0 HDI van 2018 met 160.000 kilometers voor €17.000.
    11/22 is de distributieriem nog vervangen.
    Is deze kilometerstand nog acceptabel of beginnen vanaf 180k-200k de kosten aan de motor wel te komen, of zou ik hier nog veel jaren gerust mee kunnen rondrijden?
    Op internet kom ik nog geen Peugeot Experts tegen met een hogere kilometerstand dan 200k..

  • #2
    De onderhoud interval al even opgezocht?
    Dan ga je weten wat er al aan gedaan zou moeten zijn en wat er nog zou moeten komen.
    Daarna het onderhoudsboekje en Carpass even bekijken.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      160.000 is niet veel hè.
      Als hij goed onderhouden is zou ik daar geen schrik van hebben.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mangler Bekijk Berichten
        Ik ben aan het zoeken naar een tweedehands bestelwagen en ik kwam het volgende tegen;
        Peugeot Expert 2.0 HDI van 2018 met 160.000 kilometers voor €17.000.
        11/22 is de distributieriem nog vervangen.
        Is deze kilometerstand nog acceptabel of beginnen vanaf 180k-200k de kosten aan de motor wel te komen, of zou ik hier nog veel jaren gerust mee kunnen rondrijden?
        Op internet kom ik nog geen Peugeot Experts tegen met een hogere kilometerstand dan 200k..
        Alles zal afhangen waarvoor je die gebruikt en hoe je die onderhoud. 160000 km op 5 jaar is 35000 per jaar, dat is nu ook niet veel. Lijkt me zo een typische einde lease/afschrijving als ik die cijfers zie ?

        Ga je daar elke dag een aanhanger van 2 ton mee trekken zijn er betere keuzes. Ga je daar wat verfpotten en verfborstels mee vervoeren is dat een goede keuze.

        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #5
          Ik heb voorlopig nog geen idee wie de vorige eigenaar is en waarvoor hij dus gebruikt werd.
          De bus heeft geen trekhaak dus heeft altijd aanhangervrij gereden. Op de foto's zie je verfvlekken in de kofferbak dus ik vermoed voorlopig dat hij van een schilder geweest is.
          De bedoeling is ook niet dat er een aanhanger achter komt, de auto zal een gewone gezinswagen worden en gebruikt worden om m'n hobby (vissen) uit te oefenen.

          Volgende week zaterdag ga ik hem bezichtigen en kijk ik inderdaad ook even naar de carpass en onderhoudshistoriek.
          Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten, dingen die zeker vervangen moeten zijn rond deze kilometerstand? (Vind er weinig over op het net)
          Ik vraag me vooral af hoeveel kilometers die bussen over het algemeen meegaan zonder serieuze kosten.
          Bijvoorbeeld VW Transporters vind je genoeg op tweedehands met 300-400k kilometers maar van die Experts (voorlopig) nog geen enkel.

          160k is dus niet veel voor zo'n bus? Het is niet het standaard-verhaal vanaf 200k komen de kosten?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Mangler Bekijk Berichten
            Ik heb voorlopig nog geen idee wie de vorige eigenaar is en waarvoor hij dus gebruikt werd.
            De bus heeft geen trekhaak dus heeft altijd aanhangervrij gereden. Op de foto's zie je verfvlekken in de kofferbak dus ik vermoed voorlopig dat hij van een schilder geweest is.
            De bedoeling is ook niet dat er een aanhanger achter komt, de auto zal een gewone gezinswagen worden en gebruikt worden om m'n hobby (vissen) uit te oefenen.

            Volgende week zaterdag ga ik hem bezichtigen en kijk ik inderdaad ook even naar de carpass en onderhoudshistoriek.
            Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten, dingen die zeker vervangen moeten zijn rond deze kilometerstand? (Vind er weinig over op het net)
            Ik vraag me vooral af hoeveel kilometers die bussen over het algemeen meegaan zonder serieuze kosten.
            Bijvoorbeeld VW Transporters vind je genoeg op tweedehands met 300-400k kilometers maar van die Experts (voorlopig) nog geen enkel.

            160k is dus niet veel voor zo'n bus? Het is niet het standaard-verhaal vanaf 200k komen de kosten?
            Die worden meestal niet gekocht als trekwagen, dus dat is niet zo gek. Wanneer de kosten komen? In mijn ogen is dat constant met elke wagen. En met minder kilometers minder kosten is geen zekerheid.

            Mocht ik in jouw schoenen staan kocht ik er eentje met 200000 kilometer, dat model vind je al vanaf 10000 euro. Van die 7000 euro die je niet uitgeeft kan je veel kosten doen, moesten die voorkomen ?beetje preventief onderhoud extra en je kan gerust rondbollen.

            Ik kocht mijn Vito met 335000 kilometer voor 4000 euro. Ik doe die om de 5000 kilometer binnen bij een goeie garagist en bespaar niks op onderhoud. Alles wat vervangen wordt versterkt mijn vertrouwen in die wagen. Dat is super goedkoop en betrouwbaar bollen op die manier. Remmen, batterij, starter, thermostaat,... Allemaal verse onderdelen waar ik gerust kan van zijn. Had ik het dubbel betaald bij aankoop was ik niet zekerder dan nu, in tegendeel.

            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment

            Working...
            X