Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Transit vs...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Transit vs...

Ik weet niet of er hier ook vragen over bedrijfsvoertuigen kunnen gesteld worden, maar ik waag toch een kans...

We zijn op zoek naar een grote bestelwagen (+3,5 T, dubbele wielas, langste en hoogste uitvoering). Gezien we al een Ford Transit Custom hebben, en we daar heel tevreden mee zijn (nu bijna 90k km zonder enig probleem) zou het logisch zijn om voor een grote Transit te kiezen.
    Echter, deze laatste zijn ze net aan het vernieuwen en momenteel is die nog niet te bestellen/configureren. Hier en daar zijn er wel wat stockmodellen maar wij hebben enkele specifieke eisen die je niet snel vindt bij voorraadmodellen.

Ik ben dus beginnen kijken naar andere merken, zoals daar zijn :
    - Renault Master
    - Nissan Interstar
    - Peugeot Boxer / Citroën Jumper / Opel Movano
    - Fiat Ducato
    - Iveco Daily
    - Mercedes Sprinter
    - VW Crafter
    - MAN TGE

Sowieso diesel, geen EV. Sommige merken zullen wellicht afvallen omdat ze niet de gewenste lengte bieden (configurator werkt niet overal feilloos) ; ook liggen ze qua prijs allemaal heel dicht bij elkaar, behalve Mercedes en VW, die toch een stuk duurder zijn. Ik hoor links en rechts dat deze twee (vooral Mercedes dan) een heel stuk betrouwbaarder zouden zijn dan de rest. Dus, is meerprijs gerechtvaardigd ?

Heb alleen nog maar online gekeken dus in de komende weken wellicht wel eens wat dealers afschuimen voor offertes maar wou toch hier al eens mijn licht opsteken. Is een redelijk nieuw wereldje voor mij en alle info die ik op voorhand kan verzamelen is welkom (om toch wat weerwerk te kunnen bieden aan een gladde verkoper ;-)
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Mercedes en VW hebben een betere reputatie, maar of dat echt betekent dat ze betrouwbaarder zijn... wie zal het zeggen. Het is belangrijker dat je een goede garage hebt die snel en juist herstellingen kan uitvoeren omdat je voor zo'n van niet direct een vervanger hebt. (De MAN is trouwens een VW in een ander jasje als ik me niet vergis, in elk geval, de motor zal een VW motor zijn).

En ook de Renault en de Nissan zullen vrijwel gelijke voertuigen zijn.
    Ik zou de keuze in eerste instantie maken op : welke past best bij gebruik, en nabijheid/deskundigheid van garage.

Comment

De VW en MAN zijn inderdaad tweelingen.

De Mercedes is wel een heel pak duurder dan de rest maar ik ken er toch een paar die er de meerprijs voor over hebben.

Wat mij altijd opvalt is dat bij de Franse bestelwagens de ventilator altijd aan en uit gaat wanneer je effe stilstaat.
      Of het nu warm, koud of normale temperaturen zijn maakt niet uit.
      Ik kom er alleszins onnozel van.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

De Mercedes is wel een heel pak duurder dan de rest maar ik ken er toch een paar die er de meerprijs voor over hebben.

Wat mij altijd opvalt is dat bij de Franse bestelwagens de ventilator altijd aan en uit gaat wanneer je effe stilstaat.
        Zou kunnen kloppen. Mijn Vivaro had daar destijds ook last van. En mijn espace 4 ook.

Comment

Dat is gewoon een thermostaat met te kleis hysterese...
          Gewoon zo weinig mogelijk stationair laten draaien zeker...

Comment

Bij onze Transit Custom merk ik ook wel dat die ventilator vaak draait...

Hoe kies je dan tussen de ene of de andere ? Kies je dan gewoon die met de beste offerte of zijn er toch kwaliteitsverschillen ?

VW en MAN hetzelfde
            Opel, Peugeot en Citroën hetzelfde
            Renault en Nissan hetzelfde
            Fiat en Iveco hetzelfde
            Enkel Mercedes is dan de uitzondering en heeft geen 'broertjes of zusjes'...
            Last edited by Kaneda; 23/02/2024, 15:24.
            Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Hoe kies je dan tussen de ene of de andere ? Kies je dan gewoon die met de beste offerte of zijn er toch kwaliteitsverschillen ?

VW en MAN hetzelfde
              Fiat en Iveco hetzelfde
              Tja, Hoe kies te tussen een ID4 en een Enyaq?
              Er zullen (kleine) verschillen zijn in uitrusting en prijs. Dus kies wat het beste bij jouw behoeftes past, wie het snelst kan leveren, en wie de beste prijs geeft...

Ik denk trouwens dat Fiat, Iveco, Opel, Peugeot en Citroen allemaal uit hetzelde nest komen....

Comment

VW en MAN hetzelfde
                Fiat en Iveco hetzelfde
                Zou het niet meteen weten.
                Er zullen misschien opties zijn die je bij de ene wel en de andere niet kan krijgen.
                Of misschien een andere garantie termijn.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

VW en MAN hetzelfde
                  Fiat en Iveco hetzelfde
                  Iveco is niet hetzelfde als Fiat. Iveco leunt dichter aan bij vrachtwagen, luchtgeveerde stoel en van die zaken. Wanneer je zware lasten gaat trekken is die samen met de sprinter bij de betere. Waar de sprinter langer meegaat door zijn betere kwaliteit. Kijk bijvoorbeeld met wat wegenwacht bolt.

Ga je er 120000 kilometer mee doen zonder veel lasten te slepen zit je overal goed. Wil je 300 000 kilometer of meer doen ga dan voor een sprinter.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                  X