Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault vs Dacia vs Citroën

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault vs Dacia vs Citroën

Hen een tweeling, dochter en zoon, die in maart 18 worden. Op zoek naar een kleine auto dus.
    Wou eerst kijken voor een tweedehands maar uiteindelijk toch maar eens gekeken voor een nieuwe.

Uit alle merken zijn Dacia, Renault en Citroën het voordeligst, respectievelijk een Sandero, Clio en C3. Ford Fiesta, Opel Corsa, Seat Ibiza, Peugeot 208, VW Polo, Skoda Fabia, Toyota Yaris, Mazda 2... noem maar op, zijn allemaal een stuk duurder.
    Offerte laten maken voor een Dacia Sandero en een Clio bij een dealer, prijs is, op een paar honderd euro na, dezelfde (prijs Sandero gaat snel omhoog wanneer je wat basic opties toevoegt zoals manuele airco en parkeersensoren achter). Dus, ik zou eerder voor Renault kiezen dan, afwerking is ook wel beter.

Citroën is het enige merk dat nog iets goedkoper is dan Renault maar ik heb het gevoel dat Citroën nog goedkoper is afgewerkt dan Dacia.

Heb ik gelijk dat de Clio net iets beter is van kwaliteit en dan hij een hogere restwaarde zal hebben ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Als ik kinderen zou hebben dan was voor mij veiligheid het belangrijkste criteria. Maar uit die drie zou ik de Clio kiezen.

Comment

Voor de kostprijs per km is een Dacia Sandero op LPG misschien ook wel interessant. Autorijden is al kostelijk genoeg voor jonge bestuurders, de prijs van LPG is 1/3 van de prijs van benzine.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Clio is toch ook by far de leukste auto. Als het dan op een paar 100 euro aankomt zou ik niet twijfelen.

Anderzijds om op je 18de een nieuwe auto te krijgen is sowieso al mega luxe imo. Ik kocht mijn dochters destijds een Ibiza van 6j oud die ze helemaal op hebben gereden.

Gegarandeerd maken ze wel eens een bluts of builtje tijdens de eerste jaren. Dat zou ik dan zonde vinden op een nieuwe auto.

Comment

eerste bluts op 33, 2de op 50

...als er een lpg pomp in de buurt is, volg ik ian

Comment

Uiteindelijk een Clio gekozen, TCe 90pk, 6-bak manueel. Morgen gaan tekenen.
            Nu nog kiezen uit 4 stockwagens met voor 1200 euro meer opties maar meteen beschikbaar, ofwel een nieuwe bestellen, 1200 euro goedkoper maar wachten tot eind maart.

Zal ervan afhangen wat het zwaarste doorweegt, het geduld of de portemonnee

Comment

Goeie keuze. Veel geluk ermee!
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Goeie keuze. Veel geluk ermee!
                Thanks, is een Clio uit stock geworden, Evolution uitvoering, Rafale grijs, nieuwe kleur, kost op zich al wat meer dan de standaard kleur en er zat een Look pack en een Navigatie pack op, vandaar de 1200 euro meerprijs bovenop een instapversie waar ik eigenlijk enkel een stalen reservewiel ging bijnemen (zit op die stockwagen trouwens ook).

Maar goed, hij zal rijklaar staan over 2 weken dus het geduld wordt niet te veel op de proef gesteld...

Ik twijfel nog om er meteen all season banden te laten opleggen en de dealer te vragen de standaard zomerbanden over te nemen, of om gewoon te wachten tot de volgende winter en dan toch een wintersetje aan te schaffen. 195/55 R16 is niet echt duur, sowieso.
                Last edited by Kaneda; 14/01/2024, 22:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Thanks, is een Clio uit stock geworden, Evolution uitvoering, Rafale grijs, nieuwe kleur, kost op zich al wat meer dan de standaard kleur en er zat een Look pack en een Navigatie pack op, vandaar de 1200 euro meerprijs bovenop een instapversie waar ik eigenlijk enkel een stalen reservewiel ging bijnemen (zit op die stockwagen trouwens ook).

Maar goed, hij zal rijklaar staan over 2 weken dus het geduld wordt niet te veel op de proef gesteld...

Ik twijfel nog om er meteen all season banden te laten opleggen en de dealer te vragen de standaard zomerbanden over te nemen, of om gewoon te wachten tot de volgende winter en dan toch een wintersetje aan te schaffen. 195/55 R16 is niet echt duur, sowieso.
                  Oh, dat valt mee, niet te lang wachten

De juiste All Seasons laat ik er altijd dadelijk bij aflevering opleggen mits een kleine toeslag. Ook maar alleen omdat ik vaak in Duitsland en Polen zit en daar het 'M+S' teken en het 'Sneeuwvlokje' op de band verplicht zijn. Ik heb nu Michelin Crossclimate opliggen en die zijn super.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik wou nog net vragen om de titel van het topic te wisselen: gekke koeienziekte, aids of ebola

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Ik wou nog net vragen om de titel van het topic te wisselen: gekke koeienziekte, aids of ebola

Inderdaad, de keuze was beter op een occasion Rover gevallen, dan had hij alledrie deze eigenschappen in één klap.

Comment

Of gewoon nadenken en iemand mini,polo of yaris aanraden?
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Verstandige, doordachte opmerking. Al lang autokenner ?

Comment

Ik zou het aan jou willen vragen....ik ken weinig motoren waar de klanten zelfs tegen betogen haha.
                            Mijn vraag blijft hier echt,wat drijft dit forum om de pure techs en tce"s zo te verdedigen.

Los van de rationele problemen met deze motoren,een Vlaming zou nooit of te nimmer een Renault mogen kopen,net zoals je nooit of te nimmer klant bij Engie zou mogen zijn,maar dat is idd wel puur persoonlijk

Comment

Ik zou het aan jou willen vragen....ik ken weinig motoren waar de klanten zelfs tegen betogen haha.
                              Mijn vraag blijft hier echt,wat drijft dit forum om de pure techs en tce"s zo te verdedigen.

Los van de rationele problemen met deze motoren,een Vlaming zou nooit of te nimmer een Renault mogen kopen,net zoals je nooit of te nimmer klant bij Engie zou mogen zijn,maar dat is idd wel puur persoonlijk
                              Ben al jaren klant bij Engie. En nu nog een Renault met TCe motor. Heeft iets weg van zelfpijniging, me dunkt...

Comment

Da’s zeker dadde!
                                Waar men komt langs Vlaamse wegen komt men Renaults, Dacias, Nissans en Mercedessen met tce-motoren op de pechstrook tegen.
                                Vader Backeljau zou zeggen: "onnoezel manneke!”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Ben al jaren klant bij Engie. En nu nog een Renault met TCe motor. Heeft iets weg van zelfpijniging, me dunkt...
                                  Eerder het financieren van een overheid die Vlaanderen niet gunstig is. Na het dictaat van Versailles in 1918 betalen we nu weer met onze hardwerkende centen de Franse overheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Da’s zeker dadde!
                                    Waar men komt langs Vlaamse wegen komt men Renaults, Dacias, Nissans en Mercedessen met tce-motoren op de pechstrook tegen.
                                    Vader Backeljau zou zeggen: "onnoezel manneke!”
                                    Defecte 1.2 TCe motoren: eigenaren stellen Renault een ultimatum – Autointernationaal.nl

PureTech slachtoffers roepen hulp in van Franse president – Autointernationaal.nl

Comment

Ja, dat weet ondertussen bijna iedereen die de autowereld wat volgt.
                                      Voor de TCe motoren geldt dat voor de 1.2 van 2012 tot 2016, waarvan het overgrote deel reeds is gecompenseerd en de huidige TCe’s hebben deze problemen niet.
                                      Het wordt tijd dat ge wat in het heden gaat leven i.p.v. in het verleden te blijven hangen met uw oude brol.

Comment

Sinds wanneer is een g20,g30,f46 of v70nn oud? En brol heb ik niet...die laat ik staan voor vrijwilligers

Comment

Working...
                                        X