Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometerstand tweedehandswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kilometerstand tweedehandswagen

Ik heb een tweeling, dochter en zoon, die in maart 18 worden. Ze zijn bezig met hun rijbewijs en ben nu op zoek naar een tweedehands auto die ze kunnen delen.

Heb zelf nog nooit een tweedehands auto gekocht, maar wat is een goede leidraad : aantal kilometer, leeftijd, enz. ?

Ik heb een Opel Corsa gevonden bij een erkend Opel dealer (ik koop sowieso bij een garage, niet van een particulier, ongeacht het merk), 1L benzine, manueel, 90pk, Black Edition. Heel mooie auto en perfect onderhouden. Bouwjaar 2017 met 91000 km, 9800 euro en daar kan wellicht nog iets van af. Met 1 jaar garantie van erkend dealer.
    Ik had er een andere gezien bij dezelfde dealer, jaartje ouder met bouwjaar 2016, goedkopere uitvoering en minder kilometers 73000 , wel met 1.4 benzine en iets goedkoper maar die is momenteel gereserveerd voor een andere klant.

Ik zie er eigenlijk geen graten in maar heb een beetje mijn twijfels over de kilometerstand : die nadert de 100000. Iets om me zorgen over te maken of niet ? Is het verschil tussen die 73000 en 91000 te klein om me zorgen over te maken of juist wel ?
    Last edited by Kaneda; 09/01/2024, 13:12.
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Tja, wie zal het zeggen.
    Als die 91k autostradekilometers zijn, en die 73k zijn gereden in de stad, dan weet ik wel wat ik kies, maar dat weet je toch nooit.
    De motor is al lang het probleem niet.
    Grote kosten komen als je een koppeling moet vervangen, schokdempers, distributieriem, electronica... En die dingen kan je niet goed voorspellen.
    Kijk naar de algemene toestand, kijk wat er gedekt is door de garantie, en dan zal je moeten beslissen.
    Prijzen lijken me redelijk.

Comment

Zit weinig verschil op, maar aangezien die ene al gereserveerd is, blijft enkel die andere over waarschijnlijk hé

En waarom "schrik" van die 100.000 km ? Alsof een auto dan versleten is slijtage -en onderhoudskosten heb je nu eenmaal op een auto vanaf die leeftijd, maar dat hoeft geen drama te wezen.
      Last edited by Tigra; 10/01/2024, 09:28.

Comment

Ondertussen een ander model gevonden, ook een Black edition, jaartje jonger, bouwjaar 2018 met slechts 57000 km, wel 1500 euro duurder, maar goed, wat meer gemoedsrust, vertel ik mezelf dan. Zaterdag proefrit.
        Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Working...
        X